Wat lees je nu?

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
Dakeyras
Goblin
Goblin

Re: Wat lees je nu?

Bericht door Dakeyras » 25 feb 2017, 19:55

Een kroon voor koud zilver gelezen. Er zitten leuke elementen in het boek maar op sommige momenten wel langdradig. Pagina of 100 had er wel uitgeknipt kunnen worden. Vond het hoofdkarakter Zoisa niet zo geweldig geschreven of beter gezegd niet zo interessant, zelfs saai.

:ster: :ster: :ster: :leegster: :leegster:

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 26 feb 2017, 12:21

A Darkling Plain van Philip Reeve is uit. Wederom een goed boek met voor een jeugdboek zeer volwassenen thema's! Mooi einde!

Nu verder met Sanderson's Wrekers trilogie, deel 2: Vlammenwerper.
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10

Corwin
Goblin
Goblin

Bericht door Corwin » 26 feb 2017, 20:36

Corwin schreef:eentje uit de oude doos (1977) :

Stephen Donaldson - De vloek van Heer Veil (kronieken van Thomas Covenant, de Ongelovige).

toch weer even aanpassen wat schrijfstijl betreft tegenover de "moderne" schrijvers. ;)

Ik geef het op. :oops:
met mondjesmaat 250 pagina's gelezen, maar ik kan me er niet in vinden. :(
ander en hopelijk beter dan maar.

even een dun boekje om er terug in te komen:
Bernhard Hennen - De vlucht van de slaaf (Ravenstorm 1)
nu aan't lezen: Jennifer Fallon - Wolfsblad
gelezen: Markus Heitz - Drakenvuur/Drakenkeizer

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 04 mar 2017, 19:26

Ik ben nog steeds bezig in Thor tot nu toe vind ik er niet veel aan en ik zit bijna op de helft. Ik wil hem echter wel uitlezen voordat ik aan iets nieuws begin.
Tot nu toe voor mij onbegrijpelijk hoe het aan zoveel sterren komt?

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 05 mar 2017, 18:17

Als je op de sterrenrating van de recensie op deze website doelt, dan ben ik daar de schuldige van. ;)

Ik heb, zoals uitvoerig in de recensie besproken, erg van het boek genoten. Het was ook wel echt "mijn ding". Ik vind de Noorse mythologie geweldig en Thor sowieso een gaaf personage. Verder hou ik wel van een beetje grove humor en keihard geweld en dat bied dit boek!
Het is absoluut geen pageturner, maar het verhaal hield me wel constant geboeid. Sowieso vond ik het een leuk gegeven dat Thor gedurende het verloop van het verhaal steeds tot nieuwe zelfinzichten kwam en dat er een paar erg sterke plotwendingen inzaten. En de finale viel zeker niet tegen.
Dat gezegd hebbende snap ik wel dat als enkele van deze aspecten je al niet zoveel doen, het boek je wel tegen zou kunnen vallen. Maar dat is met ieder boek. Het blijft een kwestie van smaak. :)

Ik hoop dat het boek je toch nog weet te pakken. Wat vind je er tot nu toe niet zo aan, als ik vragen mag?
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10

Corwin
Goblin
Goblin

Bericht door Corwin » 05 mar 2017, 21:55

Corwin schreef:even een dun boekje om er terug in te komen:
Bernhard Hennen - De vlucht van de slaaf (Ravenstorm 1)

Een dun boekje en een dun verhaal. lijkt me eerder tot categorie YA te behoren. Het meest positieve dat ik erover kan zeggen is dat het vlot leest en dus snel uit was. en dat terwijl ik me van de "Elfen" net herinner dat Hennen soms wat langdradig was. :shock:
Dit gezegd zijnde ga ik toch nog even verder met de serie om te zien of er beterschap optreedt. door de vlotte schrijfstijl stoom je toch zo door de reeks. :)
voorlopige score: :ster: :halfster: :leegster: :leegster: :leegster:
Laatst gewijzigd door Corwin op 05 mar 2017, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
nu aan't lezen: Jennifer Fallon - Wolfsblad
gelezen: Markus Heitz - Drakenvuur/Drakenkeizer

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 05 mar 2017, 21:56

Nu niet alleen het aantal sterren hier maar ook op Bol.com

En wat me niet bevalt:
Nou ik zit op blz.284 en tot nu toe vluchten we door de sneeuw,weten we niet wie we zijn, we vechten bij een boerderij.
Dan vluchten we door de sneeuw op zoek naar een pas, weten we niet wie we zijn, worden gevangen gezet, we vechten op een berg.
Dan vluchten we door de sneeuw, weten nog niet wie we zijn, worden nog een keer gevangen gezet en vechten en op dit moment vluchten we weer door de sneeuw.

Ik mag hopen dat nu ik op de helft van het boek zit dat er ook nog iets anders gebeurd.

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 06 mar 2017, 23:09

Haha, klinkt als ietwat eentonig Angela :)

Ik ben heel hard bezig de boeken voor de Harland Awards te lezen, dus ik heb weinig tijd om daaromheen nog wat te lezen. Ik ben al blij als ik alles afkrijg voor de laatste bespreking :p

Nu bezig met Vanbinnen en vanbuiten van Corina Onderstijn, uitgegeven door Zilverspoor/Zilverbron. Wel een bijzonder boek! Als de uitslag van de Harland Awards is geweest, zal ik ook wel recensies maken voor de website..

Rive
Feniks
Feniks

Bericht door Rive » 10 mar 2017, 07:43

Heb weer even mijn Feist momentje gepakt.

Ben nu bezig met de Slagenoorlog. Leuke serie.
Ben nu bezig met De Razernij van een Demonenkoning. Echt weer een heerlijk boek!
“No two persons ever read the same book.”

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 13 mar 2017, 22:00

Feist blijft heerlijk! ZIjn nieuwste serie heeft ontzettend veel vertraging opgelopen, maar ik zag op zijn facebook pagina dat het manusctipt nu eindelijk is ingeleverd.. Dus hij verwacht in 2018 te verschijnen.. Zo lang wachten nog :)

Plaats reactie