Harry Potter is voorbij, what's next?

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
Sneaker
Pixie
Pixie
Contacteer:

Harry Potter is voorbij, what's next?

Bericht door Sneaker » 23 aug 2011, 01:47

Harry Potter is nu echt voorbij. We krijgen natuurlijk nog Lego Harry Potter Years 5-7 en Pottermore (wat dat ook mag zijn). Ik verwacht zelf nog dat Rowling hier nog een vervolg op gaat maken, desnoods een paar jaar na de film met een nieuwe verhaal (Harry als Auror of iets dergelijks).

Of dit ooit gaat komen is natuurlijk nog maar de vraag. Dus is er iets vergelijkbaars? Dus ook een serie met een tovenaarsleerling of tovenaar in de hoofdrol. Zou leuk zijn wanneer er ook een film van gemaakt is, maar dat is geen vereiste.
When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

Marije
Griffioen
Griffioen

Re: Harry Potter is voorbij, what's next?

Bericht door Marije » 28 aug 2011, 17:46

Ik denk zelf dat J.K. Rowling niet verder gaat met Harry. Ze stopt op het hoogtepunt. Wel denk ik dat ze door gaat schrijven, maar dan iets nieuws. Misschien zelfs wel voor een andere leeftijdsgroep. Ik ben in elk geval voor! :)

Tsja, en de nieuwe Harry Potter... Nou, ik heb net De Verborgen Universiteit besteld, aangezien de recensie op deze website behoorlijk positief is ;) Dit verhaal doet me ook wel een beetje aan HP denken. En op het moment lees ik Lycidas, wat ook wel in de buurt komt, maar toch totaal anders is. Ik heb ooit ook De Magiër in de winkel zien liggen (weet niet meer wie het geschreven heeft) en dat boek werd ook met Harry Potter vergeleken. Maar of iets ooit echt aan de hele HP-serie kan toppen...? :p

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 29 aug 2011, 15:06

Ik denk inderdaad dat ze het universum van Harry Potter de komende tijd wel met rust laat. Geld heeft ze in principe genoeg, dus ze kan nu iets nieuws proberen..

Voor series met tovenaars in de hoofdrol kun je je lol op binnen het fantasygenre :mrgreen:

Heb je de Narnia boeken gelezen? Ze zijn goed geschrven en enkelen hebben ook een helke mooie verfilming gehad. Misschien is Lev Grossman's De Magiërs ook wel wat. Ik heb alleen de blurb gelezen, maar het krijgt goede kritieken.

Aardzee van Ursula LeGuin is ook een hele mooie serie. Ik heb ze een aantal jaren geleden gelezen en las ze in een ruk uit.

Marije
Griffioen
Griffioen

Bericht door Marije » 29 aug 2011, 17:19

De Magiërs van Lev Grossman bedoelde ik inderdaad ook :) Heb hem niet gelezen, maar hij wordt wel vergeleken met Harry Potter.

Zelf vond ik de Narnia-boeken helemaal niet zo leuk. Ik weet niet precies hoe het komt. De boeken van de verfilmingen heb ik gelezen. De rest van de boeken heb ik ook in de kast staan, maar heb ze niet gelezen. Misschien was ik te jong... of te oud :p

Heiire

Bericht door Heiire » 14 sep 2011, 09:34

Echter ik denk dat ik bevooroordeeld ben over de LotR verfilming, omdat ik eerst de films heb gezien en pas daarna de boeken gelezen.

Mariska
Pixie
Pixie

Bericht door Mariska » 10 okt 2011, 22:04

Ik heb afgelopen week Fabelhaven gelezen. (ik lees regelmatig kinderboeken omdat ik natuurlijk een juf ben..)
Maar ik moet zeggen, het was toch echt vermakelijk. En eigenlijk wel vergelijkbaar met Harry Potter, maar toch weer heel anders...
Wat ga ik lezen......

Sneaker
Pixie
Pixie
Contacteer:

Bericht door Sneaker » 22 okt 2011, 02:43

Bedankt voor de tips, we gaan binnenkort eens kijken of ik wat kan vinden.
When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 09 mar 2012, 15:08

Pottermore gaat nu in april zijn deuren o0penen. Het zou oktober vorige jaar zijn, maar omdat ze enorme drukte verwachtten hebben ze de infrastructuur van de website en de capaciteit toch maar even verhoogd, waardoor er vertraging was.

Iemand van plan zich hiervoor te registreren?

Marije
Griffioen
Griffioen

Bericht door Marije » 09 mar 2012, 15:37

Ja, ik! Ik ben ontzettend benieuwd wat Pottermore te bieden heeft, dus ik ben zeker van plan een kijkje te nemen :D

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 11 mar 2012, 20:54

Ik zal, als fan van de boeken en de films, absoluut een blik op de website richten, maar of ik er verder nog iets mee ga doen? Dat ligt een beetje aan de inhoud.
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10

Plaats reactie