Wat lees je nu?

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
Rive
Feniks
Feniks

Re: Wat lees je nu?

Bericht door Rive »

Magier || Raymond E. Feist.
Jaren terug eens gelezen. Afgelopen zomer alle boeken van de serie gekocht en wil die hele serie nu toch ook maar eens lezen. Geweldige schrijver, heerlijke schrijfstijl.
“No two persons ever read the same book.”
Denisennn
Magiër
Magiër

Bericht door Denisennn »

Naar die serie ben ik ook benieuwd :)

Ik ben nu begonnen in Het jaar van de plaag. Wel oké tot nu toe :)
Yvonne
Magiër
Magiër

Bericht door Yvonne »

Daarnet deel 3 van de Tamuliserie, genaamd "De verborgen stad" van de schrijver David Eddings uitgelezen. Morgen begin ik aan deel 1 van de 2dlg serie De kronieken van de eerste ijstijd, genaamd "De verlossing van Althalus", ook van de schrijver David Eddings.
Lavinia
Hobbit
Hobbit

Bericht door Lavinia »

Ik heb net Throne of Glass van Sarah J. Maas uitgelezen en begin dus nu aan deel 2. Ik geniet hier verschrikkelijk van. Mooie boeken hoor! Ik denk dat ik deel 3 er toch nog achteraan weer ga lezen, hoewel ik dat boek al gelezen heb (ik had deel 3 gelezen terwijl ik dacht dat het deel 1 was, dus ik lees in de verkeerde volgorde ;) )
To the stars who listen and the dreams that are answered
BibiTotoLover
Goblin
Goblin

Bericht door BibiTotoLover »

Ik lees zoals gewoonlijk weer verschillende boeken door elkaar, wordt af en toe gek van mezelf. :o

Solomon Northup - 12 Jaar Slaaf
Kiera Cass - De One
George R. R. Martin - Het lied van IJs en Vuur, Een Storm van Zwaarden, deel twee; Bloed & Goud
J.K. Rowling - Harry Potter en de Orde van de Feniks
Erin Hunter - Warrior Cats, De nieuwe Profetie 1. Middernacht
Stephen King - Under the Dome [Gevangen]

Edit;
[11/02] 12 jaar slaaf uitgelezen.
Laatst gewijzigd door BibiTotoLover op 13 feb 2015, 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Books read in 2020: 30
Books bought in 2020: 8
Donald Duck pockets collected in 2020: 9
Manga collected in 2020: 20
Vleerhond
Pixie
Pixie

Bericht door Vleerhond »

Ik ben juist begonnen in 'Torenheer', het tweede deel van In De Schaduw Van De Raaf.(Geschreven door Anthony Ryan) Ik heb net de proloog en het eerste hoofdstuk gelezen en ik moet zeggen dat ik benieuwd ben! :D

Voor de rest ben ik nog steeds bezig in 'The Expanse: Leviathan ontwaakt'(James Corey) en heb ik onlangs het derde deel van The Hitchhiker's Guide To The Galaxy (door Douglas Adams) terug opgepakt: ' Life, the Universe and Everything'. Zeer absurde humor en bizarre personages.

De Verhalen van de Stervende Aarde, een verhalenbundel gewijd aan Jack Vance, ligt hier ook nog te wachten. Die zal moeten wachten totdat ik die andere boeken uitgelezen heb. :)
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Mooie titels. Staan nagenoeg allemaal op mijn "te lezen" lijstje en/of boekenplanken. :)

Ik zit weer even in een leesdip. Dit komt voornamelijk vanwege 3 avonden in de week sport en mijn studie die weer is begonnen (1 avond les, heel veel uren thuisstudie).
Als ik even een momentje vrij heb om iets leuks te doen dan heb ik vaak geen zin om me te moeten focussen op een boek. Wanneer ik dat wel doe vallen mijn ogen vaak al snel dicht of ik kan me er niet op concentreren. In plaats daarvan zet ik meestal een aflevering van een serie op. Dat kijkt wel lekker weg op zo'n moment.

Ik baal hier wel van, want er is veel wat ik nog wil lezen! Ik zie echter geen verbetering de komende maanden, aangezien dat sporten nooit meer ophoudt en mijn studie eind mei pas even klaar is tot na de zomer... Stom!
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10
Corwin
Goblin
Goblin

Bericht door Corwin »

Joe Abercrombie - De eerste Wet trilogie net uitgelezen.

Geweldig verhaal. veel strijd en veel intriges.
wel wat zwartgalliger en bruter dan de meeste andere fantasy verhalen,
maar wat wil je als een van de hoofdpersonages de meesterfolteraar van de Inquisitie is :twisted:
9.5/10

ik hoop dat ze meer van Abercrombie naar het Nederlands gaan vertalen !
nu aan't lezen: Jennifer Fallon - Wolfsblad
gelezen: Markus Heitz - Drakenvuur/Drakenkeizer
Dakeyras
Goblin
Goblin

Bericht door Dakeyras »

Het Corwin, Abercrombie is inderdaad the bomb. Ben zelf de andere boeken in het Engels gaan lezen kon niet meer wachten op de vertalingen en verwacht ze eigenlijk ook niet meer.
Corwin
Goblin
Goblin

Bericht door Corwin »

nieuw boek/reeks te kiezen uit mijn kast.
wilde dus aan David Hair - Brug der Getijden beginnen, maar vermits die reeks nog onvolledig is, ga ik die voorlopig maar in de kast laten staan.
heb ook nog Julia Conrad - De Draken staan, maar die krijgt zo'n slechte reviews overal dat ik ook nog maar even laat staan.

dus mag/moet ik nu beginnen aan een ultralange reeks.
nu zit ik met een dilemma : wordt het " de wetten van de magie" (Terry Goodkind) of "de rad des tijds" (Robert Jordan).

welke zou ik kiezen?
een belangrijke keuze want hier ga ik maanden mee kunnen vullen :!:

eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik ooit (20 jaar geleden denk ik), ben begonnen in De Rad des Tijds, maar het toen ergens in het tweede of derde boek heb opgegeven. :oops:
nu aan't lezen: Jennifer Fallon - Wolfsblad
gelezen: Markus Heitz - Drakenvuur/Drakenkeizer
Plaats reactie