Wat lees je nu?

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
Galido
Goblin
Goblin

Re: Wat lees je nu?

Bericht door Galido » 06 mei 2016, 13:44

Dave schreef: Tof! Vergeet ook niet De Uil van Askir. Eerst niet officieel in de serie geschreven, maar later geschreven als tussenboek tussen deel 5 en 6.
Ha, dat wist ik niet. Dus, best hem er tussen te lezen? Bedankt voor de tip!

Ondertussen is het boek uit en er is dan toch 1 minpunt. Dit is echter omdat ik iets te veeleisend ben. De grote finale van het boek, wat een mooi einde was trouwens, ging voor mij veel te snel. Hij had er iets meer ondode dwergen mogen inzetten. Dit is een klein gemis, een slag in het donker zou perfect gepast hebben.

In het algemeen: 8/10 Gewoon aangenaam.

Volgend boek, opnieuw een nieuwe serie die ik compleet heb: Het koningscomplot van Michael Sullivan.

Corwin
Goblin
Goblin

Bericht door Corwin » 06 mei 2016, 21:52

Het Koningscomplot: een zeer mooie serie ... en netjes afgerond. veel plezier ermee !!!

dat is namelijk wat me na 2 jaar nog altijd frustreert aan de Askir reeks. na 6 boeken sta je nog altijd nergens in het verhaal. gewoon naadloos door naar de volgende reeks (godenoorlog) die ze nu nog aant vertalen zijn, dus je moet je niet teveel haasten om het einde van het verhaal te weten te komen :x
nu aan't lezen: Jennifer Fallon - Wolfsblad
gelezen: Markus Heitz - Drakenvuur/Drakenkeizer

Corwin
Goblin
Goblin

Bericht door Corwin » 06 mei 2016, 21:56

deze week begonnen in Vaelin Al Sorna.

en wat viel er uit het boek toen ik hem voor de eerste keer opensloeg ... een bladwijzer van FantasyWereld :mrgreen:
al direct een veelbelovend begin dus :D

eerste indrukken na 150 pagina's. het doet me terugdenken aan "De linkerhand van God". een gelijkaardig begin met een zeer strenge opleiding en een jongen met uitzonderlijke talenten.
jammer dat ze die serie niet volledig vertaald hebben.
nu aan't lezen: Jennifer Fallon - Wolfsblad
gelezen: Markus Heitz - Drakenvuur/Drakenkeizer

Galido
Goblin
Goblin

Bericht door Galido » 07 mei 2016, 10:54

Corwin schreef:
dat is namelijk wat me na 2 jaar nog altijd frustreert aan de Askir reeks. na 6 boeken sta je nog altijd nergens in het verhaal. gewoon naadloos door naar de volgende reeks (godenoorlog) die ze nu nog aant vertalen zijn, dus je moet je niet teveel haasten om het einde van het verhaal te weten te komen :x
Ik lees meestal 2 andere boeken ertussen ;) Dus heb nog wel ff tijd. Eigenlijk kan ik je wel begrijpen. Als ik na ga wat het hoofdthema is, dan heb je een heel boek gelezen waarvan het hoofdthema regelmatig aan bod komt, maar er eigenlijk niet veel gedaan wordt, tenzij alles rustig introduceren om later verder te gaan ;) Robert Jordan nam 700 pagina's de tijd (Ik ga hier héél kort door de bocht), en in boek 2 gingen toen wel de registers al redelijk wat opener...

Salmaneser
Goblin
Goblin

Bericht door Salmaneser » 09 mei 2016, 12:17

Corwin schreef:deze week begonnen in Vaelin Al Sorna.

en wat viel er uit het boek toen ik hem voor de eerste keer opensloeg ... een bladwijzer van FantasyWereld :mrgreen:
al direct een veelbelovend begin dus :D

eerste indrukken na 150 pagina's. het doet me terugdenken aan "De linkerhand van God". een gelijkaardig begin met een zeer strenge opleiding en een jongen met uitzonderlijke talenten.
jammer dat ze die serie niet volledig vertaald hebben.
Qua opzet wel, maar het verhaal van Cale is veel grimmiger en mist een diepgaande achtergrond, wat je bij Vaelin wel hebt. Inderdaad wel jammer dat het derde deel niet vertaald is. Ik heb de nederlandstalige boeken verkocht, en zal ooit nog wel eens de volledige reeks in het Engels aanschaffen.

dion14
Pixie
Pixie

Bericht door dion14 » 10 mei 2016, 13:47

Lees nu de kroon voor koudzilver van Alex marshall
En des magiër leerling van juliet marrielier
Aan het lezen:vele goede Engels fantasy boeken en fanfiction
Gelezen: Haast alle boeken van Raymond E Feist en nog vele andere schrijvers

BibiTotoLover
Goblin
Goblin

Bericht door BibiTotoLover » 10 mei 2016, 16:22

Ik ben in meerdere boeken tegelijk bezig, maar die ik nu als eerst uit wil gaan lezen;

Alex Marshall - Een kroon voor koud zilver
Kerstin Gier - Silber, het derde boek der dromen
Books read in 2020: 8
Books bought in 2020:
Donald Duck pockets collected in 2020:
Manga collected in 2020: 9

chantalvl
Pixie
Pixie

Bericht door chantalvl » 11 mei 2016, 09:53

Ik ben er nu 2 tegelijk aan lezen, jammer genoeg met beetje meer voorrang aan de 2e want die moet eerder uit.

Een kroon van koud zilver _Alex Marshall en
Deel 2 van de hart land trilogie van Walter Lucius _ Schaduwvechters.

raaf
Magiër
Magiër

Bericht door raaf » 11 mei 2016, 21:47

Dave schreef:Ik vond de drie boeken inderdaad zeer vermakelijk met een mooie wereld en interessante personages. Het is ook leuk om te zien dat ze echt groeit in delen 2 en 3. Maar goed, dat is uiteraard ook persoonlijke smaak. Benieuwd of je er ook beter inkomt door de vervolgdelen Raaf!
Ik heb deel 2 en 3 vorige week in een drafje uitgelezen. Het klopt inderdaad dat ze gegroeid is doorheen de trilogie. Ik vond Thala - zeker in het laatste deel (logisch, in deel 2 kwam ze nauwelijks aan bod) - een sterk personage geworden. Wat ze m.i. nog niet volledig onder knie heeft is om emoties voldoende over te brengen naar de lezer, maar het was absoluut veel beter dan in het eerste deel. Uiteindelijk ben ik blij dat ik toch deel 2 en 3 uitgelezen heb. Het is zeker vermakelijke lectuur met veel actie en spanning.

Salmaneser
Goblin
Goblin

Bericht door Salmaneser » 12 mei 2016, 09:44

raaf schreef:
Salmaneser schreef:
raaf schreef:Ik heb ondertussen de trilogie van Anthony Ryan (In de Schaduw van de Raaf) uitgelezen.
Eerlijk gezegd lagen mijn verwachtingen ietsje hoger. Alhoewel de boeken zich zeer vlotjes laten lezen (het zijn ook redelijk dikke pillen), was ik vanaf het tweede boek de voeling met enkele hoofdpersonages kwijt.
Desondanks toch een zeer onderhoudende reeks met een sterke moralistische inslag :ster: :ster: :ster: :ster:
Ik ben nu halfweg in het derde boek, en ik kan je wel volgen. Vooral de voeling met Vaelin gaat na het eerste boek een beetje verloren.
Ja klopt, en naar het einde toe is er een gebeurtenis die ik niet goed kan plaatsen, noch vanuit het standpunt van de auteur, noch vanuit het standpunt van Vaelin. Je zult me wel begrijpen als je zover bent.
Ik heb het laatste boek intussen uitgelezen. Ik vond het best OK, al was het naar mijn mening wat weggedrift van de eerste boeken. De ontwikkelingen die naar de eindfase leidden, mochten voor mijn part wat meer uitgediept worden.
Spoiler: Toon
De rol van Erlin, de wolf, de geschiedenis en mogelijkheden van de stenen, de aard van de Bondgenoot en trawanten, het werd allemaal pas aangesneden in de laatste 2 à 300 blz, terwijl het wel de kern van het verhaal vormt.
Op welke specifieke gebeurtenis doelde je juist?

Plaats reactie