Wat lees je nu?

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
Kahlan
Pixie
Pixie

Re: Wat lees je nu?

Bericht door Kahlan »

Gisteren begonnen in Warheart van Terry Goodkind en inmiddels ben ik bijna op de helft.
Dit is totaal geen boek om met afleiding om je heen te lezen. Mijn hersenen zitten inmiddels helemaal in de knoop! Maar het blijft een gaaf verhaal en alles wordt vast straks wel duidelijk.
When you feel my heat
Look into my eyes
It’s where my demons hide
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
Marije
Griffioen
Griffioen

Bericht door Marije »

Ik lees op het moment Ontworteld van Naomi Novik. Een flinke pil, maar wel erg goed geschreven en een heel interessant verhaal. De vergelijkingen met Game of Thrones en Harry Potter vind ik dan weer een beetje jammer, maar op zichzelf is het een erg goed boek!
Denisennn
Magiër
Magiër

Bericht door Denisennn »

Oeh ik hoop dat ik die snel krijg :D
raaf
Magiër
Magiër

Bericht door raaf »

Denisennn schreef:Oeh ik hoop dat ik die snel krijg :D
Ik heb hem zonet ook besteld.
raaf
Magiër
Magiër

Bericht door raaf »

Gisteren Schaduw van de Nacht van Deborah Harkness uitgelezen, vandaag begonnen in boek drie van deze serie: Het Boek des Levens
angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela »

raaf schreef:Gisteren Schaduw van de Nacht van Deborah Harkness uitgelezen, vandaag begonnen in boek drie van deze serie: Het Boek des Levens
Die heb ik ook nog staan is het iets?
raaf
Magiër
Magiër

Bericht door raaf »

angela schreef:
raaf schreef:Gisteren Schaduw van de Nacht van Deborah Harkness uitgelezen, vandaag begonnen in boek drie van deze serie: Het Boek des Levens
Die heb ik ook nog staan is het iets?
Ik had wat schrik dat het teveel "betoverend mooie supergespierde erotiserende verleidende vampier die valt voor leuke griet die met haar blonde haar, cup D en gebrek aan zelfvertrouwen geen blijf weet" ging zijn.
Dat is het niet. Oké, de vampiers zijn overwegend knap (anders ben je de helft van je lezerspotentieel kwijt) maar krijgen een zeer sterke eigen identiteit, leefwereld en tradities mee. Het bezitterige karakter, soms gecombineerd met bloeddorst, wordt zeer diep uitgesponnen waardoor je begrip kunt tonen voor beide kanten. Zij is een heks die - uiteraard - sluimerende krachten heeft (meer vertellen is spoilen). Aangezien het drie lijvige boeken zijn heeft de schrijfster de tijd om hier veel detail aan te besteden. Dat is de reden waarom ik ondertussen in boek drie ben: het blijft me boeien en je leert elk hoofdstuk wat meer over (de geheimen van) je protagonisten.
Laatst gewijzigd door raaf op 30 nov 2015, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela »

Er liggen nog wat andere dingen die ik eerst wil lezen maar ik hou het in gedachten.
Denisennn
Magiër
Magiër

Bericht door Denisennn »

raaf schreef:Ik had wat schrik dat het teveel "betoverend mooie supergespierde erotiserende verleidende vampier die valt voor leuke griet die met haar blonde haar, cup D en gebrek aan zelfvertrouwen geen blijf weet" ging zijn.
HAHAHAHA :lol:

Overigens lees ik nu 'Rode koningin' :)
raaf
Magiër
Magiër

Bericht door raaf »

Denisennn schreef:
raaf schreef:Ik had wat schrik dat het teveel "betoverend mooie supergespierde erotiserende verleidende vampier die valt voor leuke griet die met haar blonde haar, cup D en gebrek aan zelfvertrouwen geen blijf weet" ging zijn.
HAHAHAHA :lol:

Overigens lees ik nu 'Rode koningin' :)
Die heb ik op mijn verlanglijstje staan. Ik ben benieuwd naar je bevindingen :D .
Plaats reactie