Wat lees je nu?

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
Gram Rabbit
Hobbit
Hobbit

Re: Wat lees je nu?

Bericht door Gram Rabbit »

Leerling, Tovenaar, Vader, Zoonvan Thomas Olde Heuvelt uitgelezen.
Het verhaal is gelukkig een stuk beter te volgen dan PhantasMania, vanwege dat boek ik had er eerlijk gezegd wel een beetje een hard hoofd in.
Duidelijk is dat Thomas Olde Heuvelt een zeer goede schrijver is, maar zijn Fantasy / Horror / Thriller boeken blijf ik apart vinden.

Daarna ben ik begonnen aan een kort verhaal van Leo Elsinger genaamd Coconmeester.
Een leuk vlot geschreven verhaal wat ik via smashwords heb gedownload. ;)

Ga nu beginnen in de Onmagiër Triologie van W.J. Maryson, Eerste boek - De Torens van Romander
Zoveel te lezen en zo weinig tijd.
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Zo, je gaat als een speer :)

Onmagiër heb ik ook gelezen, ik vond die trilogie aantrekkelijker dan de meestermagier serie, lekker mysterieus. Zijn Grote Legende heb ik nooit gelezen, helaas zullen we die nooit meer afgerond zien :|
Gram Rabbit
Hobbit
Hobbit

Dave schreef:Zo, je gaat als een speer :)
Kwestie van prioriteiten. ;)
Dave schreef:Onmagiër heb ik ook gelezen, ik vond die trilogie aantrekkelijker dan de meestermagier serie, lekker mysterieus.
Weet nog niet of je gelijk hebt Dave, dat weet ik pas als ik de gehele triologie uit heb. :P
Maar je zou wel eens gelijk kunnen hebben.
Dave schreef:Zijn Grote Legende heb ik nooit gelezen, helaas zullen we die nooit meer afgerond zien :|
Was er geen sprake van dat Peter Schaap De Grote Legende zou afschrijven?

Onmagiër - Eerste boek - De Torens van Romander van W.J. Maryson uitgelezen.
Wat een mooi en goed geschreven verhaal om te lezen!
Ik ga na de lunch verder met Onmagiër - Tweede boek - De Kloven van Lan-Gyt van W.J. Maryson.
Galido
Goblin
Goblin

Bericht door Galido »

Precies een sneltrein... Lees je elk blad of enkel eerste en laatste woord :twisted:
Gram Rabbit
Hobbit
Hobbit

Galido schreef:Precies een sneltrein... Lees je elk blad of enkel eerste en laatste woord :twisted:
LOL - Ik lees elke letter van elk woord van elke zin van elke paragraaf van elk blad van elk hoofdstuk van het gehele boek :!:

Was vrijdag avond al begonnen in deel 1. Verder hielp het dat ik de gehele zaterdagachtend en middag is niets om handen had (lees voetbal). Alleen 's avonds een concertbezoek van The Asteroids Galaxy Tour.
Muninn
Dwerg
Dwerg
Contacteer:

Bericht door Muninn »

Oh, ik ben wel benieuwd wat je van Onmagier vind. Die staat hier ongelezen in de kast.. en eigenlijk alleen omdat ik tegenwoordig moeite heb met nederlandstalige boeken lezen. Een enthausiaste lezer kan me misschien over de streep helpen :D
Yvonne
Magiër
Magiër

Bericht door Yvonne »

Munnin, de onmagier serie is niet vertaald en is dus echt Nederlands, wie weet trekt dat je over de streep om de boeken te lezen. :)

Ik heb vandaag in de auto een kort verhaal gelezen van F.M. Busby genaamd "Als dit Winnetka is, dan moet jij Judy zijn". Het verhaal staat in de sf verzamelbundel "Verloren groene droom"uit 1978.
Een apart en leuk verhaal over een man die zijn leven leidt terwijl de tijd door elkaar is gehusseld, dus zo is hij 19, dan 40, of ineens 70, hij heeft zijn dood al meegemaakt, om daarna wakker te worden als klein kind enz. :?
Gram Rabbit
Hobbit
Hobbit

Zojuist uitgelezen: Onmagiër - Tweede boek - De Kloven van Lan-Gyt van W.J. Maryson.

De mysteries en spanning stapelen zich op!!!

Morgen beginnen aan Onmagiër - Derde boek - De Heer van de Diepten van W.J. Maryson.
Puzemuze
Magiër
Magiër

Bericht door Puzemuze »

Yvonne schreef:Munnin, de onmagier serie is niet vertaald en is dus echt Nederlands, wie weet trekt dat je over de streep om de boeken te lezen. :)

Ik heb vandaag in de auto een kort verhaal gelezen van F.M. Busby genaamd "Als dit Winnetka is, dan moet jij Judy zijn". Het verhaal staat in de sf verzamelbundel "Verloren groene droom"uit 1978.
Een apart en leuk verhaal over een man die zijn leven leidt terwijl de tijd door elkaar is gehusseld, dus zo is hij 19, dan 40, of ineens 70, hij heeft zijn dood al meegemaakt, om daarna wakker te worden als klein kind enz. :?
Dat klinkt ergens als Slachthuis 5/Slaughterhouse-Five van Kurt Vonnegut. :P Dat is eigenlijk ook fantasy, als je het mij vraagt - maar wel wat 'hard' omdat een deel zich in de oorlog afspeelt.

Ik heb net Jonge Vlieger gelezen, mooi boek!! De recensie van vorige woensdag was niet overdreven. En nu liggen er weer wat andere boeken op me te wachten, maar ik denk dat ik wel even zin heb in een kinderboek van vroeger: Griezelbeelden. Ik weet niet zeker of dat nou van Paul van Loon of Bies van Ede oid was, maar het is in ieder geval een lekker snackboek voor tussendoor. :mrgreen:
"Boeken zijn de pest. Alle ellende kommt vom Lesen zei Multatuli al dat iemand zei."
Gram Rabbit
Hobbit
Hobbit

Onmagiër - Derde boek - De Heer van de Diepten van W.J. Maryson is zojuist uitgelezen.

Een triologie die de moeite waard is om te lezen!

Het volgende boek om te lezen is De Wintertuin van Paul Harland geworden.
Plaats reactie