Wat lees je nu?

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
raaf
Magiër
Magiër

Re: Wat lees je nu?

Bericht door raaf » 11 sep 2017, 15:34

De Demon van Felswyck van Jürgen Snoeren na de helft gelezen te hebben opzij gelegd. Het kan me nog steeds echt niet boeien en ik moet me dwingen om verder te lezen.
Ondertussen begonnen in Cinder van Marissa Meyer.

raaf
Magiër
Magiër

Bericht door raaf » 12 sep 2017, 07:52

En verder met deel twee van de Lunar kronieken: Scarlet.

Dexter
Pixie
Pixie
Contacteer:

Bericht door Dexter » 12 sep 2017, 12:21

Deze week begonnen in Rendez-vous With Rama van Arthur C. Clarke. Voor een boek van 40 jaar oud voelt 'ie aardig modern! Wel hard scifi, maar leest toch lekker weg.

Salmaneser
Goblin
Goblin

Bericht door Salmaneser » 13 sep 2017, 12:58

Salmaneser schreef:
10 aug 2017, 16:32
Nog steeds niets. Ik hoop dat ze tenminste mans genoeg zijn om te antwoorden, ook al is het negatief.
Eindelijk een antwoord gekregen, meer dan een maand na mijn oorspronkelijke vraag. Nu ja, een antwoord is veel gezegd:
Op dit moment is nog geen datum bekend voor de verschijning van het volgende deel. Zodra we een datum hebben, laten we dat natuurlijk weten op deze pagina.
:roll: :evil:

raaf
Magiër
Magiër

Bericht door raaf » 13 sep 2017, 21:39

Ondertussen aanbeland in deel drie van de Lunar-kronieken: Cress. Het zijn geen al te dikke boeken en ze lezen lekker vlot zonder teveel te moeten nadenken :)

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 15 sep 2017, 13:42

Antboy

Het is een kinderboek, simpel en snel uit maar wel een leuk boekje.

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 16 sep 2017, 12:44

Salmaneser schreef:
13 sep 2017, 12:58
Salmaneser schreef:
10 aug 2017, 16:32
Nog steeds niets. Ik hoop dat ze tenminste mans genoeg zijn om te antwoorden, ook al is het negatief.
Eindelijk een antwoord gekregen, meer dan een maand na mijn oorspronkelijke vraag. Nu ja, een antwoord is veel gezegd:
Op dit moment is nog geen datum bekend voor de verschijning van het volgende deel. Zodra we een datum hebben, laten we dat natuurlijk weten op deze pagina.
:roll: :evil:
Het is in ieder geval geen mededeling dat ze er mee gestopt zijn. Blijft vreemd om niet gewoon meteen door te gaan met de vertalingen.

Ik heb Dolores Claiborne van Stephen King uit! Wat een heerlijk boek! Grappig dat er linkjes inzitten naar De Spelbreker (vanaf eind deze maand op Netflix als Gerald's Game). Ik ben blij dat ik die al gelezen heb, want anders hadden die delen een beetje uit de toon gevallen.
Ik ben nog bezig in King's recentere boek, Mr. Mercedes. Deze kan me vooralsnog wat minder bekoren. Dit is King's poging tot het schrijven van een politie thriller, maar doordat hij nu eenmaal vaak best langdradig kan zijn zit er weinig tempo in. Er gebeurt sowieso niet zoveel boeiends en er zitten wat twijfelachtige/onrealistische gebeurtenissen in het verhaal. Hopelijk wordt het beter, want ik heb de gehele trilogie al in mijn bezit. :)
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 16 sep 2017, 20:00

Ik heb maar een paar boeken van King gelezen:
Dodelijk dilemma
Ogen van vuur
Het
en Ogen van de draak

De laatste vond ik niet veel aan de andere vond ik wel goed, er ligt hier ook nog de donkere toren maar nog niet aan begonnen.
Maar over het algemeen lees ik toch liever een ander soort boek.

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 16 sep 2017, 22:45

Ik lees de afgelopen jaren ieder jaar wel een paar King boeken. Vooral De Donkere Toren en It hebben grote indruk op me gemaakt, maar ik kan eigenlijk van al zijn boeken wel genieten, is gebleken. Ik heb er nog een heleboel te gaan hoor.
Ik heb naast bovengenoemde tot nu toe gelezen:
Mobiel
Satanskinderen
Carrie
De Spelbreker
Revival
Gevangen
Dolores Claiborne
Achtbaan
De spelbreker

Ik heb nagenoeg al zijn overige boeken al klaar staan. Ik vind het vooral leuk om zijn boeken te lezen, omdat hij zo divers schrijft. Het ene boek is een zombie horror, dan weer een keiharde drama, dan weer een bovennatuurlijke thriller, dan weer wat je de Donkere Toren ook wil noemen. :D
Vooralsnog verveelt het niet. Behalve dat Mr. Mercedes me dan een beetje tegenvalt tot nu toe. Niet slecht, maar niet bijzonder.
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10

raaf
Magiër
Magiër

Bericht door raaf » 17 sep 2017, 08:17

Flink wat jaren terug ben ik begonnen (bib-boeken) in de Donkere Toren maar ben uiteindelijk gestopt in het vierde deel geloof ik.
Vorige week heb ik toch maar de eerste drie delen in ebook-versie gekocht. Vroeg of laat start ik opnieuw met deze reeks.

Plaats reactie