Wat lees je nu?

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Re: Wat lees je nu?

Bericht door Dave » 30 aug 2012, 09:47

Mooi, dan ga ik hem zeker nog eens lezen. De 22e komt Kim (samen met Joris van Leeuwen, Latoya Moirae en Jos Weijmer) naar de Donner in Rotterdam. Ik hoop er heen te kunnen, lijkt me wel leuk deze mensen eens te ontmoeten en dan kan ik Hydrhaga mooi meenemen voor een handtekening :p

davejuh
Magiër
Magiër

Bericht door davejuh » 30 aug 2012, 18:03

wat is de donner dave? een boekwinkel of zo?

Ik ben momenteel bezig in de hobbit. Ben nog niet zo ver maar ik moet wel even wennen aan de schrijfstijl van tolkien zeg ! Hij kan verschrikkelijk lange zinnen maken met eigenlijk teveel komma`s en streepjes. Ik zal een voorbeeld geven:

Wij zijn hier bijeengekomen in het huis van onze vriend en medesamenzweerder, deze voortreffelijke en stoutmoedige hobbit - moge het haar op zijn tenen nooit uitvallen! en alle lof voor zijn wijn en bier! - hij pauzeerde om adem te halen en de hobbit de gelegenheid te geven een beleefde opmerking te plaatsen, maar de complimenten waren helemaal niet besteed aan de arme Bilbo Ballings, die zijn mond bewoog om te protesteren tegen het feit dat hij stoutmoedig en, wat nog erger was, medesamenzweerder werd genoemd, hoewel hij geen geluid kon uitbrengen, zozeer was hij van streek.

Ik heb nog niet heel gek veel boeken gelezen maar zoiets als bovenstaand ben ik echt nog nooit tegen gekomen :lol:
Atra gülai un ilian tauthr ono un atra ono waíse skölir frá raurthr.

Connie
Dwerg
Dwerg

Bericht door Connie » 30 aug 2012, 18:10

Neem maar een dag vrij als je naar donner in Rotterdam gaat, je raakt niet uitgekeken zoveel boeken hebben ze daar :lol:

davejuh
Magiër
Magiër

Bericht door davejuh » 30 aug 2012, 19:20

Ik kom eigenlijk nooit in rotterdam dus waarschijnlijk ken ik het daarom niet :) Maar had het net even ge-googled en het zag er wel heel erg groot uit zeg ! Hebben ze een grote fantasy afdeling?

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 30 aug 2012, 22:23

Inderdaad een boekwinkel. Een Selexyz, hoewel die naam wellicht nog wel verdwijnt :p

Leuk, De Hobbit. En dan moet je je voorstellen dat De Hobbit nog voor de jongere doelgroep geschreven is.. :lol: Maar laat je niet afschrikken, want het wordt wel een hartstikke leuk verhaal!

davejuh
Magiër
Magiër

Bericht door davejuh » 30 aug 2012, 22:37

aha ok :) als ik ooit in de buurt ben ga ik wel even kijken :)

maar ik lees wel verder hoor :) vind het tot nu toe een leuk verhaal alleen viel dat wel erg op.

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 31 aug 2012, 07:57

Als je me niet had verteld uit welk boek het kwam dan had ik kunnen raden dat het een Tolkien boek was. :)

Echte typische Tolkien zinnen. Je zou In de Ban van de Ring eens moeten lezen. Mocht je dat nog niet gedaan hebben. (de films zijn overigens beter)
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10

davejuh
Magiër
Magiër

Bericht door davejuh » 31 aug 2012, 19:34

Tot nu toe vind ik het wel lastig om eraan te wennen. Het leest niet echt lekker makkelijk weg zeg maar. dus ik ben bang dat 3 delen 3 hele dikke delen van de LOTR een beetje teveel van het goede is ;) Maar wie weet went het nog wel :)

Vind het vooral vervelend dat er iets uitgelegd word en dan midden in de zin word nog even verteld wat die gene aan heeft en over haar op zijn tenen etc. etc. en daarna gaat hij weer verder met vertellen waar hij eigenlijk mee begon. Best vervelend maar tot nu toe vind ik het verhaal leuk :)

Heb ook express gekozen voor dit verhaal omdat deze relatief gezien niet zo dik is dan andere boeken die ik heb. De 13e komt de nieuwe gone van michael grant uit waar ik al een paar maanden op zit te wachten dus dan hoop ik dat ik een beetje optijd klaar ben :)

Pingu
Pixie
Pixie

Bericht door Pingu » 13 sep 2012, 22:14

Ik lees de nieuwe van Juliet Marillier (Verboden magie), één van mijn favoriete schrijfsters

Dragonguy
Pixie
Pixie

Bericht door Dragonguy » 14 sep 2012, 14:12

Project M, Milan Hofmans.
Echt een geweldig kinderboek. Meer kan ik niet zeggen.

Plaats reactie