Wordt verwacht

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
Lavinia
Hobbit
Hobbit

Re: Wordt verwacht

Bericht door Lavinia »

Ik zag er een heleboel discussie rondom.. Dacht dat Unieboek het over had genomen.. naar mijn weten is het in het Engels een heel goed lopende serie maar is het in het Nederlands nooit van de grond gekomen. Naar mijn idee is dat dan weer te wijten aan de slechte promotionele aandacht die aan het boek is gegeven. Ik had gehoopt dat het goed zou komen bij Unieboek, maar blijkbaar gaan die er toch niet mee door :/ Ben blij dat ik ze vanaf het begin in het Engels had
To the stars who listen and the dreams that are answered
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Ik weet het niet, van deel 3 was het ook heel lang in het ongewisse en die is er ook gekomen. Boekerij heeft van deze serie nog steeds de rechten, Unieboek heeft alleen die nieuwe serie (Hof van doorns en dinges). Ze horen beide tot hetzelfde moederbedrijf en de meeste YA series heeft Unieboek van Boekerij overgenomen, maar deze om de een of andere reden niet.

Ik zie overigens dat het sowieso hoog tijd is om de verschijningskalender goed bij te werken.
Dakeyras
Goblin
Goblin

Bericht door Dakeyras »

Komt de laatste tijd niet echt meer goede nieuwe fantasy reeksen uit. Dan bedoel ik vertaald in Nederlands. Lees heel af en tijd Engels maar vind dit vrij lastig met fantasyboeken.
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

We zijn een beetje afhankelijk van Luitingh wat vertaalde epische fantasy betreft ben ik bang. Ik ben wel benieuwd naar het boek van Jon Skovron, verder vooral veel 3e delen (of verder in de serie). Nieuwe series zijn er toch weinig. Hopelijk verkopen ze genoeg van Pierce Brown (Rood trilogie) en Marshall (Kroon voor Koud Zilver) om de reeksen te vervoltooien.
raaf
Magiër
Magiër

Bericht door raaf »

@Dave: in het "wordt verwacht"-overzicht staat het boek van Marion Bradley - Nevelen van Avalon bij februari 2017. Ik heb het boek gisteren zien liggen op de boekenbeurs en ook op ECI.be is hij al beschikbaar.
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Oh, wat vreemd. Ik zagb hem hier bij staan, vandaar:

http://www.boekerij.nl/nl/p4c6e861eb9b5 ... scroll=945

Maar ik zal het even aanpassen, want ik zie hem inderdaad beschikbaar. Bedankt voor het melden!

Heb de lijst overigens laatst weer bijgewerkt, welke boeken kijken jullie het meest naar uit?
raaf
Magiër
Magiër

Bericht door raaf »

Dave schreef:Oh, wat vreemd. Ik zagb hem hier bij staan, vandaar:

http://www.boekerij.nl/nl/p4c6e861eb9b5 ... scroll=945

Maar ik zal het even aanpassen, want ik zie hem inderdaad beschikbaar. Bedankt voor het melden!

Heb de lijst overigens laatst weer bijgewerkt, welke boeken kijken jullie het meest naar uit?
De laatste van Justin Cronin staat bovenaan mijn lijstje, naast Amerikaanse Goden van Neil Gaiman.
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Ik hoop dat die laatste er komt, hij is alweer verplaatst van oktober naar januari 2017..
Salmaneser
Goblin
Goblin

Bericht door Salmaneser »

Dave schreef:Heb de lijst overigens laatst weer bijgewerkt, welke boeken kijken jullie het meest naar uit?
Uit de lijst voornamelijk de vervolgdelen van Sanderson (Calamity), Schwartz (Het bloedende land) en Staveley (De erfenis van de keizer). Voornamelijk die van Sanderson en Staveley, aangezien die series dan afgerond zijn en ik ze kan beginnen lezen of verder lezen :)

Daarnaast is het vooral wachten op vervolgdelen van Martin en Lynch, en wachten tot Weeks (Lightbringer), Brett (The Demon War) en Rothfuss hun lopende series beëindigen. Gelukkig heeft Mark Lawrence net zijn Red Queen's War afgewerkt, zal een van de volgende series zijn waar ik aan begin.
angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela »

Te info, de boeken van Sarah J. Maas worden wel uitgegeven maar alle delen in een nieuwe uitvoering.
Dus met andere kaften.
Plaats reactie