E reader of niet?

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
Corwin
Goblin
Goblin

Re: E reader of niet?

Bericht door Corwin »

waarom zijn kinderboeken bijna niet verkrijgbaar voor ereader? :cry:

Ik heb al een paar zeer recente series voor kinderen proberen te zoeken om via ereader te lezen omdat ik denk dat de kinderen dat ook wel eens leuk zouden vinden. (wilde heks serie bvb.)
Ik dacht dat de laatste jaren alle boeken zowel op papier als digitaal zouden bestaan, maar dat is blijkbaar verre van waar.
ook een bekende serie zoals Warrior Cats is in het nederlands niet beschikbaar voor ereader. toch raar, niet ? :evil:
of nog Marc de Bel boeken : noppes.
nu aan't lezen: Jennifer Fallon - Wolfsblad
gelezen: Markus Heitz - Drakenvuur/Drakenkeizer
raaf
Magiër
Magiër

Bericht door raaf »

Corwin schreef: 17 nov 2017, 22:52 waarom zijn kinderboeken bijna niet verkrijgbaar voor ereader? :cry:

Ik heb al een paar zeer recente series voor kinderen proberen te zoeken om via ereader te lezen omdat ik denk dat de kinderen dat ook wel eens leuk zouden vinden. (wilde heks serie bvb.)
Ik dacht dat de laatste jaren alle boeken zowel op papier als digitaal zouden bestaan, maar dat is blijkbaar verre van waar.
ook een bekende serie zoals Warrior Cats is in het nederlands niet beschikbaar voor ereader. toch raar, niet ? :evil:
Ik denk dat dit komt doordat kinderboeken veelal tekeningen bevatten en een e-reader is hiervoor niet echt geschikt. Een tablet daarentegen wel dus ik spreek mezelf een beetje tegen :).
angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela »

Eigenlijk nog nooit naar gekeken maar als je bij Bol kijkt en je zoekt op kinderboeken en selecteert de leeftijd en e-books komen er toch wel mooie boeken naar boven.
Warrior cats is inderdaad vreemd dat die er niet is in het Nederlands. In het Engels Duits en Italiaans dan weer wel :shock:
Raven
Hobbit
Hobbit

Bericht door Raven »

raaf schreef: 18 nov 2017, 09:09
Corwin schreef: 17 nov 2017, 22:52 waarom zijn kinderboeken bijna niet verkrijgbaar voor ereader? :cry:

Ik denk dat dit komt doordat kinderboeken veelal tekeningen bevatten en een e-reader is hiervoor niet echt geschikt. Een tablet daarentegen wel dus ik spreek mezelf een beetje tegen :).
Ben ik niet helemaal met je eens :) Heb je de Kindle ereader gezien, die van Amazon? Als ik een comic zoek op Amazon dan proberen ze je altijd de ereader versie aan te smeren en het ziet er eigenlijk best goed uit... Ik denk dat het dan vooral in de software zit die er op zo'n ereader zit.
Of misschien willen uitgevers er niet te veel geld aan uitgeven omdat ereaders voornamelijk door volwassenen worden gebruikt.
Plaats reactie