Wat lees je nu?

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
angela
Minotaurus
Minotaurus

Re: Wat lees je nu?

Bericht door angela » 13 jan 2017, 20:52

Ik vind Waylander wel goed maar Druss is toch mijn favoriet.
Dave schreef: Ik heb ze nog steeds niet allemaal (ik mis er nog 1 of 2) en tweedehands kom je ze alleen tegen voor een paar tientjes.
Welke zoek je nog Dave?
Laatst gewijzigd door angela op 17 jan 2017, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Dakeyras
Goblin
Goblin

Bericht door Dakeyras » 15 jan 2017, 19:49

Corwin, zeker het drakenpad proberen. Recensie van Dave hier op de site volledig mee eens.
En ja de boeken over de drenai.... zie me naam ;-)

Was bezig met een managementboek, toch maar aan de kant gelegd en begonnen met een kroon van koud zilver van Alex Marshall. Ben ik wel even zoet mee.

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 16 jan 2017, 22:15

Management boeken heb ik hier ook nog een stapel liggen sommige zijn makkelijk door te komen maar andere niet bepaald.
Ik ga ze in ieder geval ruimen om plaats te maken voor ander leesvoer ;)

Corwin
Goblin
Goblin

Bericht door Corwin » 20 jan 2017, 18:56

Dakeyras schreef:Corwin, zeker het drakenpad proberen. Recensie van Dave hier op de site volledig mee eens.

ik ben er inmiddels al ver in gevorderd. 'k zal jullie laten weten wat ik er van vond
nu aan't lezen: Jennifer Fallon - Wolfsblad
gelezen: Markus Heitz - Drakenvuur/Drakenkeizer

Dakeyras
Goblin
Goblin

Bericht door Dakeyras » 20 jan 2017, 22:29

OK, ben benieuwd...

Corwin
Goblin
Goblin

Bericht door Corwin » 22 jan 2017, 19:09

Corwin schreef:
Dakeyras schreef:Corwin, zeker het drakenpad proberen. Recensie van Dave hier op de site volledig mee eens.

ik ben er inmiddels al ver in gevorderd. 'k zal jullie laten weten wat ik er van vond
... en ondertussen is hem al uit :D

Interessante invalshoeken. atypische helden. eigenlijk is dit eerste deel pas de aanloop. dus de laatste zin in het boek is wel terecht <het is begonnen>. De echte actie moet dus later komen :(
toch is het geen traag verhaal. de politieke intriges volgen elkaar snel op waardoor je verplicht wordt om verder te lezen om de draad niet te verliezen. dit is geen boek waarin je af en toe eens een hoofdstuk in leest want dan ben je niet meer mee.
minpuntje: het is me niet duidelijk wat nu precies de meerwaarde is van al die verschillende rassen. dit hadden wat mij betreft allemaal gewone mensen kunnen zijn. na het boek gelezen te hebben zou ik nog steeds niet kunnen zeggen hoe de verschillende rassen er precies uitzien, dus dat is bij mij niet echt blijven hangen. :?
ik heb het genoteerd om mogelijk in het Engels voort te lezen. (allemaal als e-boek te verkrijgen) overigens wel merkwaardig dat de schrijver Daniel Hanover in de Engelse boeken eigenlijk Daniel Abraham blijkt te heten.

:ster: :ster: :ster: :leegster: :leegster:

Dakeyras
Goblin
Goblin

Bericht door Dakeyras » 23 jan 2017, 22:23

De rassen vulde inderdaad niet veel aan. Heb via goodreads wel gelezen dat in de andere delen beter naar voren komt.

raaf
Magiër
Magiër

Bericht door raaf » 24 jan 2017, 09:08

Ik was begonnen in het tweede deel van Mark Frost (De Ondergrondse Orde) maar heb het snel ter zijde gelegd.
Ik vind het allemaal wat "te": te gekke wapens, te gekke krachten, te gekke situaties, te snelle oplossingen. Het is zeker een goede reeks met een spannende verhaallijn, maar eerder voor VYA (very young adults :)).
Ik blijf in het YA-genre en ben gestart in Staalhart van Brandon Sanderson.

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 24 jan 2017, 13:46

The assassin's blade van Sarah J. Maas
Bevalt me goed eerste korte verhaal uit.

Corwin
Goblin
Goblin

Bericht door Corwin » 28 jan 2017, 16:32

raaf schreef: Ik blijf in het YA-genre en ben gestart in Staalhart van Brandon Sanderson.

Ik heb net het slotdeel van de serie uit: Calamity
De trilogie leest heel snel, wat te verwachten is van YA zeker, en verveelt geen moment. De schrijver heeft zijn verbeelding serieus aan het werk gezet om de werelden (in dit geval steden) tot leven te laten komen.
het einde was misschien net niet indrukwekkend genoeg, maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk. :D

:ster: :ster: :ster: :halfster: :leegster:

Plaats reactie