Nieuw boek J.K. Rowling

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
Pingu
Pixie
Pixie

Re: Nieuw boek J.K. Rowling

Bericht door Pingu »

Ondertussen iemand enige vorderingen gemaakt?

Ik heb hem ook voor de mama gekocht, en die heeft hem nu op haar nachttafeltje liggen, maar ik denk niet dat ze er al in begonnen is.
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Ik heb 'm ondertussen al uit. Zeer fraai geschreven verhaal! Ik vind het schitterend hoe Rowling al die verhaallijnen zo vloeiend in elkaar heeft over laten lopen. Het verhaal zelf is niet onwijs origineel en je kan je afvragen in hoeverre men echt zo negatief in het leven staat als de meeste personages uit dit boek, maar ik ga er dan ook maar van uit dat Rowling alleen de interessante mensen uit Pagford heeft gebruikt voor haar verhaal en dat alle gelukkige mensen buiten beschouwing zijn gelaten. Wie leest er immers nou graag over iemand wiens leven over rozen gaat?! Ik niet in ieder geval!! :P
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10
Yvonne
Magiër
Magiër

Bericht door Yvonne »

Dit boek ga ik ook niet aanschaffen. Ze kan beter verder gaan schrijven over de kinderen van HP en zijn klasgenoten, die kunnen vast ook wel wat avonturen gaan beleven met nieuwe onderwijzers. :)
angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela »

Ik had hem van de week bijna gekocht voor maar 10 euro maar toch maar niet gedaan, er staan andere boeken hoger op het verlanglijstje toch wil ik hem nog wel een keer lezen.
raaf
Magiër
Magiër

Bericht door raaf »

Het kan raar klinken, maar zolang ze deze cover behouden wil ik hem absoluut niet hebben, zonder uitspraak te doen over de inhoud.
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Dat klinkt inderdaad heel raar! Ik vind de cover ook spuuglelijk, maar ik was blij verrast met de inhoud. Never judge a book by it's cover!!
Aan het lezen:
Gelezen:
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Dit bericht vond ik wel erg leuk vandaag:

JK Rowling schreef stiekem detective
Een detectiveroman van de volkomen onbekende 'Robert Galbraith' die in april verscheen, blijkt in werkelijkheid te zijn geschreven door Harry Potter-auteur JK Rowling. De roman werd in het voorjaar toegejuicht door de recensenten, die dachten dat de schrijver een voormalige militair was. Dat heeft de Britse krant Sunday Times gemeld.

Ze schreef de roman om eens te kijken hoe het zou zijn zonder de hooggespannen verwachtingen van haar naam en was blij verrast door de positieve reacties. Heel slim van haar moet ik zeggen, Een goede raad werd denk ik toch altijd vergeleken met Harry Potter.
Galido
Goblin
Goblin

Bericht door Galido »

En zo toont ze aan dat ze inderdaad een goede schrijfster is. Een onbekende naam en toch goed ontvangen worden. Laat HP8 maar komen!
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Ik hoorde het op de radio. Inderdaad geinig en begrijpelijk dat ze dit zo gedaan heeft en leuk voor haar dat de reacties positief zijn. Bizar wat een alleskunner ze is! Ze schrijft een van de succesvolste fantasy series ooit, schrijft een ijzersterke roman en nu doet ze het ook nog eens erg goed met een detective. Dat doen maar weinig mensen haar na.
Aan het lezen:
Gelezen:
Puzemuze
Magiër
Magiër

Bericht door Puzemuze »

Ah, dus zo zit dat! Ik zag al ergens een nieuwsberichtje voorbij komen dat er een nieuwe Rowling was 'ontdekt'. Leuk dat ie dan toch goed ontvangen werd..
"Boeken zijn de pest. Alle ellende kommt vom Lesen zei Multatuli al dat iemand zei."
Plaats reactie