Robin Hobb

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
oli4
Pixie
Pixie

Re: Robin Hobb

Bericht door oli4 »

Hey Ammie,

Leuk cadeau, maar als je moet inpikken in de serie aan het begin van de 3e trilogie, dan vrees ik dat een groot deel van het verhaal aan je verloren zal gaan. Desalnietemin kan ik het lezen van het boek zeker niet afraden! :)

De magie van Fitz is niet de standaard magie van tovenaars en heksen die zwaaien met een toverstaf of spreuken mompelen om op magische wijze iets tevoorschijn te toveren. Het is eerder een innerlijke aanleg die hij heeft en die hij moet trainen en er beter in worden. Hij kan bijvoorbeeld dieren aanvoelen en met hen converseren, maar ook met mensen en hun gedachten beïnvloeden ed.
whitecat
Goblin
Goblin

Bericht door whitecat »

Mooi om te zien dat je het forum gevonden hebt Ammiej. Ik wist wel dat er mensen waren die je beter op weg konden helpen. :D
Corwin
Goblin
Goblin

Bericht door Corwin »

het heeft een tijdje geduurd eer het verhaal me kon bekoren. maar ondertussen heb ik net de boeken van de Zieners 2 uitgelezen en ben inmiddels begonnen in deel 3.

omdat ik nu wel degelijk overtuigd ben van de kwaliteiten van Robin Hobb, vanavond op tweedehands de boeken van de Nar besteld (40 € voor de 3 in hc)

Afbeelding

als ik het goed gelezen heb, zouden deze het vervolg moeten zijn op de Ziener trilogie en kan je de levende schepen boeken overslagen ?
nu aan't lezen: Jennifer Fallon - Wolfsblad
gelezen: Markus Heitz - Drakenvuur/Drakenkeizer
angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela »

Kan inderdaad, maar ik vind dat deze serie er wel bij hoort.
De nar komt ook voor in de levende schepen serie en naar wat hij daar gedaan heeft word weer verwezen in de boeken van de nar.
Is ook een goeie serie hoor.
Corwin
Goblin
Goblin

Bericht door Corwin »

het idee van "levende schepen" steekt mij nogal tegen.
dat komt zo vergezocht over.
misschien dat ik ergens aan deel 1 kan komen om het toch een kans te geven. :idea:
nu aan't lezen: Jennifer Fallon - Wolfsblad
gelezen: Markus Heitz - Drakenvuur/Drakenkeizer
angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela »

De levende schepen is erg mooi gedaan, is ook anders dan het klinkt.
Ook de serie van de draken van Hobb is een vervolg op deze serie.
oli4
Pixie
Pixie

Bericht door oli4 »

Ik ben momenteel bezig aan het tweede boek van de levende schepen. Het is echt de moeite waard! Het verhaal voelt ietwat anders aan dan de verhalen van Fitz, maar eens je mee bent, slokt het je helemaal op. De personages zijn fantastisch beschreven en je leeft helemaal mee, zelfs met de levende schepen :)

Geef het zeker maar een kans!
Dakeyras
Goblin
Goblin

Bericht door Dakeyras »

1ste boek van de nieuwe trilogie met Fitz gelezen. Dit was toch wel een tegenvallertje had er veel meer van verwacht. Alleen de eerste 3 en laatse 4 hoofdstukken hadden wat vaart. Mevr. Hobb heeft natuurlijk wel zelf de lat hoog gelegd met haar eerdere boeken en zeker de boeken over Fitz. Maar dit was toch veruit het minste deel tot nu toe.
Muninn
Dwerg
Dwerg
Contacteer:

Bericht door Muninn »

De Liveship traders is eigenlijk mijn favourite serie van Hobb :D. Je kan hem in theorie overslaan, maar ik zou het niet doen. Ook de Rainwild chronicles horen er eigenlijk gewoon bij, ookal staan die ook als verhaal opzichzelf. In het vervolg op de The Tawny Man trillogie wat ze momenteel schrijft (het 2e boek is net uit), wordt ook weer gerefereerd naar gebeurtenissen uit de Rainwild boeken. Chronologisch is het allemaal wel een geheel hoewel sommige series inderdaad direct minder met elkaar te maken hebben.

Wat betreft de 2 nieuwe boeken (ik ben de nieuwste, Fool's quest, momenteel aan het lezen), ik vind dat wat ik tot nu toe gelezen heb eigenlijk juist heel interessant, en ik heb het eerste boek van begin tot einde geboeid gelezen, en moeite om het tweede boek neer te leggen XD. De boeken zijn wel echt personage gedreven, niet zozeer aktie gedreven, en het eerste boek is veel opbouw, dus misschien dat Dakeyras ze daarom als traag ervaren heeft.
Dakeyras
Goblin
Goblin

Bericht door Dakeyras »

Vond de dochter ook niet zo'n geweldig personage... ;)
Plaats reactie