George R.R. Martin

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Re: George R.R. Martin

Bericht door Dave »

Wat dat betreft had de hype nog net twee jaartjes later kunnen beginnen. Nu is hij het afgelopen jaar ook veel bezig geweest met interviews, conventies en het schrijven van enkele afleveringen van de serie (naast de vele andere projecten zoals de verhalenbundels die hij redigeerde). Aan de andere kant voelt hij nu wel weer de druk van de serie die hem in de nek hijgt..

Hij heeft gezegd dat hij zich komend jaar gaat leggen op het schrijven van boek 6, het voorlaatste boek. Dus geen afleveringen of al te veel interviews. Ik heb er wel vertrouwen in dat er wat tempo inkomt :)
Galido
Goblin
Goblin

Bericht door Galido »

Boek 6 deel a en b of enkel boek 6 ;) That's the question ;) Och ja, als hij er een jaar aanwerkt, dan moet dat wel lukken. Dus, voor 2016 niet in het nederlands...
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

De oorspronkelijke versies zijn in principe nooit in delen A en B verschenen, maar altijd als 1 deel. (Herdrukken in sommige gevallen wel) Maar het zijn de Nederlandse uitgaven die door Luitingh worden gesplitst, omdat ze het anders niet normaal kunnen drukken (wat ik enigszins begrijp, een deel A van het vijfde boek was al dikker dan veel normale dikke fantasyboeken :D). Hetzelfde doen ze bijvoorbeeld met de Drakenelfen serie van Hennen, die hier in nederland 2x zoveel boeken heeft als de Duitse versie! Maar het voelt een beetje als die films die de laatste tijd in tweeën worden gehakt om twee keer geld te verdienen.. :ugeek:

Je voorspelling dat er voor 2016 geen nieuw boek komt is denk ik wel redelijk accuraat :)
Galido
Goblin
Goblin

Bericht door Galido »

Ha, dat wist ik niet dat ze die boeken opsplitsen... Dat is natuurlijk extra inkomsten zonder extra werk. Nu ja, 1200 pagina's in de hand is inderdaad wel veel, maar moet wel lukken denk ik zo.
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Voor de liefhebbers van de novella's van Martin:

Ridder van de zeven koninkrijken voor € 12
http://www.voordeelboekenonline.nl/webs ... ijken.html
De onbekende ridder voor € 7,50
http://www.boekenkraam.nl/details/97890 ... de_ridder/
De hagenridder voor € 6
http://www.boekenkraam.nl/details/97890 ... genridder/
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10
Lannie
Contacteer:

Bericht door Lannie »

Ze splitsen de boeken vaak ook in tweeën door de vertaling; het is al een tour de force om een boek van 1200 pagina's werkbaar te maken voor hardcover/paperback print in het engels. Voor pockets redden ze dat al niet meer, dus dan splitsen ze.

Vertaling maakt dat nog eens erger; als je naar het nederlands gaat vertalen wordt het woordenaantal van een boek meestal langer. Dus dan is het niet meer te doen voor print (in welk formaat dan ook), en wordt de boel dus in A en B delen gesplitst.
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Ja, als je ziet hoe dik de A en B boeken zijn (even dik, zo niet dikker dan bijvoorbeeld een deel 1 of 4), dan begrijp ik dat ze dat gewoon niet als 1 geheel kunnen uitbrengen. EN dan te bedenken dat eigenlijk deel 4 en 5 ook 1 boek hadden moeten worden.. :D
Virani
Pixie
Pixie

Bericht door Virani »

Zojuist gezien bij Scheltema Amsterdam:
Ridder van de zeven Koninkrijken voor €6,25. Het gaat dan wel om de uitgave zonder illustraties, maar toch een leuke prijs voor wie deze nog niet gelezen heeft. :)
BibiTotoLover
Goblin
Goblin

Bericht door BibiTotoLover »

Afbeelding

Jullie wisten het misschien al, maar op 20 Juli verschijnt er een geïllustreerde editie van de IJsdraak.
Books read in 2020: 30
Books bought in 2020: 14
Donald Duck pockets collected in 2020: 9
Manga collected in 2020: 20
Princess Marcella
Feniks
Feniks
Contacteer:

Bericht door Princess Marcella »

Ik vraag mij af of deze het zelfde is als de eerste, ook geïllustreerde, druk.
Plaats reactie