Wat lees je nu?

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
angela
Minotaurus
Minotaurus

Re: Wat lees je nu?

Bericht door angela »

Strange brew verhalen van div. schrijvers
Gram Rabbit
Hobbit
Hobbit

Bericht door Gram Rabbit »

Traxas en de krijgsmonniken van Martin Scott.
Zoveel te lezen en zo weinig tijd.
De rattenvangster
Dwerg
Dwerg

Bericht door De rattenvangster »

Heb gisteren Mash up van Floris Kleijne gelezen (een short SF uitgegeven door Uitgeverij Link) en ben vandaag bezig in zijn Ontmoeting met vormgever. De eerste beviel prima. De tweede is tot nu toe ook zeer interessant. :)
Gram Rabbit
Hobbit
Hobbit

Bericht door Gram Rabbit »

Traxas in de arena van Martin Scott

Ondertussen ook alweer uitgelezen, dus ga ik maar weer is aan een nederlandse auteur beginnen.
Bloeddorst van Mark van Dijk
Zoveel te lezen en zo weinig tijd.
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Benieuwd wat je ervan vind Gram! Kannibalisme is een bijzonder thema :)

Ik heb Bewakers van Faerie van Terry Brooks uit. Op zich prima geschreven en weer een goed in elkaar gezet plot. Maar zo ontzettend volgens het boekje van Brooks. Mix wat Ohmsfords, Leahs en Ellessedils en stuur ze op een queeste om bijzondere magie te vinden. Laat Allanon uit de Hadeshorn een mysterieuze raad geven, zorg dat de Federatie een stokje ervoor probeert te steken en zorg voor wat verraad van binnenuit (maar wie is het?)!?! Voor mensen die brooks niet hebben gelezen klinkt het vast een beetje vreemd, maar voor de anderen klinkt het zeker bekend denk ik.

Begrijp me niet verkeerd, er zijn echt wel wat verrassende dingen in het boek en het is gewoon weer erg goed geschreven, maar de magie die ik voelde bij het lezen van zijn eerste boeken is een beetje weg :(
raaf
Magiër
Magiër

Bericht door raaf »

Ik ga beginnen in De Elfenstenen van Shannara (op papier) en Evenbeeld van Brannigan (e-book).
Voor elk moment het juiste medium :D
angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela »

Dave schreef:Ik heb Bewakers van Faerie van Terry Brooks uit. Op zich prima geschreven en weer een goed in elkaar gezet plot. Maar zo ontzettend volgens het boekje van Brooks. Mix wat Ohmsfords, Leahs en Ellessedils en stuur ze op een queeste om bijzondere magie te vinden. Laat Allanon uit de Hadeshorn een mysterieuze raad geven, zorg dat de Federatie een stokje ervoor probeert te steken en zorg voor wat verraad van binnenuit (maar wie is het?)!?! Voor mensen die brooks niet hebben gelezen klinkt het vast een beetje vreemd, maar voor de anderen klinkt het zeker bekend denk ik.

Begrijp me niet verkeerd, er zijn echt wel wat verrassende dingen in het boek en het is gewoon weer erg goed geschreven, maar de magie die ik voelde bij het lezen van zijn eerste boeken is een beetje weg :(

Je omschrijft nu de reden dat ik maar een paar boeken van Brooks heb, en tot op heden niet van plan ben om nog extra delen te kopen.
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Op zich hebben de apocalyptische 'pre episch shannara' wel wat andere thema's, maar de basis blijft een beetje hetzelfde.

Ik heb net. De kranen van Saducco gelezen, van Jurgen Snoeren. Mooi geschreven en een interessante stad/wereld die hij schetst, maar het heeft niet echt een afsluiting vind ik. Dat was jammer.

Nu maar weer verder met Een feestmaal voor kraaien!
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Ondanks jullie ontmoedigingen blijf ik nieuwsgierig naar de boeken van Brooks en ik hoop er dan ook snel aan te kunnen beginnen. (Vooral de Landover reeks!!!) :)
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Gewoon doen! Er zitten echt een paar goede boeken tussen hoor!

Ik heb vanochtend in de metro een nieuwe Fantasy Short gelezen: Sater, van Boukje Balder. Een grappig verhaal, met mooi taalgebruik en een leuke mix van Griekse mythologie en het moderne Amsterdam.
Plaats reactie