Wat lees je nu?

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
Dexter
Pixie
Pixie
Contacteer:

Re: Wat lees je nu?

Bericht door Dexter » 17 sep 2017, 09:26

TimdeKW schreef:
16 sep 2017, 22:45
Ik lees de afgelopen jaren ieder jaar wel een paar King boeken. Vooral De Donkere Toren en It hebben grote indruk op me gemaakt, maar ik kan eigenlijk van al zijn boeken wel genieten, is gebleken. Ik heb er nog een heleboel te gaan hoor.
Ik heb naast bovengenoemde tot nu toe gelezen:
Mobiel
Satanskinderen
Carrie
De Spelbreker
Revival
Gevangen
Dolores Claiborne
Achtbaan
De spelbreker

Ik heb nagenoeg al zijn overige boeken al klaar staan. Ik vind het vooral leuk om zijn boeken te lezen, omdat hij zo divers schrijft. Het ene boek is een zombie horror, dan weer een keiharde drama, dan weer een bovennatuurlijke thriller, dan weer wat je de Donkere Toren ook wil noemen. :D
Vooralsnog verveelt het niet. Behalve dat Mr. Mercedes me dan een beetje tegenvalt tot nu toe. Niet slecht, maar niet bijzonder.
Ik wil ook meer van King gaan lezen. Ik heb Mr. Mercedes gelezen en ik vond die juist wel heel erg tof (en ongemakkelijk). Er is nu ook een TV serie van trouwens, met Brendan Gleeson.

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 17 sep 2017, 09:56

Ik ben nu halverwege en eigenlijk is er nog maar relatief weinig gebeurd. Zijn onderzoek komt nu pas langzaam op gang, maar echt spannend wil het nog niet worden. Ik heb betere politie thrillers gelezen (Cody McFadyen!!!).
Hopelijk wordt het nog wat interessanter. :)
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 17 sep 2017, 21:52

Feel the burn is gisteren in de bus gevallen maar meteen begonnen met lezen

raaf
Magiër
Magiër

Bericht door raaf » 18 sep 2017, 08:32

Even een stapje uit de Lunar kronieken gezet en begonnen in Het Spel der Spellen (Wild Cards). Dit is mijn tweede poging om het boek te lezen maar nu hou ik vol :).
Het is wel even wennen qua schrijfstijl. In het begin komt het rommelig over (misschien omdat deel 1 van deze reeks hier in werkelijkheid deel 18 is van de werkelijke reeks), maar eens je daardoor bent is het best interessant. Verwacht je niet aan intelligente lectuur, gewoon een avonturenboekje over mensen (Azen) met unieke en speciale krachten.

André62
Pixie
Pixie

Bericht door André62 » 19 sep 2017, 00:51

Afbeelding

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 26 sep 2017, 23:58

Stephen King - Bill Hodges 1: Mr. Mercedes is uit. Uiteindelijk toch nog steeds gewoon een tegenvaller. Weinig nieuws onder de zon. Laag tempo. Niet bepaald memorabele personages, die erg vaak op aparte manieren tot de juiste conclusies wisten te komen en daarnaast nogal veel toevalligheden. Er zaten best een paar sterke momenten in het verhaal, maar die wogen niet op tegen de vele ergernissen die ik ervaren heb tijdens het lezen. Zonde!!! Hopelijk bevallen de vervolgen me beter. 6/10

Ik ben al begonnen in Harry Potter and the Chamber of Secrets.
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10

Corwin
Goblin
Goblin

Bericht door Corwin » 07 okt 2017, 15:48

Na Brian Staveley met zijn keizer-trilogie en Luke Scull met zijn Donkere broederschap-trilogie ben ik door de "nieuwe" boeken van het afgelopen jaar heen. :( :?
En ben ik bijgevolg maar eens terug in mijn kast gaan kijken wat er nog allemaal voor moois instaat. :)
ik heb uiteindelijk gekozen voor Markus Heitz zijn Legenden van de Alfen, de keerzijde van zijn Dwergen.
bevalt me prima tot nu toe. :duim:
Ik heb nog wel niet alle boeken hiervan (3 van de 5).
nu aan't lezen: Jennifer Fallon - Wolfsblad
gelezen: Markus Heitz - Drakenvuur/Drakenkeizer

Corwin
Goblin
Goblin

Bericht door Corwin » 07 okt 2017, 15:54

Het is bovendien nog eens een keer plezant om gewoon Elfen, Trollen en Orken te zien passeren in het verhaal.
Daar lijken de recentere fantasy auteurs zich steeds meer van te distantiëren of zie ik dat mis ? :?
nu aan't lezen: Jennifer Fallon - Wolfsblad
gelezen: Markus Heitz - Drakenvuur/Drakenkeizer

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 08 okt 2017, 21:53

De Alfen staan hier ook nog in de kast maar ook niet alle delen.
Ik ben nog steeds boeken aan het uitzoeken die verkocht mogen worden dus lees momenteel niet echt iets anders komt er niets van het uitzoeken.

raaf
Magiër
Magiër

Bericht door raaf » 10 okt 2017, 09:55

Ik ben dan toch maar eens begonnen in de Kronieken van de Onderwereld van Cassandra Clare, ondertussen aanbeland in het derde boek. Niet echt een hoogvlieger, eerder luchtig vermaak.

Plaats reactie