Terry Goodkind

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
Raven
Hobbit
Hobbit

Re: Terry Goodkind

Bericht door Raven » 14 jun 2013, 23:36

Ja die kreeg ik deze week al binnen. Ze hadden de uitgave datum 1 dag verschoven jammer genoeg.

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 16 jun 2013, 21:38

Piro schreef:
Dave schreef:Btw, in welk deel kwamen die vrouwen in rode leren pakjes ook alweer terug, die Richard gevangen houden?
Dat was boek 3 De Bloedbroederschap, je bedoelt hier de Mord-Sith. Deze heb ik net uit :). Hoewel ze aan het einde van het 2e boek ook nog even in een hoofdstukje kort terug kwamen..
Oh ja, de Mord-Sith.. Ik vond het martelaspect destijds maar niets, op een of andere manier paste het niet echt in de sfeer van de boeken. Maar het is alweer een hele tijd geleden, dus wie weet viel het allemaal wel mee..

Galido
Goblin
Goblin

Bericht door Galido » 18 jun 2013, 19:48

Dave schreef:
Piro schreef:
Dave schreef:Btw, in welk deel kwamen die vrouwen in rode leren pakjes ook alweer terug, die Richard gevangen houden?
Dat was boek 3 De Bloedbroederschap, je bedoelt hier de Mord-Sith. Deze heb ik net uit :). Hoewel ze aan het einde van het 2e boek ook nog even in een hoofdstukje kort terug kwamen..
Oh ja, de Mord-Sith.. Ik vond het martelaspect destijds maar niets, op een of andere manier paste het niet echt in de sfeer van de boeken. Maar het is alweer een hele tijd geleden, dus wie weet viel het allemaal wel mee..
Ik vond het dan wel weer prachtig en nadien waren het zijn lijfwachten. Toch één van de hoogtepunten uit die reeks.

Raven
Hobbit
Hobbit

Bericht door Raven » 05 jul 2013, 01:25

Hoelang duurt het meestal voor dat een hardcover versie van deze series uitkomen?
Het tweede deel van de omen machine serie, is al wel te bestellen, maar alleen in paperback. Ik wil graag de hardcover hebben, aangezien ik de complete serie zo heb :)

Dexter
Pixie
Pixie
Contacteer:

Bericht door Dexter » 05 jul 2013, 13:51

Meestal komen de boeken eerst in hardcover uit, enkele weken later in trade paperback en enkele weken daarna komen de massmarket paperbacks. Dit geld in ieder geval voor US/UK. Maar hoe dat in Nederland zit, geen idee.

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 05 jul 2013, 15:29

In Nederland zitten er vaak zelfs een aantal maanden tussen de paperback en hardcover. Luitingh geeft voornamelijk nog paperbacks uit, maar van sommige series nog wel hardcovers. Ik ga eens kijken of ik kan achterhalen wanneer deze uitkomt..

Raven
Hobbit
Hobbit

Bericht door Raven » 27 jul 2013, 23:14

Ik ben in mijn vakantie begonnen met deze serie. ik vind het echt heerlijk weg lezen. Heb in die 3 weken dat ik weg was de proloog en deel 1 tot en met 3 gelezen. Aan een stuk door. Echt leuk geschreven ^^

raaf
Magiër
Magiër

Bericht door raaf » 20 okt 2013, 22:31

Na de Wetten heeft Goodkind het verhaal terug opgepakt met De Omen Machine. Dit wordt nu vervolgd met Het Derde Koninkrijk. Weet iemand waar ik dan het boek De Eerste Biechtmoeder moet plaatsen?

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 21 okt 2013, 09:40

raaf schreef:Weet iemand waar ik dan het boek De Eerste Biechtmoeder moet plaatsen?
Jazeker, deze speelt zich enkele eeuwen voor de hele Wetten van de Magie serie af en gaat (zoals de titel al doet vermoeden ;) ) over de allereerste Biechtmoeder :D

Grappig feitje:: het is het eerste boek dat Goodkind in het Engels in eigen beheer heeft uitgegeven en is daarom in het Engels slechts 300 keer gedrukt als "Limited Edition". Voor de rest is hij alleen als ebook of audiobook te downloaden.

Gelukkig heeft Luitingh hem hier wel gewoon uitgegeven.

raaf
Magiër
Magiër

Bericht door raaf » 21 okt 2013, 11:04

Ik had op www ergens gelezen dat dit boek het vervolg was op de De Omen Machine, vandaar de verwarring.
Gewoon los te lezen dus.

Plaats reactie