Wat lees je nu?

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
angela
Minotaurus
Minotaurus

Re: Wat lees je nu?

Bericht door angela »

Boek van Patricia Briggs Night broken.
Dan heb ik er nog een liggen en dan lig ik eruit met deze serie er is nog een deel maar nog niet in de versie die ik zoek.
Ik zit al te bedenken wat ik dan zal lezen???
Te veel keus! En deze serie bevalt me dan spreekt iets anders je niet gauw aan.
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Corwin schreef: 01 aug 2017, 21:37
Salmaneser schreef: 01 aug 2017, 13:07
Corwin schreef: 18 jul 2017, 11:49

is er ondertussen al nieuws over David Hair's deel 7 en 8 ?
deze reeks was ook mijn zomerplanning, maar heb het maar uitgesteld en lees nu Meestermagiër van WJ Maryson
In de najaarsbrochure van Luitingh staat er niets gepland. Ik begin het ergste te vrezen ... :x
't zal toch nie waar zijn zeker. Na 6 delen kunnen ze toch wel even doorbijten tot op het einde :evil:
Sterker nog. Desnoods geven ze dat vierde boek wel als 1 boek uit en dan zijn ze na 1 boek al klaar met de reeks. Ik vind ook dat ze na 3 boeken in tweeën te hebben gesplitst en voor ieder boek de hoofdprijs te hebben gevraagd, best als stukje service dan dat laatste deel zonder winst nog kunnen verkopen.

Ik moet bekennen dat ik door dit specifieke geval klaar ben met Nederlandstalige boeken te kopen. Ik verzamel altijd jarenlang vertaalde series en steeds vaker komt het voor dat ik de serie niet compleet kan maken, omdat de uitgever stopt met een serie. Ik lees series hierdoor regelmatig uit in het Engels, dus kan ik net zo goed helemaal overstappen op Engelstalige boeken.
Ik heb nog honderden vertaalde werken staan. Deze ga ik uiteraard gewoon lezen en ik maak de vertaalde series waar ik al iets van heb staan compleet (voor zover mogelijk), maar ik ga geen nieuwe series meer aanschaffen. :)

Nog een paar redenen die me doen overstappen;
Net als boeken van bijvoorbeeld Abercrombie en Sanderson, die wel vertaald zijn vind ik allemaal erg goed en dan wil ik niets liever dan meer van deze auteurs lezen, maar dat gaat dan niet, omdat er verder niks vertaald wordt.
En een andere grote reden is de prijs voor de boeken. Die rijzen nu echt de pan uit!! €25 tot steeds vaker zelfs €30 gaat mij echt veel te ver!!
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10
José
Pixie
Pixie

Bericht door José »

angela schreef: 03 aug 2017, 21:52 Boek van Patricia Briggs Night broken.
Dan heb ik er nog een liggen en dan lig ik eruit met deze serie er is nog een deel maar nog niet in de versie die ik zoek.
Dat herken ik angela, zo'n dip na het lezen van een fijne serie. Idd lastig te bedenken waar je dan zin in hebt en waar je in kan duiken.
Ik wil je wel adviseren, maar vermoed dat jij alles al gelezen hebt wat ik je kan aanraden:)
Qua YA denk ik aan: de alchemisten van richelle mead (die heb ik in het engels uitgelezen, ook omdat ze niet meer vertaald werden), de test van joelle charbonneau, kristin cashore gave v katsa en bitterblauw, legend van marie lu, starters/enders.
(Uhmm toch lastig, heb een lijstje van wat ik gelezen heb hier niet bij me..)
Salmaneser
Goblin
Goblin

Bericht door Salmaneser »

Ik heb intussen een berichtje geplaatst op de Facebook van Dromen & Demonen, hopelijk krijg ik daar wel reactie, ipv hun standaardmails.
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Hou ons vooral op de hoogte!! :)

Ik snap sowieso niet zo goed, waarom ze hier zo geheimzinnig over moeten doen. Waarschijnlijk uit angst hun klanten/lezers te verliezen als ze met teleurstellend nieuws komen, maar we komen er toch wel achter als we geen nieuwe vervolgdelen zien verschijnen van een serie. Geef gewoon een beetje openheid van zaken!! Dan weten wij ook waar we aan toe zijn. Ik zou het andersom ook leuk vinden als ze al bij voorbaat bekend maken welke boeken ze eventueel in de pijplijn hebben zitten om t.z.t. te gaan uitgeven. Niet alleen de boeken die al vertaald worden/zijn en het komende kwartaal uit gaan komen, maar ook wat we daarna kunnen verwachten. Wees wat actiever naar je lezers toe!! ;)
Maar goed. It is what it is.
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10
Salmaneser
Goblin
Goblin

Bericht door Salmaneser »

Zou inderdaad leuk zijn!

Als je nadien natuurlijk je beloftes niet kan nakomen, ga je de lezers ook wel teleurstellen, als aangekondigde vertalingen er toch niet komen.
Maar beter zo dan het nadien te weten komen, als de reeks al lopende is :x
Corwin
Goblin
Goblin

Bericht door Corwin »

TimdeKW schreef: 04 aug 2017, 08:24 Nog een paar redenen die me doen overstappen;
Net als boeken van bijvoorbeeld Abercrombie en Sanderson, die wel vertaald zijn vind ik allemaal erg goed en dan wil ik niets liever dan meer van deze auteurs lezen, maar dat gaat dan niet, omdat er verder niks vertaald wordt.
En een andere grote reden is de prijs voor de boeken. Die rijzen nu echt de pan uit!! €25 tot steeds vaker zelfs €30 gaat mij echt veel te ver!!

Dat zijn bedenkingen die ik me ook al gesteld heb.
zo heb ik van Brandon Sanderson ondertussen de vervolgdelen op de wet van staal ondertussen in't Engels gelezen en dat viel reuze mee.
En nu heb ik Brian Staveley op de e-reader aangeschaft voor 4,99 € per deel ipv 30 € haha :D
nu aan't lezen: Jennifer Fallon - Wolfsblad
gelezen: Markus Heitz - Drakenvuur/Drakenkeizer
PeterV72
Feniks
Feniks

Bericht door PeterV72 »

Op vakantie heb ik de drie boeken van Hof van doorns en rozen gelezen van Sarah J. Maas.
Nu ben ik begonnen aan Eragon. Een compleet andere schrijfstijl, dus dat was wel ff aanpassen ;)
Momenteel aan het lezen: Het lied van ijs en vuur - Boek 4 - Een feestmaal voor kraaien
angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela »

José schreef: 04 aug 2017, 09:49
angela schreef: 03 aug 2017, 21:52 Boek van Patricia Briggs Night broken.
Dat herken ik angela, zo'n dip na het lezen van een fijne serie. Idd lastig te bedenken waar je dan zin in hebt en waar je in kan duiken.
Ik wil je wel adviseren, maar vermoed dat jij alles al gelezen hebt wat ik je kan aanraden:)
Qua YA denk ik aan: de alchemisten van richelle mead (die heb ik in het engels uitgelezen, ook omdat ze niet meer vertaald werden), de test van joelle charbonneau, kristin cashore gave v katsa en bitterblauw, legend van marie lu, starters/enders.
(Uhmm toch lastig, heb een lijstje van wat ik gelezen heb hier niet bij me..)
Ik vind Patricia Briggs eigenlijk helemaal geen young adult hoe ze soms die boeken beoordelen snap ik niet?
Er zitten redelijk harde stukken in deze serie.
Eerst maar eens deze uitlezen en dan zien we wel waar we mee verder gaan er komen zo wie zo nog 3 boeken uit dit jaar waar ik meteen aan begin als ze binnen zijn een is al besteld en die word geleverd als hij uitkomt de andere zijn uit maar nog niet de goede uitvoering. :?
Dakeyras
Goblin
Goblin

Bericht door Dakeyras »

Salmaneser schreef: 04 aug 2017, 09:57 Ik heb intussen een berichtje geplaatst op de Facebook van Dromen & Demonen, hopelijk krijg ik daar wel reactie, ipv hun standaardmails.
Al wat gehoord? Heb hele reeks in me kast staan... alleen deel 1 nog maar gelezen.
Plaats reactie