Wat lees je nu?

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Re: Wat lees je nu?

Bericht door Dave » 16 okt 2014, 13:04

Leuk! Ik ben erg benieuwd wanneer Boekerij het vervolg op Bewakers van Faerie zal gaan uitbrengen. Heb je die ook al gelezen?

renze
Pixie
Pixie

Bericht door renze » 16 okt 2014, 21:03

nee, toen ik pas wist van de boeken van terry brooks ben ik tot de legendes van shannara - dragers van de zwarte staf gekomen, scheelt dat ik niet meer precies weet waar die boeken exact over gaan want is ook al weer anderhalf jaar of langer geweest
op t moment lees ik de hoge druïde van shannara - jarka ruus

Gram Rabbit
Hobbit
Hobbit

Bericht door Gram Rabbit » 20 okt 2014, 21:49

Drakentovenaar van An Janssens.
Zoveel te lezen en zo weinig tijd.

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 21 okt 2014, 09:39

Ik moet nog steeds Drakenkoningin eens een tweede kans geven... Ik kwam in eerste instantie niet lekker in het verhaal dus heb ik 'm "even" terzijde geschoven. Ik hoor erg graag wat je van het vervolg vond. :)

Ik ben gister weer verder gaan met Mistborn 3 en eindelijk is daar dan de actie waar ik al enige tijd op zat te wachten!! Ik kan zo genieten van de gevechten in deze trilogie. Deze toveren regelmatig een glimlach op mijn gezicht. :)
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10

Gram Rabbit
Hobbit
Hobbit

Bericht door Gram Rabbit » 22 okt 2014, 22:46

Drakentovenaar is het "vervolg" op Drakenkoningin en speelt zich tegelijkertijd af, maar nu zien we gebeurtenissen vanaf de andere kant van de muur beschreven.
Ook dit verhaal heeft een einde, maar ook hier zijn verhaallijnen nog niet afgemaakt, waaruit we kunnen afleiden dat er ook nog een derde deel komt. :)
Al met al heeft An Janssens wederom een snel, spannend en makkelijk leesbaar verhaal in haar unieke fantasywereld gecreëerd.

Waardering 3,5 ster.

Volgende boek: Codenaam Hadsadah van Django Mathijsen en Anaïd Haen.
Zoveel te lezen en zo weinig tijd.

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 23 okt 2014, 15:31

Oké... Apart. Ik dacht dat het werkelijk een vervolg zou worden. Ik ben altijd een beetje "bang" dat dit soort verhalen tegenvallen, omdat het einde al bekend en dus niet spannend meer is. Hetzelfde heb ik met De Elfen boeken van Hennen. Het eerste boek, De Elfen, heeft een tijdsbestek van honderden jaren, maar de vervolgdelen spelen zich ergens halverwege het eerste verhaal af. Je weet dus bij voorbaat al dat het met enkele personages helemaal goed af gaat lopen. Waarschijnlijk zijn de boeken nog steeds vermakelijk, maar ik heb er bewust voor gekozen pas verder te gaan met de reeks als de gebeurtenissen uit boek 1 niet meer zo vers in mijn geheugen liggen. Dat gaat ondertussen al erg goed, want ik heb het boek jaren geleden gelezen. :)

Is dat bij deze boeken het geval? Dat je door de gebeurtenissen uit boek 1 de gebeurtenissen uit boek 2 wel kan raden?
Aan het lezen:
Gelezen:

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 24 okt 2014, 22:48

Cry wolf van P. Briggs

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 25 okt 2014, 15:24

Gram Rabbit schreef:Drakentovenaar is het "vervolg" op Drakenkoningin en speelt zich tegelijkertijd af, maar nu zien we gebeurtenissen vanaf de andere kant van de muur beschreven.
Klinkt eigenlijk wel heel interessant. Ik kan niet wachten tot mijn recensie-exemplaar er is!

Ik heb nu weer een beetje de rust gevonden en ben weer elke avond verder aan het lezen. Ik heb net Bloed van de Elfen uit van Andrzej Sakpkowski. En nu ga ik verder met Drakenzieler van Cocky van Dijk.

Nu nog de tijd vinden om rustig voor een recensie te gaan zitten :D

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 25 okt 2014, 20:21

Ik heb Mistborn 3 uit (eindelijk!!). Geweldig boek! Geweldige trilogie! Geweldige auteur!
In de recensie volgt meer onderbouwing. :)

Ik heb nu een boek opgepakt die al langere tijd naar me lonkt: Terry Brooks - Het Magisch Koninkrijk 1: Koninkrijk te Koop. Ik ben benieuwd!
Aan het lezen:
Gelezen:

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 27 okt 2014, 18:44

Die heb ik ook gelezen wel leuk maar niet geweldig vond ik, de andere delen heb ik daarna in ieder geval niet meer gelezen.

Plaats reactie