Wordt verwacht

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
raaf
Magiër
Magiër

Re: Wordt verwacht

Bericht door raaf » 01 mei 2017, 21:05

Voor mij zeker oké. Ik hou mijn verlanglijstje bij op eci.be. Als je dit ook kunt voorzien, dan zou ik een blij man zijn :). Dit betekent natuurlijk wel dat je ook meer details zult moeten publiceren waardoor je dus meer werk zult hebben terwijl dit nu net niet de bedoeling is .....

PS: gelieve het draadje hiervoor te negeren ;)

Salmaneser
Goblin
Goblin

Bericht door Salmaneser » 02 mei 2017, 09:53

Heel overzichtelijk!

PeterV72
Feniks
Feniks

Bericht door PeterV72 » 04 jun 2017, 17:59

Dave schreef:
12 apr 2017, 14:35
En ook Rijk der stormen van Sarah J. Maas: http://boekerij.nl/nl/p4c6e861eb9b5c/15 ... ormen.html
Op Rijk der stormen zit mijn dochter heel hartstochtelijk op te wachten! En ook op het nieuwe deel van de Talon Saga (Strijder)!! :duim:
Momenteel aan het lezen: Het lied van ijs en vuur - Boek 4 - Een feestmaal voor kraaien

PeterV72
Feniks
Feniks

Bericht door PeterV72 » 04 jun 2017, 18:01

Dave schreef:
30 apr 2017, 21:43
Ik ben de verschijningskalender opnieuw aan het opbouwen en ik heb een nieuwe opzet in gedachten die het me iets makkelijker zal maken het bij te werken.. Is dit voor jullie ook genoeg (namelijk alleen de covers):

https://www.fantasywereld.nl/boeken/boe ... skalender/
Ziet er mooi uit! Een link naar het boek in kwestie zou idd handig zijn, maar je hebt ook even snel de titel in google opgezocht hé :)
Momenteel aan het lezen: Het lied van ijs en vuur - Boek 4 - Een feestmaal voor kraaien

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 08 sep 2017, 13:54

De najaarscatalogus van Luitingh stelt qua fantasy uitgaves ook niet veel voor zeg. Merendeel heruitgaven. Nemen ze gewoon even een adempauze of zal het steeds minder blijven worden?
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10

PeterV72
Feniks
Feniks

Bericht door PeterV72 » 09 sep 2017, 10:28

In winkels wordt de fantasy afdeling ook altijd maar kleiner vind ik :x

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 09 sep 2017, 10:56

Ik blijf het vreemd vinden dat fantasy in Nederland maar niet wil lopen. Het wordt door velen toch gezien als iets nerdy krijg ik altijd weer het idee. Dit terwijl het in de USA schijnbaar helemaal niet zo gek is om fantasy te lezen. Daarnaast wil het natuurlijk ook niet helpen dat de boekenprijzen voor fantasy in NL alsmaar hoger worden en dat er geregeld gestopt wordt met het vertalen van nog lopende series. Hiermee jaag je ook je wel fantasy lezende klantenbestand weg richting de Engelstalige boeken. Ik begrijp dat het een kostenplaatje is. Wat ik dan weer niet begrijp is dat ze die kosten niet proberen te verlagen door de boeken zelf wat voordeliger te maken qua kostprijs. Als je ziet hoe groot het formaat van die boeken vaak is. Heel vaak is de pagina niet helemaal gevuld en het lettertype vrij groot. Ga gewoon lekker pocket edities uitgeven. Lijkt mij voordeliger. Dan kan je misschien weer iets schappelijkere prijzen rekenen, waarmee je wellicht weer wat lezers terug krijgt. Ach ja.
Aan het lezen:
Gelezen:

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 09 sep 2017, 21:15

Hier in de boekwinkel is het fantasy gedeelte toch wel aardig.
En volgens mij verkoopt fantasy de laatste jaren steeds beter.

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 10 sep 2017, 11:23

angela schreef:
09 sep 2017, 21:15
Hier in de boekwinkel is het fantasy gedeelte toch wel aardig.
En volgens mij verkoopt fantasy de laatste jaren steeds beter.
Echt waar? Waar baseer je dat dan precies op? :)
Ik zie de boekenprijzen van vooral fantasy namelijk alleen maar toenemen, het aantal nieuwe uitgaves afnemen en steeds meer/vaker series gecanceld worden. Boekerij is nagenoeg gestopt met het uitgeven van fantasy. Nu zie ik dat het aanbod van Luitingh ook niet bepaald noemenswaardig is voor het laatste kwartaal, waar ik voor mezelf de conclusie uit trek dat het slecht gaat met de verkoopcijfers. Ik ken de werkelijke cijfers niet, dus ik kan me heel goed vergissen. Vandaar mijn vraag aan jou. ;)
Aan het lezen:
Gelezen:

Raven
Hobbit
Hobbit

Bericht door Raven » 10 sep 2017, 14:40

Ik koop de meeste boeken tegenwoordig maar op ebook. Is goedkoper. En aangezien de meeste boeken als paperback worden uitgegeven (heb liever hardcover) kies ik maar voor de goedkope optie. Blijft lang goed. En als de serie dan stopgezet word halverwege, heeft het mij niet te veel gekost.

Plaats reactie