E reader of niet?

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
Guppp
Pixie
Pixie

E reader of niet?

Bericht door Guppp » 08 mei 2015, 22:23

Hallo allemaal. Ik ben een redelijk fanatiek lezer. Echter wil ik nu de boeken van Gemmell gaan lezen. En mij valt op dat die nergens te krijgen zijn. Alleen als ebook. Zelfde geldt voor de eerste wet van Abercrombie. Zo ben ik vaker tegengekomen dat er fantasyboeken niet verkrijgbaar zijn. Iemand die op een ereader leest en daar ervaring mee heeft.? Vooral grote fantasy series. Een kort boekje gaat vast wel maar een hele serie?

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Re: E reader of niet?

Bericht door Dave » 08 mei 2015, 23:34

Hallo Guppp, leuk dat je je hier hebt aangemeld!

Veel oudere fantasyseries zijn inderdaad lastig te krijgen, eigenlijk alleen tweedehands.. Eerste wet is her en der nog wel te vinden, maar de Gemmells zijn nog net ietsje zeldzamer. Ik heb zelf een ereader (kobo) en vind het lezen van boeken daarop prima. Ik doe het vooral omdat ik veel met de trein reis en daar kan ik heel erg op mijn gemak lezen met de kobo.. Ideaal.
Maar ik heb daarnaast ook echt een verzameldrift en wil graag zoveel mogelijk fantasyboeken in de kast hebben staan. Daarom heb ik al die series gewoon fysiek :p

We kunnen je vast helpen als je enkele specifieke boeken zoekt? Als je zelf niet zo'n waarde hecht aan het hebben vaan een fysiek boek ik je kast, dan maakt het niet zoveel uit of een boek wel of niet een deel van een serie is of op zichzelf staand :D

Corwin
Goblin
Goblin

Bericht door Corwin » 09 mei 2015, 15:53

ik heb nog geen e-reader omdat ik de boeken graag fysiek zie/voel/ruik.

anderzijds word ik al een jaartje ouder en 's avonds lezen is soms lastig bij onvoldoende licht.
dus ik heb het al overwogen, maar voorlopig houd ik me nog aan echte boeken.

over Abercrombie: ik heb zelf rond nieuwjaar de nieuwe editie in zachte kaft gekocht. ik merk dat deel 1 inderdaad alweer is uitverkocht. de oudere (HC) versie is geregeld tweedehands te krijgen.
Gemmell is onvindbaar, tenzij je minstens 200 € voor de reeks wilt betalen. dat is de ultieme fantasie om die goedkoop op de zomerse boekenmarkten tegen te komen :mrgreen:
nu aan't lezen: Jennifer Fallon - Wolfsblad
gelezen: Markus Heitz - Drakenvuur/Drakenkeizer

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 09 mei 2015, 19:30

Ik lees op mijn tablet daar zit ook die mogelijkheid op en je kunt er net iets meer mee dan een e-reader.
Ik lees er wel boeken op voornamelijk boeken die ik ook niet meer kan kopen maar echt hele lange series of echt dikke boeken heb ik nog niet geprobeerd.
Of boeken voor in de vakantie dan heb ik altijd een echt boek bij maar de tablet is dan reserve.

Gemmel is op MP nog wel te krijgen maar daar hangt een prijskaartje aan, in het Engels zijn de boeken nog wel te koop.
Gemmel heb ik trouwens als E-book in het Engels maar ook nog niet geprobeerd. Ik vind een echt boek in mijn handen toch fijner.

Guppp
Pixie
Pixie

Bericht door Guppp » 10 mei 2015, 13:13

dank allemaal voor de reacties. misschien toch maar een ereader aanschaffen. heb gelukkig goed ogen, maar lees vooral in bed. liggen op mn zij :D. dan is zo een ereader vast wel handig.

denk dat ik de Gemmell boeken anders in het engels ga lezen. Alleen zie ik veel verschillende volgordes. de 1 gaat van de uitgifte van boeken uit. de anders heeft een andere volgorde. is er een duidelijke volgorde om de boeken in te lezen?

Dakeyras
Goblin
Goblin

Bericht door Dakeyras » 10 mei 2015, 14:18

Lees het liefste een boek maar als ik nog niet zeker ben van een nieuwe schrijver lees ik het eerst digitaal via de iPad.

Rive
Feniks
Feniks

Bericht door Rive » 11 mei 2015, 18:54

Ik ben sinds november in bezit van een eReader.
Voornamelijk omdat ik elke dag op en neer mijn werk ga met de trein en geen zin had elke dag z'n dik boek mee te nemen. Heb een Kobo touch. Echt een super apparaat! Leest super goed.
Een eReader kan alleen nog steeds niet op tegen een echt boek.
Het vasthouden van een boek, het omslaan van de bladzijdes. Ach, ben gewoon beetje boek verslaafd :P
Alle boeken die ik als eBook heb wil ik ook als gewoon boek :P
“No two persons ever read the same book.”

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 11 mei 2015, 22:40

Guppp schreef:Denk dat ik de Gemmell boeken anders in het engels ga lezen. Alleen zie ik veel verschillende volgordes. de 1 gaat van de uitgifte van boeken uit. de anders heeft een andere volgorde. is er een duidelijke volgorde om de boeken in te lezen?
Er zijn inderdaad de volgorde van verschijnen en de volgorde van het verhaal. Sommige boeken die later zijn verschenen spelen zich dan weer voor de eerdere boeken af. Vaak raad ik de chronologische verhaalvolgorde aan, maar bij Gemmel zou ik eigenlijk altijd beginnen bij Legende. Het introduceert enkele personages (Druss bijvoorbeeld) en volkeren (Nadir, Drenai) zo goed. Daarna is het fijne van Gemmell juist dat elk boek geheel op zichzelf te lezen is met een afgerond verhaal. Elke keer dat je een boek openslaat krijg je weer een kijkje in een stukje van de geschiedenis, met verwijzingen naar eerdere gebeurtenissen, maar deze zijn niet noodzakelijk om het verhaal te kunnen volgen.

Wel zou ik de verhalen rondom een personage een beetje na elkaar lezen. Mijn persoonlijke favoriet is Waylander met deze boeken: Waylander - In het rijk van de Wolf - Held in de Schaduw. Daarna zou ik zeggen Druss (Druss de Legende - Beproeving van de Bijlvechter). En dan maakt het allemaal niet zoveel meer uit :D

Guppp
Pixie
Pixie

Bericht door Guppp » 19 mei 2015, 14:48

Vanavond wordt mijn ereader bezorgd. En dan ook gelijk een eerste boek erop zetten. Net een boek uit. Denk dat ik een boek van Gemmell doe. Of de eerste wet van Abercrombie

kim69

Bericht door kim69 » 18 jun 2015, 17:44

Lees zoveel mogelijk op de IPad omdat één de meeste boeken goedkoper zijn, twee lees boeken gemakkelijk meer dan één keer(doe dus niets weg) met gevolg kasten en dozen vol, drie beetje ecologisch denken.
Vind het alleen spijtig dat vele schrijvers nog niet vertaald zijn. Lees soms wel in het Engels maar sommige nuances zijn niet altijd duidelijk dan.

Plaats reactie