Wordt verwacht

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Wordt verwacht

Bericht door Dave »

De Wordt verwacht sectie is weer geüpdatet.

Welk(e) boek(en) (hoeven niet per se in deze lijst te staan) kijk jij het meest naar uit? Ik zelf kijk het meest uit naar nieuwe delen in series die ik graag lees, zoals Rad des Tijds en Een Lied van IJs en Vuur (maar dat duurt nog wel even..)

Ik ben ook wel benieuwd naar Kinderdief van Brom, ik ken hem als een tekenaar van vele Magic the Gathering kaarten en hij heeft dus ook een boek geschreven die nu door WB Fantasy wordt uitgegeven.
Ulysses
Pixie
Pixie

Re: Wordt verwacht

Bericht door Ulysses »

Ik vind dat Paolini het laatste deel van de Erfgoed-cyclus wel eens af mag gaan schrijven. Eerst beloven dat de laatste twee delen snel achter elkaar zouden komen, en vervolgens laat je een gat van 2 jaar vallen. En ondertussen nieuwe lezertjes misleiden met de titel 'De Erfgoed-trilogie'. Ik begon aan Eragon omdat ik dacht dat de serie al af was. Ik heb er een hekel aan dat als ik een boek uit heb, en het vervolg nog uit moet komen. Een van de criteria waar ik naar kijk bij het kiezen van een boek is dat de serie afgeschreven is.
I don't always herp, but when I herp, I derp.
Yarrid
Magiër
Magiër

Bericht door Yarrid »

Kun je niet geduldig wachten dan? :twisted:
Ulysses
Pixie
Pixie

Bericht door Ulysses »

Nee Afbeelding
Als ik er eenmaal in zit wil ik in 1 keer door kunnen lezen en niet een half jaar of langer moeten wachten tot ik verder kan.
I don't always herp, but when I herp, I derp.
Rhynn
Pixie
Pixie
Contacteer:

Bericht door Rhynn »

Eragon... gheh. Ik heb alledrie de boeken in de kast staan, brisingr nog nooit gelezen en de andere twee weet ik nauwelijks meer wat er gebeurde. Ze waren vermakelijk, maar ik heb geen zin om de eerste twee te gaan lezen teneinde brisingr te kunnen gaan lezen...

Ik moet zeggen dat van de hele wordt verwacht lijst alleen de Kinderdief me kan boeien. Ik heb drie illustratiekaarten met personages daaruit in m'n kast staan en die intrigeren me mateloos. En brom is gewoon een fantastisch artiest, dus ik wil wel eens zien of hij net zo goed met woorden overweg kan als met potloden en penselen.
Ysgrublaidd
Pixie
Pixie
Contacteer:

Bericht door Ysgrublaidd »

Het derde deel in de Abarat serie van Clive Barker. Echt... die mag nu wel eens komen zo langzamerhand. Deel vier er gelijk maar achter aan.
Lavinia
Hobbit
Hobbit

Bericht door Lavinia »

Daar wacht ik idd ook al tijden op! Maar het duurt zo lang ofzo, omdat hij al die schilderijen erbij maakt... tsja van mijn part schrijft hij gewoon es een keertje door xD Dat 4e deel van Eragon is mij ook te lang wachten. Maar ze zeggen na de zomer, dus afwachten of dat doorgaat. Die kaarten van de Kinderdief heb ik hier ook (eerlijk gezegd is er gisteren eentje achter de kast gevallen, maar goeds) maar het lijkt mij eigenlijk op het moment nog niet zo ontzettend boeiend, hoewel de kaarten wel mooi zijn. Ik doe nu moeite om te bedenken of ik op het moment nog specifiek ergens op wacht. hmmm natuuurlijk op het 3e deel van de Fallen reeks.. maar deel 2 is net uit, en ik hoorde dat 3 niet zo heel lang op zich laat wachten, dus daar zit ik niet zo mee...
To the stars who listen and the dreams that are answered
Ysgrublaidd
Pixie
Pixie
Contacteer:

Bericht door Ysgrublaidd »

Nou, duurt met Clive Barker zo lang omdat hij verschillende projecten naast elkaar heeft lopen. Hij is bijvoorbeeld aan het schilderen voor meerdere Abarat boeken. Dus in dat opzichte kunnen de volgende delen weer snel uitgebracht worden. Maar naast schrijver is Barker ook kunstenaar en houdt hij zich erg bezig met scripts schrijven voor films, tv-series, comics en games, en houdt hij een oogje op de verfilmingen van zijn eigen boeken. Dus druk mannetje.
Pingu
Pixie
Pixie

Bericht door Pingu »

Ik kijk echt uit naar de nieuwe Robin Hobb - deel 3 van de Kronieken van de Wilde Regenlanden

persoonlijk vind ik dit echt de beste serie (tot nu toe ;)) van haar
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Ik zag zojuist dat het tweede deel van Pehov in april 2012 uitkomt bij Mynx. Het gaat heten: De weg van de SChaduw.

Zie ook pagina 84-85 van de voorjaarsbrochure van Bopekerij: http://www.boekerij.nl/nl/p4ea973356e90 ... -2012.html

De titel op de bladzijdes ervoor is trouwens nog interessanter: Het debuut van de Nederlandse Sophie Lucas: Reigersvlucht. :D

Volgende week ga ik de wordt verwacht pagina weer even grondig verbeteren en aanvullen.
Plaats reactie