Wat lees je nu?

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
Galido
Goblin
Goblin

Re: Wat lees je nu?

Bericht door Galido »

Ik vond het 1ste deel redelijk saai en lang dradig. Ik las de inhoud op de kaft en meteen had je eigenlijk al een groot deel van het begin van het boek in samenvatting. Het begint pas echt te lopen eens zijn opleiding gedaan is en dan leest het vlot. Zoals al zijn boeken zelfde stramien. Een tussendoortje zal ik het maar noemen.
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Die trilogie vond ik zelf ook een van de minsten.. Ik heb echt het idee dat Feist die vooral heeft gebruikt om enkele personages en elementen van zijn wereld te introduceren die later pas echt belangrijk werden. Havik is wat dat betreft nogal een personage zonder echte toegevoegde waarde. Kaspar krijgt later tenminste nog meer uitwerking dan Havk.
raaf
Magiër
Magiër

Bericht door raaf »

Ik ben voor de tweede keer begonnen in Zilverdoorn van onze vriend Feist.
Daar waar ik de eerste keer al afhaakte in het eerste hoofdstuk, haak ik nu af pas nadat ik de aftiteling heb gelezen :). De drie resterende boeken uit De Oorlog van de Grote Scheuring heb ik ondertussen al klaar staan op mijn ereader.
Galido
Goblin
Goblin

Bericht door Galido »

Zilverdoorn vind ik trouwens een van de beter boeken. Heb mij er goed mee geamuseerd. Het probleem dat ik ondervind bij feist is dat je vaak hetzelfde lijkt te lezen met andere personages. Blijft wel altijd leuk, het zijn op zich eigenlijk geen al te moeilijke verhaallijnen, maar je voelt de extra touch niet die ik toch wel heb bij Weis en hickman bv. Feist lijkt dan een kinderboek als ik het iets te simplistisch mag bekijken.
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Ik vond Magiër geweldig! Wat een groots en geweldig leuk episch verhaal is. Het "vervolg" (Magiër heeft een vrij afgerond verhaal) Zilverdoorn was veel kleinschaliger en deed me daarom iets minder. Nog steeds vermakelijk, maar bij lange na niet zo vermakelijk als Magiër. Boek 3; Duisternis over Sethanon was dan wel weer groots en episch en beviel mij dan ook weer enorm!!! Maar ik zie wel vaker dat mensen Zilverdoorn juist de beste van de drie vinden. Smaken verschillen en mijn smaak is nu eenmaal; "hoe epischer, hoe beter!" :)

Ik ben helaas nog niet verder gekomen dan boek 3, terwijl alle boeken van Feist al op de planken staan. :)
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10
Galido
Goblin
Goblin

Bericht door Galido »

Magiër is een top boek, enkel, ik vond het begin iets te langdradig. Je kreeg pas spanning als ze opweg waren en Thomas in die grotten een kist vond. Dan pas begon het eigenlijke verhaal. Maar het is HET begin en vaak zijn dat de betere boeken.

Heb nu 50 pagina's gelezen en het is zoals je verwacht. Snel tempo, duidelijk verhaal en misschien te snel iets zeggen hoe het verhaal in het begin gaat lopen. (Ik schrijf dit zo, zodat ik geen spoilers kan geven.)
Corwin
Goblin
Goblin

Bericht door Corwin »

nu bezig in "de kronieken van de Raven" van James Barclay.
eerste deel - Dauwdief.

afgelopen week gekocht op de boekenbeurs:
An Janssens - drakentovenaar
Brandon Sanderson - mistborn trilogie
David Hair - Brug der Getijden deel 1 en 2
nu aan't lezen: Jennifer Fallon - Wolfsblad
gelezen: Markus Heitz - Drakenvuur/Drakenkeizer
Galido
Goblin
Goblin

Bericht door Galido »

Heb die ook op mijn boekenkast staan. Laat je mij eens weten of het goed geschreven is? Dan is de kans groot dat ik die trilogie snel ga lezen :idea:
Corwin
Goblin
Goblin

Bericht door Corwin »

ik zit nu ongeveer halfweg. 't is een onderhoudend verhaal met veel tempo.
wel een aanrader om te lezen, maar geen absolute topper lijkt me.
nu aan't lezen: Jennifer Fallon - Wolfsblad
gelezen: Markus Heitz - Drakenvuur/Drakenkeizer
Galido
Goblin
Goblin

Bericht door Galido »

Hm, een tussendoortje dus. Zoals de reeksen van Feist. Gemakkelijk te lezen, simpel verhaal, maar nooit vervelend. Ok. Denk dat ik er dan ook eens in ga lezen.

Aja: Welkom op deze site en ik hoop dat je een actieve bent :D
Plaats reactie