Wat lees je nu?

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
PeterV72
Feniks
Feniks

Re: Wat lees je nu?

Bericht door PeterV72 »

Ik vind de "Elfen" boeken van Hennen zeer mooi! Het boek "De Elfen" is idd heel erg mooi! De volgende boeken zijn niet echt een vervolg op het eerste boek, maar eerder detailverhalen uit de geschiedenis die in het eerste boek grotendeels verteld wordt. In snap niet waarom Hennen dikwijls niet wordt vermeld wanneer men het over beste epische fantasy heeft! Ik ga ze binnenkort toch nog eens opnieuw lezen :orc:
Momenteel aan het lezen: Het lied van ijs en vuur - Boek 4 - Een feestmaal voor kraaien
Salmaneser
Goblin
Goblin

Bericht door Salmaneser »

TimdeKW schreef: 16 okt 2017, 22:49 Ik vind Magiër en Duisternis over Sethanon fantastisch en had juist zo'n zin in meer van dit soort epische fantasy. Toen kreeg ik in plaats daarvan het "afwijkende" Dochter van het Keizerrijk. Mijn verwachtingen waren dus totaal anders. Maar dat is niet de hoofdreden dat het eerste deel me wat tegenviel. De zaken in het boek verliepen steeds gewoon een beetje erg soepeltjes en het geheel vloeide niet zo lekker. Hopelijk bevalt dit tweede deel me iets beter, nu ik de juiste verwachtingen koester.
Zeker volhouden, als geheel op zich vond ik Keizerrijk zijn beste serie!
raaf
Magiër
Magiër

Bericht door raaf »

Salmaneser schreef: 17 okt 2017, 11:27
TimdeKW schreef: 16 okt 2017, 22:49 Ik vind Magiër en Duisternis over Sethanon fantastisch en had juist zo'n zin in meer van dit soort epische fantasy. Toen kreeg ik in plaats daarvan het "afwijkende" Dochter van het Keizerrijk. Mijn verwachtingen waren dus totaal anders. Maar dat is niet de hoofdreden dat het eerste deel me wat tegenviel. De zaken in het boek verliepen steeds gewoon een beetje erg soepeltjes en het geheel vloeide niet zo lekker. Hopelijk bevalt dit tweede deel me iets beter, nu ik de juiste verwachtingen koester.
Zeker volhouden, als geheel op zich vond ik Keizerrijk zijn beste serie!
Vind ik ook. Één van de weinige series die ik 5 sterren heb gegeven.
PeterV72
Feniks
Feniks

Bericht door PeterV72 »

Ik heb vandaag beslist om de boeken van het lied van ijs en vuur even op pauze te zetten. Met dat er zoveel reklame gemaakt wordt rond de film 'It' ga ik dit boek nog eens lezen. Het is geleden van toen ik een tiener was, dus ik ben benieuwd of ik het nog zo boeiend en spannend ga vinden als toen :?
Wie weet geraak ik er weer helemaal aan verkocht en lees ik alle boeken van Stephen King nog eens opnieuw... :mrgreen:

Zouden jullie de 'oude' verhalen van King zoals It en the stand en zo nog leuk vinden om opnieuw te lezen?
Momenteel aan het lezen: Het lied van ijs en vuur - Boek 4 - Een feestmaal voor kraaien
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Ik ben Kings oeuvre voor het eerst aan het lezen. Boeken van King opnieuw lezen zal nog even op zich laten wachten. :)

Ik heb It vorig jaar gelezen en vond het geweldig! De Donkere Toren eveneens geweldig! The Stand staat nog te wachten om gelezen te worden. Ik ga eerst eerdaags The Shining lezen.
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10
Corwin
Goblin
Goblin

Bericht door Corwin »

raaf schreef: 17 okt 2017, 14:12
Salmaneser schreef: 17 okt 2017, 11:27

Ga verder met de Slangenoorlog boeken ! Meer episch kom je ze niet snel tegen ! 8-)

zelf moet ik ooit eens alle boeken herlezen om dan de laatste trilogie (einde van de magiër) voor het eerst te lezen. :orc:
nu aan't lezen: Jennifer Fallon - Wolfsblad
gelezen: Markus Heitz - Drakenvuur/Drakenkeizer
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Ik ga de gehele serie gewoon netjes chronologisch af. :)
Tot nu toe bevalt het tweede deel uit de Keizerrijk trilogie me wel. Volgens mij komt de Slangenoorlog reeks daarna toch?
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10
Dakeyras
Goblin
Goblin

Bericht door Dakeyras »

TimdeKW schreef: 16 okt 2017, 22:49 Ik vind Magiër en Duisternis over Sethanon fantastisch en had juist zo'n zin in meer van dit soort epische fantasy. Toen kreeg ik in plaats daarvan het "afwijkende" Dochter van het Keizerrijk. Mijn verwachtingen waren dus totaal anders. Maar dat is niet de hoofdreden dat het eerste deel me wat tegenviel. De zaken in het boek verliepen steeds gewoon een beetje erg soepeltjes en het geheel vloeide niet zo lekker. Hopelijk bevalt dit tweede deel me iets beter, nu ik de juiste verwachtingen koester. Maar ik heb nog steeds heel veel zin in 100% klassieke epische fantasy, maar ik blijf steeds maar de verkeerde boeken pakken, waarbij ik verwacht dat die dat zijn, maar toch iets anders blijken te zijn. :D
Daarom heb ik Elfenwinter van Hennen maar klaargelegd om eerdaags op te pakken. De Elfen vond ik geweldig, maar omdat dit een afgerond verhaal had heb ik de "vervolgen" nooit opgepakt. Uiteraard wel aangeschaft. :geek:

Maar waarom zit je in een gat? Inspiratieloos?
Neem er weinig tijd voor en kan mijzelf er ook momenteel niet echt toe zetten. In de vakantie nog een WWII boek gelezen maar dat is het.
Corwin
Goblin
Goblin

Bericht door Corwin »

TimdeKW schreef: 21 okt 2017, 09:37 Ik ga de gehele serie gewoon netjes chronologisch af. :)
Tot nu toe bevalt het tweede deel uit de Keizerrijk trilogie me wel. Volgens mij komt de Slangenoorlog reeks daarna toch?
Jazeker :!:
Corwin
Goblin
Goblin

Bericht door Corwin »

ik ben inmiddels in het 3de deel van de Legenden van de Alfen beland.

het zijn stuk voor stuk onderhoudende boeken, maar zullen niet in mijn lijst van aanraders voorkomen. :?
ik ga voorlopig dan ook niet op zoek naar delen 4 en 5.

voor de eerste 3 boeken :ster: :ster: :halfster: :leegster: :leegster:
Plaats reactie