Wat lees je nu?

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
TimdeKW
Trol
Trol

Re: Wat lees je nu?

Bericht door TimdeKW » 28 okt 2014, 12:59

Tot nu toe vind ik het nog wel vermakelijk. Ik ben op ongeveer een derde van het boek. Het is niet helemaal wat ik ervan verwacht had. Iets te sprookjesachtig naar mijn smaak. Ik ben wel benieuwd waar het allemaal naartoe gaat en als de kwaliteit aanhoud zal ik de vervolgdelen zeker wel gaan lezen. Het zou anders zonde zijn dat ik ze destijds gekocht heb. :)
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 28 okt 2014, 13:10

Ik heb ze wel allemaal gelezen (behalve die laatste die redelijk recent nog was verschenen: De Prinses van Landover). De verhalen zijn erg vermakelijk, maar af en toe is er iets te veel herhaling van zetten. Toch is de verbeelding van Terry Brooks gewoon erg leuk :)

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 28 okt 2014, 16:29

Ook die laatste heb ik staan. Ik laat je weten wat ik ervan vond. :)
Aan het lezen:
Gelezen:

Dakeyras
Goblin
Goblin

Bericht door Dakeyras » 29 okt 2014, 21:16

Brandon Sanderson - het laatste rijk

Gram Rabbit
Hobbit
Hobbit

Bericht door Gram Rabbit » 29 okt 2014, 21:54

TimdeKW schreef:Oké... Apart. Ik dacht dat het werkelijk een vervolg zou worden. Ik ben altijd een beetje "bang" dat dit soort verhalen tegenvallen, omdat het einde al bekend en dus niet spannend meer is.

Is dat bij deze boeken het geval? Dat je door de gebeurtenissen uit boek 1 de gebeurtenissen uit boek 2 wel kan raden?
Drakentovenaar staat op zichzelf c.q. los van Drakenkoningin totdat op het einde de verhalen samenkomen.
Ik neem even gemakshalve aan dat dat het startpunt wordt voor deel 3 met de hoofdrolspelers uit deel 1 en 2. ;)
Dave schreef:Klinkt eigenlijk wel heel interessant. Ik kan niet wachten tot mijn recensie-exemplaar er is!
Ik vind het zeker interessant, aangezien je straks (bij deel 3) de achtergronden kent van beide zijden van de muur. :)
Zoveel te lezen en zo weinig tijd.

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 30 okt 2014, 10:00

In dat geval vind ik het ook interessant klinken. :)

Ik heb het vervolg gister heel even in mijn handen gehad, maar ik heb 'm toch maar teruggezet. Eerst proberen of ik de tweede keer wel in het eerste boek weet te komen.
Dakeyras schreef:Brandon Sanderson - het laatste rijk
Héél veel plezier. De Mistborn trilogie behoort absoluut tot de top van de fantasy boeken die ik tot nu toe gelezen heb.
Aan het lezen:
Gelezen:

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 04 nov 2014, 09:34

Even terugkomend op Terry Brooks - Het Magisch Koninkrijk 1: Koninkrijk te Koop. Ik ben nu op zo'n 70% van het verhaal (bedankt Goodreads!). Het is niet helemaal wat ik verwacht en gehoopt had. Ik had eigenlijk wel een nog iets luchtiger en komischer verhaal verwacht, maar dat valt helaas tegen. Het verhaal is toch behoorlijk serieus. De enige humor komt van af en toe een goed geplaatste opmerking van een van de personages. Toegegeven, deze opmerkingen zijn vaak wel echt leuk en toveren meestal een glimlach op mijn gezicht, maar ze zijn wat schaars. Desalniettemin een vermakelijk boek, maar ik betwijfel of ik 'm met veel meer dan een 7 zal gaan beoordelen. Wel fijn dat het niet zo Aslan-achtig wordt. Uitleg: Aslan is de leeuw uit de Narnia boeken die altijd tevoorschijn komt wanneer de nood het hoogst is, iedere keer weer! Ik dacht even dat het met de Paladijn in dit boek ook zo zou worden, maar gelukkig werd ik aangenaam verrast door Ben knock out te zien gaan. ;)

Ik sta niet perse te popelen om direct de hele Landover serie te gaan lezen. Misschien eerste een ander boekje tussendoor.
Aan het lezen:
Gelezen:

Gram Rabbit
Hobbit
Hobbit

Bericht door Gram Rabbit » 04 nov 2014, 19:04

De Negende Cirkel van W.M. Caers
Zoveel te lezen en zo weinig tijd.

Galido
Goblin
Goblin

Bericht door Galido » 05 nov 2014, 15:30

Ik ga beginnen aan het 2de gedeelte van 'Het conclaaf der schaduwen' van Raymond E.Feist.

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 05 nov 2014, 15:56

Blijven de boeken leuk? Ik wil zelf erg graag weer verder met de boeken van Feist.
Aan het lezen:
Gelezen:

Plaats reactie