Wat lees je nu?

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
Dakeyras
Goblin
Goblin

Re: Wat lees je nu?

Bericht door Dakeyras » 20 okt 2019, 08:15

Tijdje niet meer op forum geweest. Tweede deel van de Brug der Getijden gelezen in Nederlands. Moest echt doorbijten kwam er moeilijk doorheen. Vond niet echt spannend en voorspelbaar. Misschien kwam ik het ook wel omdat ik hiervoor in Engels Malice van John Gwynne heb gelezen. Kan niet begrijpen dat sommige boeken in Nederlands worden vertaald en dit soort boeken niet. Zie op Goodreads dat de delen hierna in The Faithful and the Fallen reeks nog beter zijn.

Deel 2 van Mistborn snel lezen in NL en dan weer verder met John Gwynne.

raaf
Magiër
Magiër

Bericht door raaf » 20 okt 2019, 19:55

Dakeyras schreef:
20 okt 2019, 08:15
Tijdje niet meer op forum geweest. Tweede deel van de Brug der Getijden gelezen in Nederlands. Moest echt doorbijten kwam er moeilijk doorheen. Vond niet echt spannend en voorspelbaar. Misschien kwam ik het ook wel omdat ik hiervoor in Engels Malice van John Gwynne heb gelezen. Kan niet begrijpen dat sommige boeken in Nederlands worden vertaald en dit soort boeken niet. Zie op Goodreads dat de delen hierna in The Faithful and the Fallen reeks nog beter zijn.

Deel 2 van Mistborn snel lezen in NL en dan weer verder met John Gwynne.
Ik lees ook meer en meer Engelstalige fantasy. Het aanbod is dan ook enorm en redelijk goedkoop (ik lees digitaal). Ik ben zelf ook al enkele series tegengekomen die het verdienen om vertaald te worden zoals Brandon Sanderson's The Way of Kings en Benjamin Ashwood van A.C. Cobble. Joe Abercrombie is ook terug een nieuwe reeks begonnen in dezelfde wereld van De Eerste Wet. Kans is klein dat die ook vertaald zal worden.

Dakeyras
Goblin
Goblin

Bericht door Dakeyras » 23 okt 2019, 20:56

Abercrombie staat zeker op mijn read list. Heb de delen in het Engels gelezen die niet vertaald zijn die in die wereld spelen.
Lijst op Goodreads met Engelse boeken te lezen is inderdaad groot.

Dakeyras
Goblin
Goblin

Bericht door Dakeyras » 30 nov 2019, 19:49

Deel 2 van mistborn gelezen. Vond tegenvallen had meer van verwacht. :leegster: :leegster: :ster: :ster: :ster:

Salmaneser
Goblin
Goblin

Bericht door Salmaneser » 02 dec 2019, 14:27

Ik heb onlangs de Greatcoat serie van Sebastien De Castell uitgelezen. Zeker een aanrader voor wie van musketiers en low fantasy houdt. Leest als een trein, en je geraakt snel gehecht aan de personages.

Nu bezig in Amra Thetys van Michael McClung. Korte boekjes over een verfrissende 'heldin' die in de eerste persoon vertelt. Het tweede boek in de reeks viel wat tegen, waardoor ik was overgeschakeld naar de Greatcoats. Daarna toch maar boek 3 opgepikt, en heel blij dat ik het gedaan, was opnieuw een voltreffer. Waar boek 1 en 2 meer op zichzelf stonden, sluit boek 4 nu meteen aan op deel 3.

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 04 jan 2020, 21:13

Ik ben begonnen met de Sookie Stackhouse serie van Charlainne Harris al meerdere boeken van deze auteur gelezen die me goed bevielen en een hele poos geleden ook deel 1 van deze serie en door een kort verhaal van de schrijfster begonnen aan deel 2 en intussen al deel 4.
Ik ben er alleen achter gekomen dat ik de laatste 2 delen mis in de serie.

Dakeyras
Goblin
Goblin

Bericht door Dakeyras » 01 feb 2020, 06:27

brent Weeks - de rand van de schaduw :leegster: :leegster: :ster: :ster: :ster:
beter dan deel 1. Vrij chaotisch verhaal heb gevoel dat vertaler wat steken laat vallen.

Salmaneser
Goblin
Goblin

Bericht door Salmaneser » 07 feb 2020, 12:19

Gisteren Holy Sister, het derde en laatste deel van de Book of the Ancestor trilogie van Mark Lawrence uitgelezen.

Die man kan echt geweldig schrijven. Grimmig en toch hoopvol. Heel sterke personages, met al hun sterktes en zwaktes en een goed doordacht verhaal en setting. Deze reeks is zeker een aanrader voor liefhebbers van sterke vrouwen. Ik kijk al uit naar de nieuwe trilogie over Abeth.

Nu even kijken voor iets luchtigers tussendoor, voor ik mij aan Lightbringer van Brent Weeks waag.

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 09 feb 2020, 18:23

Ik heb toen Prince der wrake gelezen maar vond er niets aan ik heb toen verder van hem niets gelezen.
Misschien dat ik het boek nog een keer herlees als ik hem nog heb?

Ik ben nog steeds in de boeken van Charlainne Harris bezig, bevallen me erg goed

Salmaneser
Goblin
Goblin

Bericht door Salmaneser » 13 feb 2020, 15:38

Prins der Wrake en de vervolgdelen zijn nog wel een stapje grimmiger en zwarter. Ik denk dat je beter zijn 'Zuster'-trilogie eerst probeert, als dat bevalt, kan je 'Broken Empire' en 'Red Queen's War' proberen. Staan ook volledig los van elkaar.

Plaats reactie