Wat lees je nu?

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
raaf
Magiër
Magiër

Re: Wat lees je nu?

Bericht door raaf »

angela schreef:
TimdeKW schreef:Zozo. Ik vind twee boeken tegelijk al veel :)

Maar nu ben ik natuurlijk wel heel erg nieuwsgierig waarom je De Dwergen zo vindt tegenvallen, want we hebben toevallig nog een forumbezoeker (David) die zeer positief is over het boek :)
Ik heb het over het laatste deel, ik vind dat de vraag is hij het wel of is hij het niet de boventoon voerd. Heitz heeft dit boek vooral geschreven omdat de fans erom vroegen maar voor mij had hij af mogen sluiten bij deel 3.
Volkomen mee eens.
raaf
Magiër
Magiër

Bericht door raaf »

Ik heb net de trilogie "De Meester" uitgelezen van Guillermo Del Toro. Leuk tussendoortje, maar 200 pagina's teveel. Boek is geschreven als een script (Del Toro is trouwens regisseur van o.a. Hellboy en Blade 2) en dat merk je. Ettelijke verhaallijntjes worden opgebouwd om sommige hoofdstukken later afgeknapt te worden zonder iets bij te dragen aan het verhaal, hoogstens aan de sfeer. Boekvulling dus.
Wel leuk om eens een absoluut andere kijk op vampiers te hebben (fans van Twilight e.a. softe romantische dark fantasy onthouden zich best van deze reeks :D :D :D ).
Ik stap nu even uit fantasy en ga Feniks van Deon Meyer lezen.
Puzemuze
Magiër
Magiër

Bericht door Puzemuze »

Oh, dat klinkt intrigerend.. Houdt ie zich meer aan de klassieke mythen? Of is het echt een eigen versie van vampirisme? Pan's Labyrinth was op sommige punten ook al goed griezelig, ben dus heel benieuwd wat ie hiervan heeft gemaakt. :)
"Boeken zijn de pest. Alle ellende kommt vom Lesen zei Multatuli al dat iemand zei."
Dexter
Pixie
Pixie
Contacteer:

Bericht door Dexter »

Ik heb net het nieuwe boek van Brandon Sanderson uitgelezen: Legion. 88 bladzijdes, en een heel ander genre dan zijn andere boeken. Maar leest wel lekker weg. Daarnaast verwacht mijn school dat ik voor 26 oktober Consider Phlebas van Ian M. Banks uitgelezen heb en ben ik tussendoor bezig in Stormdancer van Jay Kristoff, Het Oog van de Wereld van Robert Jordan als luisterboek en De Ijzerkoning voor de leesclub van dit forum.
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Het boek telt maar 88 pagina's? Of je hebt de laatste 88 pagina's zojuist uitgelezen? :)

Ik ben zeer nieuwsgierig naar zijn Mistborn serie en gelukkig is Luitingh die nu aan het vertalen! Hopelijk worden de boeken van R.A. Salvatore dan ook ooit nog eens vertaald en je hoort mij niet meer klagen.
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10
Dexter
Pixie
Pixie
Contacteer:

Bericht door Dexter »

Volgens Goodreads was hij 88 pagina's. Mijn ereader zei 63 pagina's. Dus in een paar uurtjes uitgelezen. ;)
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Dat is dan inderdaad een lekker tussendoortje. Waar gaat het precies over? Want van de omschrijving op Goodreads word ik niet veel wijzer :)
Aan het lezen:
Gelezen:
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Ik kreeg gister, terwijl ik Supernatural aan het kijken was, opeens zin om aan de Dresden reeks van Jim Butcher te beginnen. Kent iemand deze boeken? Zo ja, wat vonden jullie ervan? Ik heb de eerste drie delen al in mijn bezit. In het Engels zijn er al 13 delen verkrijgbaar. In Nederland alleen nog maar de eerste 4 delen en ik vraag me af of de reeks wordt voortgezet.
Aan het lezen:
Gelezen:
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Ik heb er hier ook 1 liggen, maar nog niet in begonnen. Dus je hebt niks aan mij. Maar ik wilde het gewoon even melden :D

De boeken worden overigens op het internet redelijk jubelend beschreven, dus het lijkt me de moeite waard om er eens eentje te proberen :)
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Ja, het schijnt een behoorlijk populaire reeks te zijn in Amerika. De recensies zijn ook allemaal vrij positief. Bovendien zijn het vrij dunne boeken en dus ideaal om tussen Epische boeken door te lezen. Ik heb besloten om gewoon aan deel 1 te beginnen als ik Drakenbloed uit heb.
Aan het lezen:
Gelezen:
Plaats reactie