Wat lees je nu?

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
TimdeKW
Trol
Trol

Re: Wat lees je nu?

Bericht door TimdeKW »

Ik koop ook altijd eerst een gehele serie, voordat ik ergens aan begin. Maar dat in 1 ruk doorlezen wil niet altijd lukken. Vroeger wel, maar tegenwoordig niet meer perse. :)
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Is tegenwoordig inderdaad ook mijn strategie. Hoewel ik niet alles in 1 keer koop, wacht ik wel tot een serie in eenzelfde uitgave uitgekomen is voordat ik begin met verzamelen. Dan weet ik zeker dat ik de serie ook kan voltooien in dezelfde versie :p

Ik lees op het moment De Demonen van Tobias Meissner (WB Fantasy). Erg vermakelijk tot nu toe. :D
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Ik heb in principe alle series in eenzelfde uitvoering. Behalve de boeken van Feist, daar zitten er een paar tussen in een andere (oudere) uitgave en 1 boek van Hobb die een beetje buiten de boot valt. Het ergste zijn de boeken van Terry Brooks, daarvan heb ik wel 4 of 5 verschillende versies door elkaar staan. Het ziet er niet uit, maar je ontkomt er niet aan. Tenzij ik alles in de laatste uitvoeringen zou aanschaffen, maar ik heb de helft van zijn boeken al in de Hardcover uitvoeringen, dus ik denk er niet aan! Het geld groeit me nou eenmaal niet op de rug... Helaas :)
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Ja, die nieuwe Shannarareeks van Brooks door Boekerij is vervelend ja. Ik heb ook die mooie hardcovers staan hier van de eerste twee trilogieën. De Boekerij is sowieso wel van herdrukken, ze brengen alle Hobbs en Feists van ze nu ook opnieuw uit met andere covers..

Wat ik nog wel het meest gekke vind is dat ze de boeken van Het Magisch Koninkrijk opeens ook tot de Shannara reeks hebben gerekend.. Lekker makkelijk trucje om ze ook meer aandacht te geven. Ze hebben voor zover ik weet niets met deze wereld te maken, anders dan dat ze door dezelfde auteur geschreven zijn..
Marije
Griffioen
Griffioen

Bericht door Marije »

Wij hebben hier thuis ook iets van vijf verschillende uitgaven binnen de Shannara-reeks. Mijn moeder had nog wat van de alleroudsten, ik heb er een paar van de 10 euro-uitgaven die er een tijdje waren, dan hebben we nog wat hardcovers en nu moeten we die nieuwe versies eigenlijk kopen om de serie compleet te maken...
Darkwizza
Pixie
Pixie

Bericht door Darkwizza »

Ik ben nu op het moment boy 7 aan het lezen van mirjam mouse
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Ik heb het even opgezocht en Boy 7 klinkt best interessant.. Ik hou wel van boeken waarbij je als lezer ook in het donker wordt gehouden en hoofdstuk na hoofdstuk samen met de hoofdpersoon ontdekt wat er nou precies aan de hand is..
Darkwizza
Pixie
Pixie

Bericht door Darkwizza »

Dave schreef:Ik heb het even opgezocht en Boy 7 klinkt best interessant.. Ik hou wel van boeken waarbij je als lezer ook in het donker wordt gehouden en hoofdstuk na hoofdstuk samen met de hoofdpersoon ontdekt wat er nou precies aan de hand is..
Vind het een heel goed boek vol geheimen waar je beetje bij beetje achter komt
En het beste er van is dat er geen saaie stukken in komen dus een aanrader !!
Pingu
Pixie
Pixie

Bericht door Pingu »

Net begonnen in Isolde van Ruth Nestvold (Mynx). Ik weet nog niet of het iets is.
Dragonguy
Pixie
Pixie

Bericht door Dragonguy »

Nu bezig in Grijze Jager: Het ijzige land Boek 3. Ik heb boek 4 al maar boek 3 heb ik nog niet uit dus daar ben ik nu in bezig.
Plaats reactie