Robin Hobb

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
angela
Minotaurus
Minotaurus

Re: Robin Hobb

Bericht door angela » 21 jul 2014, 18:39

Ik vind de Amerikaanse versie een hardere uitstraling hebben.
Wel weer redelijk aan de prijs zie ik. Ik had het wel verwacht de vorige serie was ook al best duur.
Ik ben wel erg benieuwd, van mij mag Hobb wel korte metten maken met Molly. :twisted:

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 28 jul 2014, 10:03

Muninn schreef:Weet iemand wie de omslag voor de Nederlandse uitvoering gemaakt heeft, van het nieuwe boek van Hobb,The Fool's Assassin (De Moordenaar Van De Nar)?

Deze cover: http://www.dromen-demonen.nl/upload/ima ... omslag.jpg
Ik vind het heel bijzonder dat ze voor deze nieuwe serie weer teruggegrepen hebben naar de 'oude stijl' omslagen, zoals Uitgeverij M die destijds voor de eerste series gebruikte (zie Leerling & Meester). Maar ik klaag niet, want van deze stijl heb ik mijn Hobb boeken ook nog :) De vorige serie (Kronieken van de Regenladen) hadden ze bij Luitingh nog in een andere stijl uitgebracht met zo'n drakenoog omringd door gebladerte.. Misschien konden ze de oude stijl weer gebruiken omdat Boekerij de oudere series waar zij de rechten op hebben ook in een nieuwe stijl heeft uitgebracht?

Maar goed, om je vraag te beantwoorden :P Die 'oude stijl' omslagen van Hobb bevatten allemaal artwork van John Howe (Zie ook zijn gallery), aangevuld met wat versiering. Ik gok dat ook deze door Howe is aangeleverd, hoewel ik het niet zo snel kan terugvinden...

Muninn
Dwerg
Dwerg
Contacteer:

Bericht door Muninn » 29 jul 2014, 01:54

Dat weet ik natuurlijk :D , maar ik denk niet dat deze ook door Howe gemaakt is (het zou mij erg verbazen in iedergeval), vandaar dat de vraag.
De illustratie voor deze uitgave is digitaal gekleurd en grotendeels een matte painting (en het kasteel lijkt wel foto van een maquette), niet echt john Howe zijn stijl en kwaliteit. Wel hebben ze exact dezelfde omlijsting gebruikt als van de oude boeken dus ik gok dat het daarom niet zo snel opvalt.

Ik vind zelf de stijl van de ouwe boeken ook fantastisch, en heb de meeste van mijn Hobb boeken heb ik in die uitgave (hoewel ik ook aan het opwarmen ben voor look van de latere US paperbacks), daarom zit ik nu een beetje te twijfelen of ik deze in het NL zal kopen voor de uitvoering (will probably still donwload the English edition and read it in English though XD).

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 04 aug 2014, 13:19

Grappig, in de vertaling van De Donkere Kroon van Sarah J. Maas staat achterin een dankwoord waarin ze o.a. Robin Hobb bedankt. Alleen had de vertaler volgens mij geen idee wie Robin Hobb is, omdat er staat:

[...] Voor de legendarische Robin Hobb, omdat hij twee debuterende auteurs mee uit eten nam [...].

Muninn
Dwerg
Dwerg
Contacteer:

Bericht door Muninn » 04 aug 2014, 13:52

haha dat is wel heel slordig... Het kan zijn dat de editor dacht dat Hobb een man was en het zag als een typo?

Ik heb trouwens Dromen en Demonen getweet over de omslag, maar die reageren niet (wat ik ook slordig vind trouwens, in deze tijden moeten de uitgeverijen just 'in touch' blijven met hun klanten. Their loss, nu ga ik denk ik gewoon alleen de Engelse kopen.)

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 03 okt 2014, 21:11

Heeft iemand de nieuwe Robin Hobb (De Moordenaar van de Nar) al gelezen?

Muninn
Dwerg
Dwerg
Contacteer:

Bericht door Muninn » 04 okt 2014, 21:09

Ik heb em al in huis, al een paar weken eigenlijk, maar ik wil eerst m'n andere boeken uitlezen. Deels omdat ik meer light reading nodig heb atm, voordat ik weer een Hobb boek open trek XD. Als ik m'n huidige 2 boeken uit heb (alle2 bijna uit) is Hobb de eerste op m'n lijst though.

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 05 okt 2014, 21:31

Ik wil hem graag hebben maar heeft nog geen haast er komen toch nog 2 delen meer. ;)
En ik hoop dat hij nog ergens in de aanbieding komt of dat je hem kunt winnen in een prijsvraag of zo 8-)
Ik heb op Hebban al wel de leesproeve gelezen. Misschien beter niet gedaan :roll:

Ammiej

Bericht door Ammiej » 20 nov 2014, 17:49

Door Marjolein Mangnus ben ik doorverwezen naar dit forum. Ik ga namelijk een surprise maken om het boek Fitz en de Nar deel 1. Nu las ik in de recensie van Merel dat je voorkennis nodig heb uit de vorige verhaallijnen. Nu is mijn vraag welke personages (en/of verhaallijnen/gebeurtenissen) ik moet kennen voor dit boek. Hiernaast heb ik nog een andere (misschien heel domme vraag). Mijn surprise wil ik met een soort van slotjes vergrendelen. Het lijkt me leuk om ze de relateren aan de magie uit de boeken. Dus wat is de kenmerkende magie die Fitz gebruikt in het boek?

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 20 nov 2014, 18:55

De boeken van de zieners en De boeken van de nar beide series van 3 boeken.
En er gebeurd nogal veel in deze boeken ik kan het in ieder geval niet in het kort vertellen.
En de magie van Fritz is een beetje lastig uit te leggen hij heeft 2 gaven de wijsheid en het vermogen dat oud in: hij kan een band aangaan met dieren hij voelt hun gedachten/gevoelens om het zo maar te zeggen. Verder kan hij het lichaam genezen van een ander maar ook kracht uit andere putten enz. Dus geen makkelijke dingen om uit te beelden denk ik.

Plaats reactie