Wat lees je nu?

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
raaf
Magiër
Magiër

Re: Wat lees je nu?

Bericht door raaf »

Salmaneser schreef: 21 aug 2019, 13:57
raaf schreef: 20 aug 2019, 21:02
Salmaneser schreef: 19 aug 2019, 16:44 Intussen heb ik de volledige Brug der Getijden-serie van David Hair uitgelezen. 6 delen in het Nederlands, laatste deel in het Engels.
Ik vond het een zeer goede reeks, die met elk boek sterker en ook wat grimmiger werd. Het had een goede worldbuilding, met de continenten die verbonden zijn door een brug die pas om de 12 jaar toegankelijk is, en het interessante magiesysteem. Maar het verhaal werd vooral gemaakt door de vele sterke personages: Alaron, Ramita, Ramon, Elena, Cera, Gurvon, Seth, ... Zeker een aanrader! En door het feit dat ze de boeken voor de Nederlandse vertalingen opgesplitst hebben, leest het veel vlotter :)...
En hoe verliep de overgang van NL naar UK qua schrijfstijl, impressie, beleving e.d.m.?
Het was even aanpassen, maar doordat ik het vlak na deel 6 NL las, viel dat heel goed mee. De namen weken ook amper af van de vertaling, wat het ook al makkelijker maakte. Ik had het gevoel dat de Nederlandse vertaling soms iets simpeler was, maar dat kan ook aan mij gelegen hebben. Dat deed trouwens niets af aan de beleving van het verhaal, die werd met elk boek intenser.
Prima, bedankt voor je feedback. Zo gauw ik The Silver Tide uit heb start ik ook met deze reeks.
angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela »

Deel 2 en 3 van Magnus chase zijn binnen na wat gedoe met post.nl
Maar nog geen tijd gehad om er aan te beginnen :?
raaf
Magiër
Magiër

Bericht door raaf »

Ik was begonnen in De Nachtuilen van Jeroen van Unen maar heb er de brui aan gegeven na 48% gelezen te hebben. Ik vind het te simplistisch en zeer ongeloofwaardig, zeker als je hoofdpersonage toch de leeftijd van 16 à 17 heeft. Aangezien ik via de abonnementsformule van Bol/Kobo Plus lees hou ik er alleszins geen financiële kater aan over :)
Salmaneser
Goblin
Goblin

Bericht door Salmaneser »

raaf schreef: 26 aug 2019, 20:44 Aangezien ik via de abonnementsformule van Bol/Kobo Plus lees hou ik er alleszins geen financiële kater aan over :)
Hoe is het daar gesteld met het aanbod van fantasy?
raaf
Magiër
Magiër

Bericht door raaf »

Salmaneser schreef: 27 aug 2019, 16:12
raaf schreef: 26 aug 2019, 20:44 Aangezien ik via de abonnementsformule van Bol/Kobo Plus lees hou ik er alleszins geen financiële kater aan over :)
Ze hebben ondertussen wel een aantal "oudere" reeksen opgenomen uit de Luitingh-en Boekerij-fabriek zoals de Drakenelfen, In de Schaduw van de Raaf, De Glazen Troon (t.e.m. het voorlaatste deel), de boeken van The Witcher, Het Rad des Tijds, de Eragon-reeks,...

De heruitgegeven reeks van Jack Vance

Ook meer recentere boeken zijn opgenomen zoals:
Het Lied van het Gebroken Zand 1 & 2, Draconis Memoria 1 & 2, De Gebroken Aarde 1, De Eeuwige Tijd van Deborah Harkness, Nimmernacht en De Ziener 1...

Ik heb de indruk dat ze nu de boeken na zowat een dik jaar na publicatie opnemen in deze catalogus.
Ik lees er nu De Elfsteen van Ben Bokhout. Nederlandse auteurs publiceren snel hun werk daar. zoals Oragayn van Ninja Paap-Luijten.
Af en toe lees ik een thriller zoals de boeken van Lee Child/Jack Reacher. de eerste 15 delen staan daar ook.

Iemand die vandaag begint met fantasy te lezen gaat hier wel een tijdje zoet zijn.
Salmaneser
Goblin
Goblin

Bericht door Salmaneser »

raaf schreef: 30 aug 2019, 08:09
Salmaneser schreef: 27 aug 2019, 16:12
Ze hebben ondertussen wel een aantal "oudere" reeksen opgenomen uit de Luitingh-en Boekerij-fabriek zoals de Drakenelfen, In de Schaduw van de Raaf, De Glazen Troon (t.e.m. het voorlaatste deel), de boeken van The Witcher, Het Rad des Tijds, de Eragon-reeks,...

De heruitgegeven reeks van Jack Vance

Ook meer recentere boeken zijn opgenomen zoals:
Het Lied van het Gebroken Zand 1 & 2, Draconis Memoria 1 & 2, De Gebroken Aarde 1, De Eeuwige Tijd van Deborah Harkness, Nimmernacht en De Ziener 1...

Ik heb de indruk dat ze nu de boeken na zowat een dik jaar na publicatie opnemen in deze catalogus.
Ik lees er nu De Elfsteen van Ben Bokhout. Nederlandse auteurs publiceren snel hun werk daar. zoals Oragayn van Ninja Paap-Luijten.
Af en toe lees ik een thriller zoals de boeken van Lee Child/Jack Reacher. de eerste 15 delen staan daar ook.

Iemand die vandaag begint met fantasy te lezen gaat hier wel een tijdje zoet zijn.
Als je de Schaduw van de Raaf en De Glazen Troon al 'oudere' reeksen noemt, voel ik mij plots ook oud :lol:
rur

Bericht door rur »

raaf schreef: 20 aug 2019, 21:12 Ik lees nu The Silver Tide, deel 3 van The Copper Cat trilogy van Jen Willams. De eerste twee delen zijn vertaald (De Gouden Belofte en De ijzeren Geest), het derde deel niet dus.
Wat voor soort fantasyverhaal is dat? Kun je er iets meer over vertellen (zonder spoilers)?
raaf
Magiër
Magiër

Bericht door raaf »

rur schreef: 01 sep 2019, 17:04
raaf schreef: 20 aug 2019, 21:12 Ik lees nu The Silver Tide, deel 3 van The Copper Cat trilogy van Jen Willams. De eerste twee delen zijn vertaald (De Gouden Belofte en De ijzeren Geest), het derde deel niet dus.
Wat voor soort fantasyverhaal is dat? Kun je er iets meer over vertellen (zonder spoilers)?
kort samengevat: een avontuurlijke reeks met een kick-ass madam (Copper Cat); humoristisch, spannend, goed uitgewerkte personages, géén driehoeksverhoudingen of andere pseudo-romantische kitsch. Géén "zware" thema's zoals sexueel misbruik e.d.m.
Gewoon veel fun om te lezen.
Werner
Pixie
Pixie

Bericht door Werner »

Ik ben door elkaar de Outlander-serie van Diana Gabaldon en de Glazen Troon-serie van Sarah J. Maas aan het lezen. Na deel 4 van Maas toch maar deel 5 opgepikt, die Outlanders zijn wel leuk maar zo dik, dan ben je weer zo lang bezig. Besides, ik sta nu al twee boeken voor op de televisieserie...
JosselienvanG

Bericht door JosselienvanG »

Eindelijk een keer begonnen aan 1984 van George Orwell.Via een overzicht met bekende fantasyboeken (https://boeken-top-10.nl/fantasy-boeken-top-10/) ben ik hier toch terecht gekomen. Sowieso een fijn overzicht ter inspiratie. Nooit gedacht dat 1984 in de categorie Fantasy viel :)
Nu ik het boek na lang overwegen eindelijk aan het lezen ben, begrijp ik wel dat het toch onder dit genre valt. Zeker in de tijd dat het boek geschreven werd. :lol:

Geweldig om te lezen, maar tegelijkertijd ook wel eng. George Orwell is soms akelig correct over zijn voorspellingen :shock:
Plaats reactie