Wat lees je nu?

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
TimdeKW
Trol
Trol

Re: Wat lees je nu?

Bericht door TimdeKW »

Dakeyras schreef: 22 okt 2017, 09:49
Neem er weinig tijd voor en kan mijzelf er ook momenteel niet echt toe zetten. In de vakantie nog een WWII boek gelezen maar dat is het.
Aha. Ja dat soort momenten heb ik ook meer dan eens gehad. Soms lees ik slechts een paar boeken per jaar, andere keren lees ik altijd wel iets. Het komt ongetwijfeld vanzelf wel weer terug. ;)
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Corwin schreef: 22 okt 2017, 21:10 ik ben inmiddels in het 3de deel van de Legenden van de Alfen beland.

het zijn stuk voor stuk onderhoudende boeken, maar zullen niet in mijn lijst van aanraders voorkomen. :?
ik ga voorlopig dan ook niet op zoek naar delen 4 en 5.

voor de eerste 3 boeken :ster: :ster: :halfster: :leegster: :leegster:
Kom je nu mee!! Ik heb de gehele Alfen reeks al staan. :)
Ik moet De Dwergen reeks nog lezen dus voordat ik aan de Alfen toekom... vond je de Dwergen reeks wel goed?
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10
Corwin
Goblin
Goblin

Bericht door Corwin »

TimdeKW schreef: 23 okt 2017, 07:24
Corwin schreef: 22 okt 2017, 21:10 ik ben inmiddels in het 3de deel van de Legenden van de Alfen beland.

het zijn stuk voor stuk onderhoudende boeken, maar zullen niet in mijn lijst van aanraders voorkomen. :?
ik ga voorlopig dan ook niet op zoek naar delen 4 en 5.

voor de eerste 3 boeken :ster: :ster: :halfster: :leegster: :leegster:
Kom je nu mee!! Ik heb de gehele Alfen reeks al staan. :)
Ik moet De Dwergen reeks nog lezen dus voordat ik aan de Alfen toekom... vond je de Dwergen reeks wel goed?
De reeks van de Dwergen vond ik beter. of toch tenminste de eerste 2 boeken ervan :mrgreen:
De 3de en zeker de 4de begon wat vergezocht te worden naar mijn bescheiden mening. :fluit:
van de 5de herinner ik me niet zoveel meer, dus dacht zegt eigenlijk alles :lol:
nu aan't lezen: Jennifer Fallon - Wolfsblad
gelezen: Markus Heitz - Drakenvuur/Drakenkeizer
baspls
Contacteer:

Bericht door baspls »

Ik ben momenteel op de helft van Tim Powers - Declare (Engels). Een spionagethriller met bovennatuurlijke elementen. Vind hem nog niet zo sterk als The Anubis Gates die ik eerder van Powers las. Vooral de magische gebeurtenissen zijn nog erg vreemd en worden in vergelijking met de vele historische details en technische info over zendapparatuur niet echt uitgelegd. De a-chronologische volgorde is ook niet altijd even fijn. Toch wel een meeslepend verhaal.

Hierna ga ik eerst Felidae van Akif Pirincci lezen. Een Turks-Duitse thriller met katten in de hoofdrol. Geniaal anthropomorfisme, heb de Duitse verfilming ervan namelijk al gezien. Zeker aan te raden voor (vroegere) liefhebbers van Warrior Cats. Daarna ga ik dan eindelijk The Song of Ice and Fire lezen die ik een paar jaar geleden in het Engels heb aangeschaft.
Momenteel aan het lezen: Tim Powers - Declare
Salmaneser
Goblin
Goblin

Bericht door Salmaneser »

Corwin schreef: 22 okt 2017, 21:04
TimdeKW schreef: 21 okt 2017, 09:37 Ik ga de gehele serie gewoon netjes chronologisch af. :)
Tot nu toe bevalt het tweede deel uit de Keizerrijk trilogie me wel. Volgens mij komt de Slangenoorlog reeks daarna toch?
Jazeker :!:
En die is bijna net zo goed!
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Slangenoorlog staat zeker heel hoog in de ranking :D Genieten met Nakur
baspls
Contacteer:

Bericht door baspls »

Ik heb de Keizerrijk-trilogie hier ook nog liggen in het Engels. Heb alle eerdere delen in het Nederlands gelezen dus dat wordt wennen haha. Maar eerst The Song of Ice and Fire maar eens lezen...
Momenteel aan het lezen: Tim Powers - Declare
Dexter
Pixie
Pixie
Contacteer:

Bericht door Dexter »

Ik heb vorige week The Fifth Season van N.K. Jemisin, het eerste deel van The Broken Earth uit gelezen. Deze had ik vorig jaar al gelezen, maar ik heb nu ook boek 2 in huis en ik was belangrijke plotelementen al weer vergeten, en het gewoonweg een ontzettend indrukwekkend en geweldig boek is, dus besloten het te herlezen. Daarna meteen begonnen in The Obelisk Gate, boek 2 uit de serie. Deel 3, The Stone Sky, is deze zomer uitgekomen en die hoop ik met de feestdagen te krijgen.

Verder ben ik ook met Mother Night van Kurt Vonnegut, Jr. bezig als Audiblebook. Niet zo sterk als Slaughterhouse FIve, maar wel vrij kort en vermakelijk.
angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela »

Kelly Armstrong Exit strategy.
Geen fantasy voor een keer.
angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela »

En verder met het vervolg op Exit strategy, Made to be broken.
Plaats reactie