Wat lees je nu?

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Re: Wat lees je nu?

Bericht door Dave »

Hallo Tim, welkom! Altijd fijn om mede-fantasyliefhebbers te ontmoeten!

Over De Vloek van de Schaduw: Precies het gevoel dat ik ook had, en deze schrijfstijl sprak me eigenlijk wel aan. Het is geen originele wereld, maar wel leuk uitgewerkt en spannend genoeg om verder te blijven lezen. Er zit veel actie en humor in, die het verhaal luchtig blijven houden.

Ik weet helaas nog niet wanneer deel2 uitkomt, maar in Engeland is hij inmiddels wel al vertaald vanuit het Russisch, dus wie weet is er hoop :)
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Ik ben weer wat aan het lezen gegaan de afgelopen 2 dagen. Het schiet er nog weleens bij in... Studie hè :(

Maar op het ene moment kan ik echt niet in het verhaal komen en erger ik me enorm aan de schrijfstijl en het volgende moment zit ik juist weer in het verhaal gezogen. Misschien heeft het met mijn stemming te maken, maar ideaal is het niet. Het verhaal doet me ook nog niet heel erg veel. Hopelijk wordt het nog wat, want ik heb nog zo'n 250 pagina's te gaan...
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Het blijft een beetje hetzelfde, maar zeker tegen het einde komt alles in een stroomversnelling..
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Ik heb gister weer een paar uurtjes zitten lezen (heerlijk! Gebeurd te weinig de laatste tijd...) en ik begin het wel een vermakelijk boek te vinden. Toch stoor ik me nog regelmatig aan de vreemde schrijfstijl en het feit dat het allemaal zo uitleggerig wordt verteld, bepaalde dialogen zijn gewoon nogal onwerkelijk, maar het avontuur is begonnen dus ik vermaak me nu wel. :)

Ik heb wel al mijn oog laten vallen op het volgende boek dat ik wil gaan lezen, vooral na het zien van A Fistfull of Dollars gisteren... De Donkere Toren 2!
Aan het lezen:
Gelezen:
Gragohunter
Pixie
Pixie
Contacteer:

Bericht door Gragohunter »

ik moet nu voor nederlands Nederlands geschreven jeugdliteratuur lezen! weet iemand een leuk boek in die categorie
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Nee, sorry. Ik las destijds nooit, maar misschien is Watergeheimen van Christien Boomsma iets? Jeugdboek, Nederlandse auteur. En anders kan je altijd voor het geijkte gaan, Koning van Katoren, Kruistocht in spijkerbroek etc.
Aan het lezen:
Gelezen:
De rattenvangster
Dwerg
Dwerg

Bericht door De rattenvangster »

Vraag even aan je docent wat ze onder 'literatuur' verstaat. Als je gewoon een jeugdboek mag kiezen, heb je immers meer keuze dan wanneer het echt 'literatuur' moet zijn.
Watergeheimen van Boomsma is trouwens van De Vier Windstreken. Bij die uitgeverij komt op 17 oktober ook 'Geheugenstrijd' van Bianca Mastenbroek uit. Heb je al twee mogelijkheden daar ;)
Yarrid
Magiër
Magiër

Bericht door Yarrid »

Ik denk ook dat Erebos zonder probleem zal mogen ;)
Marije
Griffioen
Griffioen

Bericht door Marije »

Erebos wil ik ook nog lezen! Lijkt me een erg goed boek! Ik heb de laatste tijd enorm de neiging om Harry Potter te gaan lezen. Heb het er nu helaas nog te druk voor, maar zodra ik er de tijd voor heb ga ik het doen. Ik denk dat ik gewoon weer ga beginnen in deel 1. Hebben jullie wel eens zo'n gevoel? Van: oooh, wat heb ik zin om dat boek te herlezen! Mijn moeder had het laatst nog met De Reiziger van Diana Gabaldon.

Misschien ligt het aan het weer ofzo. De meeste HP-films en -boeken kwamen uit met wat slechter weer :P En nu heb ik zin om lekker op de bank met een kop thee en een dekentje HP te lezen :mrgreen:
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Nee hoor, ik heb al een paar keer hetzelfde gehad met de Harry Potter boeken, maar toch besluit ik steeds weer om toch eerst iets anders te gaan lezen wat ik nog niet eerder gelezen heb.
Zo vreemd is het volgens mij niet, maar ik kan gewoon geen boek herlezen, zolang ik nog een paar honderd ongelezen boeken heb staan :)
Aan het lezen:
Gelezen:
Plaats reactie