Wat lees je nu?

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
Gram Rabbit
Hobbit
Hobbit

Re: Wat lees je nu?

Bericht door Gram Rabbit » 28 jul 2013, 22:59

Uitgelezen:
De Kronieken van Kadhal 2 : De geboorte van de Magiër van Jaap Boekestein

Net als deel 1 leest dit boek lekker weg. Wederom allemaal kleine verhalen m.b.t. Kadhal en dezelfde hoofdpersonen. Alleen jammer dat de rode draad van het gehele verhaal hier een beetje is losgelaten.

Nu aan het lezen:
Het Sterrensnoer van Mark Laurence
Zoveel te lezen en zo weinig tijd.

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 01 aug 2013, 12:28

Intussen Bloedzusters uit gelezen.
Nu weer op zoek naar iets anders maar zoveel keus :roll:

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 01 aug 2013, 12:46

Ik heb De Rattenvanger uit (hou de website in de gaten voor de recensie!!!) ;)

Ik had heel erg de behoefte aan een dun boekje en ik kon mezelf echt niet inhouden en heb daarom De Geestenjager 1: De Laatste Leerling gelezen. Deze heb ik ondertussen ook al uit en ik ga nu beginnen in Jagersgoud van Philip Reeve. Dit is het vervolg op Levende Steden. Ik hoop dat dit boek me net zo goed gaat bevallen als het eerste deel.

Ik heb besloten maar eens wat series waar ik ooit aan begonnen ben uit te gaan lezen. Ik had de keuze uit 7 verschillende series. :)
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 01 aug 2013, 23:41

Maar 7?
Welke? Ik heb ook nog wat series waar ik ooit eens aan begonnen ben, maar ik ben er ook met een rede mee gestopt :D

Gram Rabbit
Hobbit
Hobbit

Bericht door Gram Rabbit » 02 aug 2013, 07:36

Gisterenavond uitgelezen:"Het Sterrensnoer van Mark Laurence.
Een vlot geschreven verhaal, waarbij de gebeurtenissen achter elkaar doorgaan.
Echt een leuk boek voor tussendoor.

Ik ga vandaag beginnen in De Achtste Rune van Adrian Stone

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 02 aug 2013, 16:31

angela schreef:Maar 7?
Welke? Ik heb ook nog wat series waar ik ooit eens aan begonnen ben, maar ik ben er ook met een rede mee gestopt :D
Ik had de keuze uit de volgende 8 series, Narnia heb ik overgeslagen;
Michael Scott - De Geheimen van de Onsterfelijke Nicolas Flamel 4: De Necromancer (Het is geen onaardige serie, maar ik ben er niet kapot van)
Guillermo del Toro & Chuck Hogan - De Meester 2: De Val (andere (recensie)boeken kregen steeds voorrang)
Megan Lindholm - De Windzangers 3: Het Domein van de Limbreth (serie is vermakelijk, maar niet geweldig)
D.B. Shan - The City trilogie 2: Helse Horizon (andere (recensie)boeken kregen steeds voorrang)
Stephen King - De Donkere Toren 2: Het Teken van Drie (andere (recensie)boeken kregen steeds voorrang)
Philip Reeve - Mortal Engines 2: Jagersgoud (Deel 1 vond ik erg goed, maar ook hier kregen andere boeken voorrang)
Alexey Pehov - De Kronieken van Siala 2: De Weg van de Schaduw (leuk eerste deel, andere kregen voorrang)
C.S. Lewis - De Kronieken van Narnia 4 (ik ben absoluut niet kapot van deze verhalen)

Ik heb mijn vriendin een getal laten noemen tussen 1 en 7 en zo is het uiteindelijk Jagersgoud geworden. :)

Ik heb ook nog een aantal series waar ik bewust mee gestopt ben, maar daar ga ik niet mee verder en die tel ik dus niet mee (o.a. Twilight 4, The Saga of Darren Shan 4)
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10

Raven
Hobbit
Hobbit

Bericht door Raven » 02 aug 2013, 19:19

Heb inferno van Dan Brown even weggelegd en ben begonnen in deel 4 van de wetten van de magie, tempel der winden.

Gram Rabbit
Hobbit
Hobbit

Bericht door Gram Rabbit » 04 aug 2013, 19:07

Zojuist De Achtste Rune uitgelezen en ga zometeen verder met het tweede deel (De Eerste God) van de Rune-tweeluik.

Wat kan Adrian Stone goed schrijven!!!
Je wordt zo in het verhaal gezogen dat je gewoon moeite heb om het makkelijk weglezende boek weg te leggen.
Ondanks dat sommige stukken voorspelbaar zijn is het toch een boeiend en redelijk spannend verhaal.
Ik geef het dan ook op goodreads 4-sterren en als cijfer een 9.

Ben benieuwd hoe het verhaal in deel twee verder gaat!!

Dat wordt een "korte" rit morgen in de bus naar mijn vakantiebestemming. ;)

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 04 aug 2013, 19:12

Ik heb van de week Ik ga in middernacht besteld dus ik heb de vorige delen nog even gelezen en vandaag heb ik Shakespeare's chrismas gelezen van Charlaine Harris.
Ik heb nu het een en ander gelezen van deze schrijfster en ik moet zeggen haar boeken bevallen me wel, ik zit me in ieder geval de gehele tijd af te vragen wie is de dader waardoor ik snel verder wil lezen.

Puzemuze
Magiër
Magiër

Bericht door Puzemuze » 04 aug 2013, 23:47

angela schreef:Intussen Bloedzusters uit gelezen.
Nu weer op zoek naar iets anders maar zoveel keus :roll:
Hoe vond je die?? Kon je je een beetje vinden in de recensie?

Ik heb vandaag De meester/De meester 2: De val op de boekenmarkt in Deventer gevonden, ze waren zo goedkoop... Dus ik hoop dat het niet uit saaiheid was dat je andere (recensie)boeken voorrang kregen, Tim. :P Bij dezelfde kraam trouwens ook deel 3 van de Donkere Toren-reeks gekocht voor 5 euro, jippie! Ik moet ook deel 2 nog lezen, maar zo'n koopje voor deel 3...!
"Boeken zijn de pest. Alle ellende kommt vom Lesen zei Multatuli al dat iemand zei."

Plaats reactie