Wat lees je nu?

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
Galido
Goblin
Goblin

Re: Wat lees je nu?

Bericht door Galido »

Ja, die proloog was prachtig. Ook in een ander soort nederlands, wat ouder!

Er zal snel iets gebeuren :)
Gram Rabbit
Hobbit
Hobbit

Bericht door Gram Rabbit »

Op dit moment lees ik De Vloedvormer van Paul Evanby.
Zoveel te lezen en zo weinig tijd.
Gram Rabbit
Hobbit
Hobbit

Water tot IJs van Paul Harland.
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Kijk eens aan, een oldie van eigen bodem. Ik ben erg benieuwd naar je ervaring met Pual Harland! Het is toch een grote naam in het genre, die prijs is niet voor niets naar hem vernoemd ;)
Muninn
Dwerg
Dwerg
Contacteer:

Bericht door Muninn »

Ik ben de Second Son trillogie aan het lezen van Hobb op het moment. Inmiddels ben ik bijna door boek 2 heen en ik heb 'mixed feelings'. Ik vind het een facinerend boek, maar het is ook wel erg deprimerend tegelijkertijd.
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Ik moest het even opzoeken, maar je bedoelt The Soldier Son trilogie toch? Dat zijn in het Nederlands de Boeken van de Zoon van de Krijger (mond vol). Ik heb alleen nog maar de laatste serie van Hobb gelezen, De Kronieken van de Wilde Regenlanden, welke ik met veel plezier gelezen heb. Meer dan eens wist Hobb mij te verrassen, schokken en zelfs te ontroeren. Ik ben dan ook enorm benieuwd naar de rest van haar werken. In welk opzicht vind je het boek deprimerend? Ik vind het juist heerlijk als een boek sterke emoties in me losmaakt. Of het dan prettige of minder prettige emoties zijn vind ik niet zo belangrijk. :)
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10
Muninn
Dwerg
Dwerg
Contacteer:

Bericht door Muninn »

Jah, excuus. De 2nd sons zijn soldier sons.. vandaar de verwarring. Ik lees alles in het Engels - en namen zijn mijn kryptonite- , dus ik zal vast nog wel vaker met verwarrende titels komen XD.

Het boek is deprimerend, in de sense dat de hoofd personage wel heel heel veel tegenslag te verduren krijgt. Ik ben absoluut voor verassingen en characters die geen perfecte levens leven, maar man man dit boek... Ik wens de hoofdpersonage echt betere communicatie skills en een flinke dosis gelukt toe. Ik heb moeite met het boek neerleggen, omdat ik constant het gevoel heb dat ik stop met lezen op een nieuw dieptepunt :P.

De wereld in de serie is wel super intreressant, en de boeken zitten vol met zoveel fijne rijke details over waarom de wereld en zijn personages zijn zoals ze zijn. There's plenty to like about it - maar het is geen 'happy reading'.
Gram Rabbit
Hobbit
Hobbit

Dave schreef:Kijk eens aan, een oldie van eigen bodem. Ik ben erg benieuwd naar je ervaring met Pual Harland! Het is toch een grote naam in het genre, die prijs is niet voor niets naar hem vernoemd ;)
Het grappige is dat ik hem (en andere nederlandse fantasy en sf schrijvers) pas sindskort ondekt heb via smashwords. :oops:
Ik heb Water tot IJs afgelopen zondag in 1 keer uitgelezen, dus het las zeker lekker weg.
Een goed geschreven verhaal, maar helaas haalde ik 2 van de 3 broers de gehele tijd door elkaar en moest ik telkens even een stukje terug lezen.
Vandaar dat ik het boek waardeer met een 7 (Op Goodreads met 3 sterren).

Ben gisteren begonnen in Leerling Tovernaar (Vader & Zoon) van Thomas Olde Heuvelt.
Tot zover bevalt het begin mij gelukkig een stuk beter dan PhantasMania van hem die ik een tijdje terug gelezen heb.
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

@Munnin;
Is de Soldiers Son trilogie trouwens een losstaande serie? Of speelt het zich in dezelfde wereld af als eerdere boeken van Robin Hobb?

@Gram Rabbit;
Ik heb tot nu toe alleen nog maar Leerling, Tovernaar, Vader & Zoon van Olde Heuvelt gelezen. Ik vond het boek vooral naar het einde toe tegenvallen. Het is niet echt duidelijk welke richting het verhaal nou op wil en Thomas voegt teveel genres samen, wat niet helemaal goed uit de verf komt. Ik ben overigens wel extreem benieuwd naar zijn laatste boek Hex.
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10
Muninn
Dwerg
Dwerg
Contacteer:

Bericht door Muninn »

Voor zover ik weet is het een andere wereld dan die waar de Liveship traders en de Farseer trillogie enzo zich afspelen.
Plaats reactie