ideen om te lezen

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
Plaats reactie
Anaïs
Pixie
Pixie

ideen om te lezen

Bericht door Anaïs » 25 nov 2015, 20:58

hey allemaal
mij naam is Anaïs en ik had graag wat boekentips gekregen.
Ik lees graag fantasy zoals harry potter, het huisvan de nacht, en de series van julie kagawa
nu ga ik leren voor de examens maar ik had graag geweten wat jullie zoal graag, dan kan ik kijken ofdat ze ook in mijn smaak vallen.
alvast bedankt :D :P
if i can choose between a strip are a book, i will pick the book

Denisennn
Magiër
Magiër

Re: ideen om te lezen

Bericht door Denisennn » 25 nov 2015, 21:36

Hoi Anaïs! Welkom ^^

Zelf ben ik gek op YA fantasy. De Grisha-trilogie van Leigh Bardugo vond ik echt super, die kan ik je zeker aanraden.

Ook heb ik genoten van De hongerspelen (Suzanne Collins) en Divergent (Veronica Roth) als je die nog niet gelezen hebt, al zijn die wel een beetje 'standaard leesvoer' ;)

Laatst heb ik Geestesoog van James Dashner gelezen, die vond ik ook erg spannend, maar die speelt zich vooral af in een virtuele wereld. Heel wat anders dus. En nu ben ik bezig in 'The Cage' (Megan Shepherd). Dat speelt zich af op een buitenaardse planeet. Tot nu toe wel spannend!

raaf
Magiër
Magiër

Bericht door raaf » 25 nov 2015, 22:38

Dag Anaïs, fijn om je hier te hebben.
Ik zelf lees veel verschillende genres binnen fantasy. Momenteel ben ik bezig in de boeken van Deborah Harkness (Allerzielen, De Schaduw van de Nacht en Het Boek des Levens). het is een leuke en spannende serie met wat romantiek en sympathieke personages.
Veel plezier heb ik ook beleefd aan de boeken van Trudi Canavan (Sonea) en van Cinda Williams Chima (Zwarte Kunst). Ze zijn niet te serieus en zeer vermakelijk.
Er zijn hier ook wat mensen (waaronder ik) die het nieuwe boek van Naomi Novik - Ontworteld - hebben gekocht. Ik heb het zelf nog niet gelezen maar op dit forum kan je lezen dat dit zeker een aanrader is. Het leuke aan dit boek is dat het geen serie is (wat veel voorkomt bij fantasy-boeken) zodat je niet moet wachten op het vervolg.

dion14
Pixie
Pixie

Bericht door dion14 » 07 jan 2016, 14:41

Ik vind zelf de boeken van Bernhard hennen heel leuk en ik vind de boeken van Raymond e feist heel goed
Aan het lezen:vele goede Engels fantasy boeken en fanfiction
Gelezen: Haast alle boeken van Raymond E Feist en nog vele andere schrijvers

davierleest
Contacteer:

Bericht door davierleest » 20 mar 2016, 10:26

Onlangs heb ik het boek 1984 gelezen. Dit is een absolute must. George Orwell heeft in mijn ogen (en van vele anderen) begrepen wat ons te wachten staat. Op ironische wijze wordt meer verteld over de controlewereld waar we momenteel in leven.
Sinds heden lees ik boeken met een vergrootglas.. pas dan begin je echt oud te worden.

http://www.vergrootglas.com

Rive
Feniks
Feniks

Bericht door Rive » 24 mar 2016, 08:20

Als je van de YA boeken bent en inderdaad Harry Potter en dergelijke leuk vind zou ik Lockwood & Co aanbevelen. Die vond ik ook heerlijk weglezen.
“No two persons ever read the same book.”

Anouk
Pixie
Pixie

Bericht door Anouk » 27 mar 2016, 08:59

Lockwood & Co is inderdaad echt superleuk! Daar heb ik ook heel erg van genoten.
Verder qua YA vind ik Rode koninging van Victoria Aveyard erg goed.

Ik vind die nieuwe series van de Fontein ook echt heel leuk:
Anne Bishop - Rode letters / Zwarte veren / Zilveren zicht
Patricia Briggs - Onder de maan / In het bloed
Jaye Wells - Grijze magie / Blauwe maan

En nog een losstaand boek: Free to fall - Lauren Miller

Plaats reactie