David Hair - De Brug der Getijden

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
Corwin
Goblin
Goblin

David Hair - De Brug der Getijden

Bericht door Corwin » 13 feb 2015, 17:15

wilde net aan deze nieuwe serie beginnen omdat ik dacht dat het een trilogie was en het derde deel ergens deze maand gaat uitkomen.
tegen dat ik boek 1 en 2 door ben, zou deze dus in de winkel moeten liggen.

op eerste pagina die de originele Engelse titel vermeldt, staat the lezen "Moontide Quartet", dus blijkbaar moet er nog een vierde boek vertaald worden vooraleer de serie compleet is.
dan maar beter nog even wachten met deze serie dacht ik

Maar ... als ik de Engelse titels bekijk is deel 2 "Scarlet Tides", en deel 3 die nu gaat uitkomen in het Nederlands "De Scharlaken Vloed".

blijkt dus dat het eerste Engelse deel al meteen in 2 is gesplitst in het Nederlands, en er bijgevolg nog minstens 2 delen moeten vertaald worden, tenzij dat ze in het Nederlands nog meer opsplitsingen maken en het aantal delen in NL nog meer zal oplopen.
de verwachting is dan ook dat de serie niet in 2015 volledig zal vertaald als ze de serie al volledig gaan vertalen. had er naar uitgekeken om erin te beginnen, maar zal nog een tijdje in de kast moeten blijven staan vrees ik :x
nu aan't lezen: Jennifer Fallon - Wolfsblad
gelezen: Markus Heitz - Drakenvuur/Drakenkeizer

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Re: David Hair - De Brug der Getijden

Bericht door Dave » 16 feb 2015, 11:20

Hey, dat had ik zelf helemaal nog niet zo gezien. Ik wist wel dat er vier boeken kwamen, maar dacht inderdaad dat ze ook opeenvolgend werden vertaald. Luitingh doet dus wat ze ook met de Drakenelfen serie doet, opknippen.. Dat wordt dan nog een hele tijd wachten en hopen dat ze door blijven gaan met de serie voordat je hem helemaal uit kan lezen :cry:

Ik blijf het gek vinden, omdat mensen nu dus eigenlijk een half boek kopen bij deel 1. Toch hebben ze het dan wel goed opgeknipt, want Alexandra vond het eerste boek erg goed en volgens mij vond ze het niet per se een heel gek einde..

Sowieso bedankt voor het melden, ik ga het ook even aanpassen in de databank van ons.

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 18 feb 2015, 10:24

Belachelijke en onzinnige marketing move!!! Het origineel telt 600 pagina's. Niet perse overdreven veel, wat als dat wel zo was geweest een opsplitsing nog enigszins had verklaard. Het enige wat ik me kan bedenken is dat uit onderzoek is gebleken dat te dikke pillen wellicht minder goed verkopen en dat ze daarom besloten hebben om iets volumineuzere boeken daarom op te splitsen, maar dan zou ik persoonlijk ook lagere prijzen per boek verwachten. Volgens mij is dit niet aan de orde, want ze geven nog genoeg dikkere boeken uit, maar willen ze gewoon dubbele inkomsten genereren uit een serie. Behoorlijk irritant! Alsof die boeken al niet duur genoeg zijn?! Het tweede deel in het Engels telt eveneens zo’n 600 pagina’s. Als ze dat boek ook op gaan splitsen dan kunnen we uiteindelijk dus een achtdelige reeks verwachten in Nederland. Hoe langer de reeks, hoe groter de kans dat ze voortijdig afhaken als de verkoopcijfers lichtelijk tegenvallen.
Hopelijk valt het allemaal mee en hebben ze er een goede reden voor gehad het eerste deel op te splitsen, misschien om mensen over de drempel heen te helpen met twee relatief dunnere delen om de rest vervolgens wel normaal uit te geven. We zien het wel.
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10

Corwin
Goblin
Goblin

Bericht door Corwin » 18 feb 2015, 13:58

ik veronderstel dat er wel meer mensen zijn zoals ik die liever wachten tot een volledige reeks is vertaald en dan pas de reeks in een keer aanschaffen.
hoe langer de reeks, des te langer de wachttijd.
natuurlijk, terwijl iedereen zit te wachten tot de volledige reeks beschikbaar is, gaan de uitgevers de tegenvallende verkoopcijfers van de eerste delen onder de loep nemen en de reeks misschien stopzetten.
beetje self fullfilling prophecy vrees ik.

daarom vond ik het ook aangenaam om de laatste tijd gewoon een (al wat oudere) volledige reeks in een keer te kunnen kopen (abercrombie, hobb, sanderson). dan kom ik tenminste niet bedrogen uit achteraf.

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 18 feb 2015, 14:56

Als jullie nou allemaal hetzelfde doen als ik dan is het probleem opgelost. :)

Ik koop de boeken uit een serie namelijk gewoon terwijl ze worden uitgegeven. Dus steeds een nieuw deel, totdat ik 'm compleet heb en dan ga ik lezen. :)
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10

Dakeyras
Goblin
Goblin

Bericht door Dakeyras » 21 feb 2015, 07:50

Het eerste boek was geen top fantasy maar wel aangenaam te lezen. Ga boek 2 en 3 wel kopen voor een mooi prijsje tweedehands.

Eydis
Hobbit
Hobbit

Bericht door Eydis » 21 feb 2015, 15:33

Ik heb inderdaad geen problemen gehad met het einde van het eerste boek. Ik wist ook helemaal niet dat het Nederlandse deel maar de helft van de Engelse versie is... Anders had ik dat natuurlijk wel in de recensie genoemd.

Vreemd, zeg! Ik hoop dat het inderdaad geen teken is dat de serie misschien niet helemaal uitgegeven wordt. Ik vind het daarnaast wel jammer dat de uitgeverij hier de lezer verplicht een boek extra te kopen en dus meer te betalen voor de hele serie...

Corwin
Goblin
Goblin

Bericht door Corwin » 24 feb 2015, 16:45

Scarlet Tides telt 688 pagina's, terwijl Scharlaken vloed er maar 400 heeft.
dus deel 2 zal ook dubbel worden. :x

BibiTotoLover
Goblin
Goblin

Bericht door BibiTotoLover » 25 apr 2015, 10:45

Heb vandaag het eerste boek binnen gekregen. :D
Weet nog niet wanneer ik erin kan beginnen..
Books read in 2019: 32
Books bought in 2019: 4
Donald Duck pockets collected in 2019: 17
Manga collected in 2019: 68

Corwin
Goblin
Goblin

Bericht door Corwin » 21 jul 2015, 00:25

in het najaarsoverzicht van Luitingh (zie item "wordt verwacht") staat te lezen dat in januari 2016 het vijfde deel uitkomt van in totaal 10 geplande delen.
we zijn nog wel even bezig dus.

Plaats reactie