Wat lees je nu?

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
TimdeKW
Trol
Trol

Re: Wat lees je nu?

Bericht door TimdeKW »

Dus wat je nu lekker bij mij zit in te wrijven is dat je sinds afgelopen zaterdag 4 boeken hebt uitgelezen? Heb ik nou zo weinig vrije tijd of hebben jullie (ja, jullie allemaal! ;)) nou zoveel vrije tijd? :mrgreen:
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10
Dragonguy
Pixie
Pixie

Bericht door Dragonguy »

Gisteren Eragon uitgelezen.
Ik denk niet dat het echt snel is vergeleken met anderen van hier, maar deed ik er heel sloom over of snel?
Voor dit forum zal het waarschijnlijk redelijk lang hebben geduurd, maar de meeste kinderen kijken me verbaasd aan als ik zeg dat ik zo'n boek in één-twee maanden heb uitgelezen.
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Ik doe ook gemiddeld een maand over een boek, maar als ik naar het aantal uren kijk dan uiteraard een stuk minder. Ik heb een keer geklokt dat ik zo'n 4 uur nodig heb voor +/- 80 pagina's. Dat waren ook nog eens niet zulke hele volle pagina's. Er zijn hier een aantal mensen die in 4 uur tijd een boek van 400/500 pagina's uitlezen. Zij lezen snel en ik lees langzaam. Bekijk maar bij welke welke groep jij hoort. :)
Aan het lezen:
Gelezen:
Yvonne
Magiër
Magiër

Bericht door Yvonne »

Dan zit ik er tussenin. Ik lees ongeveer 40 tot 50 bladzijden per uur. Maar ik heb idd een vriend die een boek van 400 blz. uitleest in 3 a 4 uurtjes. Hij zegt dat je de stem in je hoofd moet uitzetten, zodat je sneller kan lezen. Via het internet zijn er sides waarop je dat kan leren. Ik heb dat ooit geprobeerd, maar ik vindt dat er dan teveel details verloren gaan. Die vriend geeft daar niet veel om, maar ik wel, dus hou ik me aan mijn manier van lezen vast, die bevalt me prima. :)
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Dat lijkt mij dus ook. Als je zo snel leest, dan vlieg je naar mijn idee door het verhaal en mis je heel veel dingen. Als ik lees dan zie ik echt alles voor me. Als er een omgeving of gebouw wordt beschreven dan probeer ik me dat echt visualiseren. Vooral bij bijvoorbeeld gevechten of achtervolgingen laat ik de gebeurtenissen heel duidelijk in mijn hoofd afspelen. Eerlijk gezegd klinkt het m.i. toch veel leuker om te lezen als je alle details in je opneemt en alles voor je ziet, dan dat je in vogelvlucht door een boek heen snelt. :)
Aan het lezen:
Gelezen:
Yvonne
Magiër
Magiër

Bericht door Yvonne »

Ja dat heb ik ook. Gelukkig zijn er ook boekhouders, net als ik, die niet saai zijn qua verbeelding dan he. :mrgreen:
Puzemuze
Magiër
Magiër

Bericht door Puzemuze »

Ja precies, ik vraag me ook altijd af hoe dat met die snelleescursussen zit. Ik weet dat er een techniek is waarbij je alleen naar het midden van de pagina kijkt, maar wel alle woorden ziet en daardoor dus sneller leest (je bespaart op kijk-bewegingen). Maar ik heb het nog niet geleerd, ik lees nu al best snel, maar ben bang dat ik dan echt dingen ga missen.

(Ik ben nu trouwens wel meer gaan lezen in van die kleine verloren momenten, zoals bij de bushalte/in de bus of tijdens het avondeten. En ik kijk weer wat minder tv, dan is er voor mij ook ineens wel een zee van tijd om boeken te lezen. :) De meeste films op tv duren ook wel 2 uur!)
"Boeken zijn de pest. Alle ellende kommt vom Lesen zei Multatuli al dat iemand zei."
angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela »

Ik lees snel maar ik weet zeker dat ik niets mis. ;)

Ik lig momenteel even stil met lezen kan maar niet kiezen waar ik aan zal beginnen. :?
Puzemuze
Magiër
Magiër

Bericht door Puzemuze »

Haha nee, als je gewoon op je 'natuurlijke' tempo zit lijkt het me sterk dat je dingen mist (ik mis nu ook niks en zo te horen zitten wij ongeveer op dezelfde snelheid?). Maar zou jij nog sneller willen leren lezen dan...?

Ik twijfel even over wat ik nu ga lezen. Misschien toch eens aan de Gran Terre-saga van Tais Teng beginnen? Haha ik heb de laatste tijd eigenlijk te veel leuke nieuwe boeken gekocht, nu kan ik niet kiezen!
"Boeken zijn de pest. Alle ellende kommt vom Lesen zei Multatuli al dat iemand zei."
Elmida
Pixie
Pixie

Bericht door Elmida »

Ik heb De Verborgen Universiteit uitgelezen. Het is niet het slechtste boek dat ik heb gelezen maar... het kan zeg maar...... wel een heel stuk beter. Ik ben wel erg nieuwsgierig naar deel twee, maar het boeit me dus weer niet genoeg om meteen de dure hardcover versie (voor 22,50 kan ik zowat 3 dagen boodschappen halen) te kopen. Dat wordt dus wachten op de midprice paperback.
Plaats reactie