Wat lees je nu?

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
Corwin
Goblin
Goblin

Re: Wat lees je nu?

Bericht door Corwin »

Klaar !!!

Mooi hoe de auteur toch voor onverwachte wendingen blijft zorgen tot op het einde.

heb de volgende al klaarliggen:
Mark Lawence - Prince of Thorns

het is van de hunger games geleden dat ik nog eens in't Engels heb gelezen, dus ben benieuwd hoe vlot het gaat gaan. ;)
nu aan't lezen: Jennifer Fallon - Wolfsblad
gelezen: Markus Heitz - Drakenvuur/Drakenkeizer
Corwin
Goblin
Goblin

Bericht door Corwin »

TimdeKW schreef:
Dave schreef:Woohoo! Ik ga nu voor twee boeken in een. Eerst Fantastisch Strijdtoneel 4, een bundel met korte fantasyverhalen vanuit de Fantasystrijd Brugge. En ik ben begonnen aan de Godenoorlogen van Richard Schwartz (De ROos van Illian)..
Oeh! Laat vooral even weten wat je van laatstgenoemde vind/vond. Ik las zojuist dat het wel zeer sterk aan te raden is de Askir reeks eerst te lezen, omdat het schijnbaar een direct vervolg is op. Ik kan me vergissen, maar dat heb jij niet toch? :)
Ik heb de volledige Askir reeks gelezen en het is een hele goeie reeks. het enige wat me stoorde is dat na 6 boeken het verhaal plots wordt afgebroken. dus geen einde. de nieuwe reeks de Godenoorlogen is dus inderdaad een naadloos vervolg van de gebeurtenissen verwacht ik. het is dus eigenlijk een 11 delige reeks met nog 2 losse boeken extra.
het heeft in elk geval dezelfde vlotheid van Riyria, maar is iets klassieker qua verhaal (queeste).
Gram Rabbit
Hobbit
Hobbit

Bericht door Gram Rabbit »

Bloed & Scherven van Kelly van der Laan.
Alleen morgen op Castlefest eerst nog even aanschaffen. ;)
Zoveel te lezen en zo weinig tijd.
angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela »

Nou mijn keuze is gevallen op Middernacht - Gabrielle van Laura Adrian.
Ik heb van deze serie deel 1 en 2 maar er zijn nog andere delen dus kijken of het bevalt.
Tot nu toe zit ik op blz. 47 en ben ik er nog niet echt weg van. Maar even doorbijten ;)

Ik ben benieuwd Corwin wat je van Prince of thorns vind?
Ik vond het in ieder geval niet nodig om deel 2 te lezen.
Corwin
Goblin
Goblin

Bericht door Corwin »

angela schreef:Ik ben benieuwd Corwin wat je van Prince of thorns vind?
Ik vond het in ieder geval niet nodig om deel 2 te lezen.
voorlopig nog maar 40 pagina's gelezen.
Het Engels gaat me toch maar moeizaam af. vooralsnog ben ik niet geïntrigeerd in het verhaal. het zijn voornamelijk 40 pagina's om duidelijk te maken hoe wreed het hoofdpersonage is :twisted:
heb mijn twijfels, maar ga toch nog zeker even volhouden.

De eerste wet van Joe Abercrombie was soms ook macaber, maar daar had het zijn functie. hier lijkt het tot nu toe nogal doelloos. :(
wordt vervolgd ...
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Ik heb van het eerste boek jaren geleden ook een pagina of 40 gelezen, toen heb ik 'm even opzij geschoven om een recensieboek voorrang te geven, maar ben er nooit meer mee verder gegaan. Ik vond het wel vermakelijk. Wil de reeks zeker weer eens op gaan pakken. Zal deel 3 dan ook in het Engels moeten gaan lezen ben ik bang. Engelstalige boeken lezen heb ik in het verleden een tijdje geprobeerd. Het ging op zich wel, maar ik kwam teveel onbekende woorden tegen, waardoor ik regelmatig mijn woordenboek moest raadplegen. Dat leest niet bevorderlijk. :)

Ik ben ondertussen over de helft van Tijger! Tijger! Het boek leest makkelijk weg. De gebeurtenissen volgen elkaar in hoog tempo op. Er zit weinig diepgang of uitgebreide onderbouwingen in het verhaal. Dat is wel jammer. Verder is het boek behoorlijk achterhaald. Wat wel vaker het geval is bij oude sci-fi verhalen. De technologische revolutie heeft ze ingehaald. :)
Al met al best vermakelijk, maar tot nu toe niet heel bijzonder.
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10
angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela »

Engels is voor mij geen probleem de honger spelen heb ik ook in het Engels gelezen maar de schrijfstijl van Prince of thorns ligt me gewoon niet.

Ik koop trouwens de laatste tijd wel vaker Engelse boeken omdat de prijs beter is en ook omdat daar wel alle delen van te koop zijn en vaak ook nog in de zelfde uitvoering.
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Ik heb destijds de eerste drie Twilight boeken en een boek van Darren Shan in het Engels gelezen. Dat ging op zich ook prima, maar toen ik aan R.A. Salvatore begon was ik er gelijk klaar mee. :)
Die man schrijft een beetje ouderwets Engels-achtig. Ik begreep niet wat ik aan het lezen was.
Ik heb vervolgens nog Discworld 1 van Pratchett getracht te lezen, maar dat ging net zo moeizaam.

Ik heb de gehele Pern reeks van MacCaffrey in het Engels liggen, dus ik ga het zeker nog eens proberen.
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10
Gram Rabbit
Hobbit
Hobbit

Bericht door Gram Rabbit »

Aangezien De Lentagon tweeluik van Kelly van der Laan stof tot nadenken aan mij gaf ga ik even compleet wat anders lezen, namelijk Koning van de Krommedijk van Stef de Bont en Marco Timmer (Ja, ja, een boek over voetbal ;) ).
Zoveel te lezen en zo weinig tijd.
Lavinia
Hobbit
Hobbit

Bericht door Lavinia »

Ik ben begonnen in De Cirkel uit de Engelfors trilogie, maar vind de dialogen zo stroef. Het verhaal intrigeert me nog wel, maar ik vind het zo ergerlijk als de dialoog niet natuurlijk is. Iemand ervaring ermee of dat dit aan een vertaling ligt, of dat het gewoon vaak slecht is geschreven?
To the stars who listen and the dreams that are answered
Plaats reactie