Ik heb daar eerlijk gezegd niet zo'n moeite mee, al heb je wel heel veel verschil in de manier waarop het geschreven, beschreven word.
Soms is het heel uitgebreid omdat de schrijver dan denkt meer indruk te maken, en soms is het meer een hint zoals in Tad Williams de drakentroon serie.
Maar zelfs in de boeken van Robin Hobb word er misbruik vermeld bij zowel vrouwen als mannen.
Wat lees je nu?
Re: Wat lees je nu?
Ik ben benieuwd wat je ervan vind.Salmaneser schreef: ↑07 mei 2019, 13:57 Ik heb ook ooit eens het eerste deel gelezen, maar nadien gestopt omdat de volgende delen niet meer vertaald werden.
Ik vond het wel een goed boek, en heb veel goeie kritieken over de rest van de reeks gelezen. Ik heb ze intussen allemaal in het Engels, inclusief novelle's, en ze staan op de planning om dit jaar gelezen te worden.
Ik weet af en toe al niet meer hoe of wat door het taal gebruik en hoeveelheid namen.
Ik heb terug een oudje van het schap gehaald: Dragons of Autumn Twilight van Weis & Hickman (de start van de DragonLance-reeks); ik ben wel niet van plan om alle aanverwante boeken (> 100) gaan lezen.
Ondertussen De Glazen Troon van S.J. Maas gelezen. Ik had er meer van verwacht... maar aangezien ik de volledige reeks heb gekocht zal ik proberen er verder mee te gaan.
Ter afwisseling even een thriller bovengehaald: Grafteken van Arnaldur Indriðason.
Ter afwisseling even een thriller bovengehaald: Grafteken van Arnaldur Indriðason.
- Salmaneser
- Goblin
Ik heb de laatste weken de Draconis Memoria trilogie van Anthony Ryan uitgelezen. Heel andere setting dan 'De Schaduw van de Raaf', maar wel een sterk verhaal, en interessante visie op de draken. Krijgt over de hele lijn een 8.
Gisteren begonnen in Pruisisch Blauw van Philip Kerr. Ik heb nog twee boeken van hem in de kast staan en daarna is het spijtig genoeg gedaan (de auteur is vorig jaar overleden). Ik ben echt favoriet van zijn Bernie Gunther-reeks.
Ik was even klaar met Peter V. Bret na het incest gebeuren in het laatste stuk. En weer een jeugd verhaal aan het eind.
Ben terug gegaan naar Patricia Briggs, weerwolven actie!
Ben terug gegaan naar Patricia Briggs, weerwolven actie!
Ik lees sneller dan dat ik hier kan posten. Ik heb net deel 5 van de Spellslinger-serie van Sebastien de Castell (Queenslayer) uitgelezen. Nu verder in deel twee van de Glazen troon-serie van S.J. Maas.
Ik ga maar door met de boeken van Briggs.
Het zwaard van het Noorden van Luke Scull. Beter dan deel 1 maar geen hoogvlieger. Het is allemaal niet echt origineel en heb beter gelezen.
Nu deeltje 3 van de trilogie ergens op de kop tikken.

Nu deeltje 3 van de trilogie ergens op de kop tikken.