George R.R. Martin

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
angela
Minotaurus
Minotaurus

George R.R. Martin

Bericht door angela » 14 feb 2013, 21:19

Ik had ergens gelezen dat er een nieuw verhaal van Ei en Dunk aan kwam weet iemand hier iets van?

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Re: G. R.R. Martin

Bericht door Dave » 14 feb 2013, 22:21

De verhalen van Dunk en Ei zijn echt leuk inderdaad! Er zijn er nu twee in het Nederlands verschenen (in Legenden en in Mythen verschenen), en er is een derde verschenen in Warriors, een bundel verhalen over strijders die alleen nog in het Engels is verschenen (genaamd Mystery Knight). Er is een hardcover van Warriors verschenen met alle verhalen en hij is ook verdeeld over twee paperbacks. Ik heb de paperback waarin dit Dunk en Ei verhaal zit destijds gekocht, zeker de moeite waard!

En Martin had een vierde verhaal aangekondigd, die zou verschijnen in een verhalenbundel genaamd Dangerous woman, maar dat verhaal is uiteindelijk niet opgenomen (waarschijnlijk nog niet af). In de plaats daarvan staat er een verhaal dat zich afspeelt in Westeros, volgens mij nog voor de avonturen van Dunk en Ei. (Op zich ook wel weer een interessante bundel, met verhalen van Joe Abercrombie, Megan Lindholm (=Robin Hobb), Brandon Sanderson en Lev Grossman..

Wanneer die vierde Dunk en Ei nu dan wel komt is niet bekend. Wel is er bekend dat er ooit een bundel komt waarin al deze verhalen in staan. Hij heeft er volgens mij zo'n 8 of 9 in zijn hoofd heb ik ooit gelezen..

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 15 feb 2013, 14:46

Ik heb de eerste 2 verhalen los in hard cover dat het derde verhaal al verschenen was wist ik niet hopenlijk gaan ze die ook in hardcover uitgeven ik wil daar best de serie van compleet hebben.
Zal eens kijken of ik de uitgever daarover kan mailen?
En anders toch maar die bundel zien aan te schaffen. :?

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 15 feb 2013, 14:59

Heb je die eerste twee in hardcover in het Nederlands? Het derde deel is namelijk nog niet vertaald, je zou Luitingh kunnen vragen of ze dat ooit/binnenkort gaan doen.

Die bundel van Dunk verhalen zal nog wel even duren, hopelijk schiet Martin eerst eens op met zijn echte serie :lol:

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 15 feb 2013, 18:54

Nee ik bedoelde die bundel met verhalen van verschillende schrijvers erin.
Ja ik heb die 2 delen in hardcover: De wereld van het lied van ijs en vuur.
De ijsdraak is ook onder die titel uitgegeven alle 3 de boekjes zien er het zelfde uit in opmaak.
Het zou leuk zijn om dat voort te zetten en er zo een complete serie van te maken.

Yvonne
Magiër
Magiër

Bericht door Yvonne » 16 feb 2013, 19:33

Die hardcovers (tjes) heb ik ook, de titels zijn "De hagenridder" en "De eed van trouw". Van de hagenridder heb ik ook een graphic novel in het Nederlands. De ijsdraak is een ander verhaal, maar wel in dezelfde wereld.

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 07 mar 2013, 13:09

We hebben geluk! Luitingh Fantasy maakt zojuist op haar facebook pagina bekend dat deze zomer vier novelles van George R.R Martin in gelimiteerde druk in hardcover zullen uitkomen. De Onbekende Ridder is er daar een van en dat is de vertaling van Mystery Knight. Ik gok dat de andere novellen De hagenridder, Een eed van trouw en De ijsdraak zullen zijn.
In de zomer verschijnen vier novellen van George R. R. Martin in een zeer beperkte oplage! 'De onbekende ridder' is niet in Nederlandse vertaling verschenen.

Yvonne
Magiër
Magiër

Bericht door Yvonne » 07 mar 2013, 23:44

De onbekende ridder staat inmiddels op mijn verlanglijst. :)

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 25 apr 2013, 16:40

Ik kwam deze net tegen, ik vond hem wel grappig:

Afbeelding

Zoveel heeft hij er niet meer over! :D

Wie heeft er allemaal Een Dans met Draken gelezen?
Spoiler: Toon
En wat vonden jullie van het einde met Jon Snow? Mij is het bijgebleven als een van de meest frustrerende cliffhangers aller tijden. Toch niet mijn favoriete personage dood?

angela
Minotaurus
Minotaurus

Re: George R.R. Martin

Bericht door angela » 25 apr 2013, 22:12

;) Ik kende hem al, maar hij is wel leuk.
Ik ben bang dat als hij zo door gaat met die serie dat het dan dadelijk het zelfde is als met Het rad des tijds.

Plaats reactie