Wordt verwacht

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
angela
Minotaurus
Minotaurus

Re: Wordt verwacht

Bericht door angela » 05 nov 2017, 19:32

Ik ben blij dat ik alleen deel 1 heb gekocht en de rest nog niet.

raaf
Magiër
Magiër

Bericht door raaf » 07 nov 2017, 10:05

Ongelooflijk maar waar: het tiende en laatste deel van Bernhard Hennens Drakenelfen komt begin volgend jaar uit. Aangezien ik de vorige negen delen heb vreesde ik al voor het "Luitingh-syndroom" :mrgreen:

Salmaneser
Goblin
Goblin

Bericht door Salmaneser » 08 nov 2017, 11:10

TimdeKW schreef:
28 okt 2017, 09:08
Behoorlijk irritant! Maar bedankt voor deze update!! :duim:

Dan ga ik het laatste boek maar in het Engels lezen. Komt vast wel goed. :)
Komen de vertalingen exact overeen? Dus boek 1 EN = boek 1+2 NL enz?

Salmaneser
Goblin
Goblin

Bericht door Salmaneser » 08 nov 2017, 12:47

Ter info: boek 4, Ascendant's Rite, staat momenteel als e-book te koop op Bol.com voor 1,99 euro. Heb hem maar aangeschaft :)

raaf
Magiër
Magiër

Bericht door raaf » 10 nov 2017, 09:41

Salmaneser schreef:
08 nov 2017, 12:47
Ter info: boek 4, Ascendant's Rite, staat momenteel als e-book te koop op Bol.com voor 1,99 euro. Heb hem maar aangeschaft :)
Ik heb ineens de volledige reeks gekocht in het Engels, kwestie van in het begin mee te zijn. De ebooks zijn inderdaad niet duur.

Corwin
Goblin
Goblin

Bericht door Corwin » 11 nov 2017, 11:39

ik ben ondertussen ook in David Hair - Brug der Getijden begonnen. zit in deel 2 (Nederlands).
ik heb echter nog maar 5 delen in mijn kast staan.
daarom zit ik nog te twijfelen tussen deel 6 aankopen in het NL of ineens maar 2 delen in het Engels. :?
mijn gevoel tov van Luitingh zegt : Engelstalig aanschaffen :twisted:
nu aan't lezen: Jennifer Fallon - Wolfsblad
gelezen: Markus Heitz - Drakenvuur/Drakenkeizer

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 12 nov 2017, 14:35

Het probleem is een beetje dat het een vicieuze cirkel wordt. Als mensen de Nederlandse boeken niet kopen, kan men geen series afmaken, omdat de verkoopcijfers gewoon niet meer de kosten dekken.. ;)

De nieuwe verschijningskalender is overigens verplaatst naar: https://shop.fantasywereld.nl/wordt-verwacht/

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 12 nov 2017, 19:28

Maar ik denk dat Luithing iets meer heeft willen verdienen door de boeken te splitsen.
En het vertrouwen gaat zo weg waarom een Nederlandse serie kopen (los staande boeken zijn er niet veel in het fantasy gebeuren) als je al van tevoren denkt misschien gaan ze het laatste deel wel niet uitgeven.
Dus dan wacht je tot ze er of allemaal zijn of je koopt in een taal die er wel is.
Ik zeg zelf ik wacht voortaan tot ze allemaal vertaald zijn en soms wacht ik dan al zo lang dat ik deel een bijv. al voor een heel klein prijsje kan kopen zoals deel een van de brug bij de Action voor 1.88.

raaf
Magiër
Magiër

Bericht door raaf » 13 nov 2017, 18:02

Dave schreef:
12 nov 2017, 14:35
Het probleem is een beetje dat het een vicieuze cirkel wordt. Als mensen de Nederlandse boeken niet kopen, kan men geen series afmaken, omdat de verkoopcijfers gewoon niet meer de kosten dekken.. ;)

...
Tja, zij teren op hun relatieve machtspositie in de fantasy-uitgeverij, maar de geschiedenis staat bol van bedrijven die dachten dat hun hegemonie eeuwig en één dag zou duren. Morgen staan de Amazons en andere voor de deur die de auteursrechten ineens internationaal opkopen (schaalvoordeel bij de onderhandelingen dus) en wereldwijd hun vertalers aan het werk zetten. Het bezitten van een e-reader - en dan nog liefst een Kindle - is dan meegenomen. Niet vergeten dat Amazon groot geworden is dank zij zijn verkoop van boeken. De stap van "buy" naar "make" is denk ik nog zeer klein.
Luitingh zal zijn businessmodel dus moeten bijstellen of ze vervoegen de club van de uitgeverijen die enkel nog naam hebben in de vergetelheid.
Saaie kost hé ? :)

Corwin
Goblin
Goblin

Bericht door Corwin » 13 nov 2017, 19:32

raaf schreef:
13 nov 2017, 18:02
Dave schreef:
12 nov 2017, 14:35

...
Tja, zij teren op hun relatieve machtspositie in de fantasy-uitgeverij, maar de geschiedenis staat bol van bedrijven die dachten dat hun hegemonie eeuwig en één dag zou duren. Morgen staan de Amazons en andere voor de deur die de auteursrechten ineens internationaal opkopen (schaalvoordeel bij de onderhandelingen dus) en wereldwijd hun vertalers aan het werk zetten. Het bezitten van een e-reader - en dan nog liefst een Kindle - is dan meegenomen. Niet vergeten dat Amazon groot geworden is dank zij zijn verkoop van boeken. De stap van "buy" naar "make" is denk ik nog zeer klein.
Luitingh zal zijn businessmodel dus moeten bijstellen of ze vervoegen de club van de uitgeverijen die enkel nog naam hebben in de vergetelheid.
Saaie kost hé ? :)
net een flashback naar de les economie gehad :geek:
nu aan't lezen: Jennifer Fallon - Wolfsblad
gelezen: Markus Heitz - Drakenvuur/Drakenkeizer

Plaats reactie