Wordt verwacht

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
TimdeKW
Trol
Trol

Re: Wordt verwacht

Bericht door TimdeKW »

Mooi!

Het eerste boek werd uiteindelijk toch wel vermakelijk en ik ben erg benieuwd hoe het verhaal verder verloopt. Het einde van deel één kwam namelijk nogal uit de lucht vallen.
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

De 'Wordt Verwacht' pagina is nu een tijdje geleden weer up-to-date gemaakt en er staan ook in 2012 weer een aantal hele mooie uitgaven gepland. Hebben jullie boeken waar jullie naar uitkijken?

Ikzelf ben erg benieuwd naar Thor van Hohlbein. De Noorse mythologie spreekt me altijd wel aan en een nieuw fantasy-epos rondom Thor klinkt gewoon erg leuk. De recensies van Duitse bodem zijn niet allemaal even positief, maar ik geef Hohlbein vooralsnog het voordeel van de twijfel. Zijn bibliografie is overigens zeer indrukwekkend.

En ik ben erg benieuwd naar Reigers Vlucht van de Nederlandse Sophie Lucas. Ik heb haar kortverhaal gelezen en ik denk dat haar setting ontzettend goed uitgewerkt kan worden.

Daarnaast komt als het goed is het laatste boek van The Wheel of Time uit in het Engels (en hopelijk niet lang daarna in het Nederlands). De laatste twee delen heb ik gelijk gekocht in het Engels en dat ga ik denk ik nu weer doen. :)
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

We hebben een artikel geplaatst met Boeken om naar uit te kijken in 2012:

http://www.fantasywereld.nl/pages.php?id=42

Wat vinden jullie ervan? Zijn we boeken vergeten die volgens jullie er zeker in zouden moeten? En naar welk boek kijken jullie het meest uit in 2012?

(Kijk onze Wordt Verwacht lijst, met een totaaloverzicht van aangekondigde boeken: http://www.fantasywereld.nl/pages.php?id=4)
Pingu
Pixie
Pixie

Bericht door Pingu »

Ik kijk absoluut uit naar het verschijnen het derde deel van 'Zwarte Kunst' (http://www.dromen-demonen.nl/nl/online- ... kopen.html). Zit er eigenlijk al sinds september ofzo op te wachten, dus het wordt wel eens tijd ;). Deze ontbreekt overigens ook in het lijstje van "boeken om naar uit te kijken in 2012" :)
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Is dat een goeie serie? Ik heb de boeken meer dan eens in mijn handen gehad, maar heb ze vooralsnog nooit aangeschaft, omdat ik geen idee heb of het iets is. Ik heb de recensie van het eerste boek hier op Fantasy Wereld wel gelezen, maar dat heeft me nog niet kunnen overtuigen.

En haar andere serie, is dat iets?
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10
Darkwizza
Pixie
Pixie

Bericht door Darkwizza »

Ik ben aan het wachten op het vervolg boek van vuurvolk van Joanne harris
Het 2de boek zou runevuur gaan noemen en dit jaar uitkomen :D
Pingu
Pixie
Pixie

Bericht door Pingu »

TimdeKW schreef:Is dat een goeie serie? Ik heb de boeken meer dan eens in mijn handen gehad, maar heb ze vooralsnog nooit aangeschaft, omdat ik geen idee heb of het iets is. Ik heb de recensie van het eerste boek hier op Fantasy Wereld wel gelezen, maar dat heeft me nog niet kunnen overtuigen.

En haar andere serie, is dat iets?
De andere serie is zeker niet slecht, maar ik vind persoonlijk 'Zwarte kunst' toch veel beter. Personages hebben meer diepgang en het verhaal is complexer, meer gelaagd.
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

De Wordt Verwacht pagina is weer bijgewerkt en hopelijk weer up-to-date. Alhoewel ik hier en daar vast nog boeken ben vergeten..

http://www.fantasywereld.nl/pages.php?id=4

Vooral later in het jaar komen er wat epischere fantasyboeken uit die ik wel erg graag wil lezen. Maar over niet al te lange tijd komt Maatstaf van de Magie van Terry Brooks.. Ook niet verkeerd :D
Darkwizza
Pixie
Pixie

Bericht door Darkwizza »

Middernacht 1 (Lara Adrian)

word verwacht in september en deel 2 volgt in oktober.
Voor de mensen dat graag vampier boeken leest.

Omschrijving:
Verliefd worden, het kan zomaar gebeuren... Tijdens een avondje stappen komt Gabrielle Maxwell oog in oog te staan met een knappe, onbekende man. Hun blikken kruisen elkaar. Heel even staat de wereld stil als Gabrielles diepste verlangens en fantasieën naar boven worden gehaald. Het volgende ogenblik, met de snelheid van een vingerknip, is de onbekende verdwenen. Gabrielle volgt hem naar buiten, en vanaf dat moment verandert haar leven. Voorgoed en ingrijpend. Want in het nachtelijk duister is Gabrielle getuige van een bloedbad, aangericht door een bende wilde vampiers. Gabrielle wordt op het nippertje gered door de onbekende, die niemand minder is dan Lucan Thorne, de leider van de Broederschap, een elitegroep onsterfelijken die zich tot taak hebben gesteld de mensheid te beschermen tegen het groeiende gevaar van de wilde vampiers. Niet alleen Gabrielle, ook Lucan ervaart verlangens die geen enkele vrouw in zijn negenhonderdjarig bestaan in hem heeft kunnen losmaken. Kan hij het zich wel permitteren verliefd te worden nu de strijd tussen de Broederschap en de groep wilde onsterfelijken in hevigheid toeneemt? Met de eindstrijd in het verschiet, kan Lucan zich niet binden aan een sterfelijke vrouw, mág hij zich niet binden. Maar als Gabrielle het doelwit wordt van zijn vijanden, heeft hij geen keus...
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Dat klinkt allemaal nogal, uh, bekend in de oren :mrgreen:

Maar desalniettemin zal het voor liefhebbers van boeken als Twilight vast een goede remedie zijn, nu de Twilight boeken op zijn..

(ps: ik zal ze binnenkort in de Wordt verwacht kalender plaatsen, bedankt voor de heads-up!)
Plaats reactie