Wordt verwacht

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
Dakeyras
Goblin
Goblin

Re: Wordt verwacht

Bericht door Dakeyras »

Zitten paar mooie boeken tussen. Maar ga proberen hand op de knip te houden. Heb nog boek of 20 op de plank liggen.
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Hey, de wordt verwacht kalender is weer een beetje bijgewerkt.

Het viel me op dat Boekerij vooral wat oude titels uitbrengt, zoals nu in oktober wederom De Hobbit, maar ook Boer Gilles van Ham en De Avonturen va Tom Bombadil. Tolkien blijft goed gebruikt worden :)
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Ik zag gister dat uitgeverij Pantheon de verhalen van Edgar Allen Poe, H.P. Lovecraft en H.G. Wells (opnieuw) gaat uitgeven. Ik heb deze klassiekers meteen op mijn verlanglijstje gezet. :)
(Volgens Bol.com zouden ze vanaf vandaag beschikbaar moeten zijn, maar kunnen alleen nog maar gereserveerd worden...)

Verder geven ze ook de boeken uit van Sir Arthur Conan Doyle, Jules Verne en nog tig klassiekers.
http://www.eci.nl/uitgeverijen/pantheon
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10
angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela »

De nieuwe Hobb
Bij Luithing kon je al een stukje lezen.
raaf
Magiër
Magiër

Bericht door raaf »

Goed nieuws voor de lezers van Sapkowski's The Witcher (waaronder ik dus): in maart 2016 verschijnt Zwaluwentoren, zijn vervolg op De Vuurdoop.
Anaïs
Pixie
Pixie

Bericht door Anaïs »

het leuke aan series is dat je kan doorlezen als je de lang genoeg wacht met de eerste boek te lezen zodat je de volgende direct hebt nadat je de vorige gelezen hebt. (ik leen ze vaak in de bib maar dat is ook niet alles)
nu ben ik bevoorbeeld bezig met het huis van de nacht waar het laatste boek onlangs in nederlans is uitgekomen
(zit op einde van het boek verborgen) :D :P
if i can choose between a strip are a book, i will pick the book
Salmaneser
Goblin
Goblin

Bericht door Salmaneser »

Tenzij ze Rothfuss of Martin heten natuurlijk ;)
Lavinia
Hobbit
Hobbit

Bericht door Lavinia »

Ik kan heel weinig vinden over fantasyboeken die verwacht worden die niet van LS zijn. (ook in de voorjaarsaanbiedingen die ik heb gevonden). Jullie nog een idee van wat er gaat verschijnen?
To the stars who listen and the dreams that are answered
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Ik ben ook een beetje het overzicht kwijt moet ik eerlijk zeggen. Boekerij lijkt alleen maar aan herdrukken te doen (Aardzee en Gaiman staan gepland), Unieboek heeft heel wat YA die uitkomt (Seeker 2. nieuwe Rick Riordan serie) en andere uitgevers hebben 1 of 2 uitgaven die uitkomen (Karakter heeft een nieuwe Charbonneau, het vervolg op Zodiac 13, HarperCollins gaat verder met Kagawa (Laatste deel van Iron Fey, deel 3 van Talon saga, deel 2 van De Angstaanjager van Grant en het vervolg op Marionet) en Q heeft de nieuwe serie van Dashner (schrijver van Maze Runner).

De uitgevers van Nederlandse auteurs (Zilverspoor/Bron, Nimusa, Celtica) vaak wat minder lang vantevoren bezig met wat er verschijnt, dus daar krijg je vaak pas op het laatste moment een mailtje oid van als er een nieuw boek aankomt.

Maar het is tijd om onze kalender weer eens goed bij te werken, want er is al wel meer bekend dan dat daar in staat ;)
Lavinia
Hobbit
Hobbit

Bericht door Lavinia »

Hmmm jammer dat van wat je allemaal noemt het merendeel young adult is. Ja het is wel fantasy, maar ik zou wel wat meer echte fantasy willen zien zeg maar. Ik ga nog wel even sneupen.
To the stars who listen and the dreams that are answered
Plaats reactie