Wat lees je nu?

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
Lavinia
Hobbit
Hobbit

Re: Wat lees je nu?

Bericht door Lavinia »

Ik heb gisteren A Thousand Nights uitgelezen. Een ontzettend mooi boek en op een originele manier verteld. Zo kom je nooit de namen van de personages te weten en is het net alsof het verhaal aan je verteld wordt in plaats van dat je het leest. Desondanks heb ik er geen moeite mee gehad om me in te leven in de personages. Het verhaal was echt een verhaal/sprookje. Heel mooi!

Ik wacht nu met smart op A Court of Mist and Fury. Het boek is onderweg. Ondertussen zag ik al mensen die het boek in de Nederlandse boekhandel gewoon hebben kunnen kopen. Ik vind dat zo verschrikkelijk zuur. Naar mijn weten is het boek ook nog helemaal niet uit, dus dat hij al in de winkel ligt is dan zoooo oneerlijk. Of de hardcover is alleen nog niet uit, maar het lijkt me dat die op dezelfde dag verschijnt als de paperback. Ik wacht dus nog maar even heel ongeduldig af voordat het pareltje thuis wordt bezorgd :(
To the stars who listen and the dreams that are answered
Salmaneser
Goblin
Goblin

Bericht door Salmaneser »

TimdeKW schreef:Eerst ga ik Het Geheim van Ji delen 3 en 4 lezen en dan ga ik verder met De Donkere Toren. De Ji boeken zijn leuke tussendoortjes, maar niet bepaald geweldig. Zeker niet als je net iets van grootmeester King hebt gelezen. :)
Hoe bevallen de vervolgdelen? Ik had bij het eerste boek een beetje hetzelfde gevoel als bij Drakenkoningin: een interessant plot, maar niet zo goed uitgewerkt.
Corwin
Goblin
Goblin

Bericht door Corwin »

We hebben precies allemaal dezelfde boekenkast. :)

ik heb de voorbije 2 weken de trilogie van An Janssens gelezen en stond gisteren voor mijn kast om te kiezen tussen Anthony Ryan en Pierre Grimbert. Uiteindelijk voor "In de schaduw van de Raaf" gekozen, maar nog niet in begonnen.

Wat de Vlaamse schrijfster An Janssens betreft: ik vond het een vlotte trilogie. heb het met plezier gelezen zonder een moment de aandacht te verliezen. Memorabel zou ik niet noemen, maar een leuk tussendoortje :ster: :ster: :ster: :leegster: :leegster:
nu aan't lezen: Jennifer Fallon - Wolfsblad
gelezen: Markus Heitz - Drakenvuur/Drakenkeizer
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

De vervolgdelen zijn vergelijkbaar met het eerste boek. Interessant verhaal, maar af en toe een beetje knullig geschreven. Ik vind het vooral dankzij Rey's humor nog wel leuk om te lezen, maar er mankeert genoeg aan de boeken. Geen memorabele reeks. Leuk om een keer gelezen te hebben. Ik betwijfel dat het met het laatste anderhalve deel beter gaat worden. Geen idee of ik de vervolg serie ga lezen, Kinderen van Ji.

Ik ga liever z.s.m. verder met de Witcher reeks. Daar ben ik meer van gecharmeerd.
En dan tussendoor steeds een boek uit de Donkere Toren reeks. Ik ga me niet vervelen. :)
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10
Salmaneser
Goblin
Goblin

Bericht door Salmaneser »

Corwin schreef:Wat de Vlaamse schrijfster An Janssens betreft: ik vond het een vlotte trilogie. heb het met plezier gelezen zonder een moment de aandacht te verliezen. Memorabel zou ik niet noemen, maar een leuk tussendoortje :ster: :ster: :ster: :leegster: :leegster:
Juist! :oops:
chantalvl
Pixie
Pixie

Bericht door chantalvl »

Ik heb de eer gehad om als 1 van de 1e Magycker (eerste boek - De klauw ) te mogen lezen!!!

Een boek over draken, magiërs en niet bestaande landen. Wie wil dat nu niet!!!
Oh, ja de schrijver is Adriaan Stond.
chantalvl
Pixie
Pixie

Bericht door chantalvl »

Ik heb de eer gehad om als 1 van de 1e Magycker (eerste boek - De klauw ) te mogen lezen!!!

Een boek over draken, magiërs en niet bestaande landen. Wie wil dat nu niet!!!
Oh, ja de schrijver is Adriaan Stone.
Galido
Goblin
Goblin

Bericht door Galido »

De eerste hoorn van Richard Schwartz. Zit bijna aan pagina 200. 1 plaats, ik vorm, fantastische leessnelheid. Echt een verrijking! En aangezien ik alle boeken heb, zal ik me redelijk amuseren in deze reeks.
Gram Rabbit
Hobbit
Hobbit

Bericht door Gram Rabbit »

Vrij! van Bianca Mastenbroek.
Zoveel te lezen en zo weinig tijd.
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Galido schreef:De eerste hoorn van Richard Schwartz. Zit bijna aan pagina 200. 1 plaats, ik vorm, fantastische leessnelheid. Echt een verrijking! En aangezien ik alle boeken heb, zal ik me redelijk amuseren in deze reeks.
Tof! Vergeet ook niet De Uil van Askir. Eerst niet officieel in de serie geschreven, maar later geschreven als tussenboek tussen deel 5 en 6.
Plaats reactie