Nieuw boek J.K. Rowling

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Re: Nieuw boek J.K. Rowling

Bericht door Dave »

De Nederlandse uitgever was ook verrast:

Via nu.nl
De stiekeme detectiveroman van JK Rowling heeft ook de Nederlandse uitgeverij Meulenhoff Boekerij volkomen verrast.
De uitgever kocht begin dit jaar de vertaalrechten van de misdaadroman en had toen geen idee dat de schrijfster van de beroemde Harry Potterboeken erachter zat. ''We wisten van niks'', liet adjunct-uitgever Rienk Tychon vrijdag weten. Hij had het manuscript gelezen en was toen enthousiast geworden.
Wat ik vooral wel interessant vond is dit gegeven:
De roman verschijnt in oktober in Nederland onder de vertaling Koekoeksjong. De uitgever zal de naam Galbraith vermelden op het boek, ook al is het geschreven door Rowling
Ik denk dat ze er op de een of andere manier toch wel iets van marketing tegenaan gooien om duidelijk te maken dat dit boek door Rowling is geschreven :)
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Dat denk ik ook wel. Dat zal de verkoopcijfers ten goede komen. Het zal ook ongetwijfeld ergens op de cover komen te staan. Of mega groot voorop of achter i.c.m. foto en tekstuele uitleg. :)
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10
Anaïd Haen
Pixie
Pixie
Contacteer:

Bericht door Anaïd Haen »

Ik vind het verdrietig voor Rowling dat het uitkwam. Ze heeft heel veel moeite gedaan om dit pseudoniem geheim te houden.
Organisator Fantastels
Winnaar UA 2010
Fladder
Raven
Hobbit
Hobbit

Bericht door Raven »

Ik denk niet dat ze er rouwig om is, de boek verkoop is daarnaar wel ineens ontzettend gestegen van dat boek.
Puzemuze
Magiër
Magiër

Bericht door Puzemuze »

Maar als het haar daar om ging zou ze het toch al wel meteen onder haar eigen naam hebben uitgegeven? Haha ik kan me ook niet voorstellen dat ze financieel nog iets tekortkomt na Harry Potter. :P
"Boeken zijn de pest. Alle ellende kommt vom Lesen zei Multatuli al dat iemand zei."
Raven
Hobbit
Hobbit

Bericht door Raven »

Ze is sinds deze maand niet meer de best verdienende (vrouwelijke) auteur van Engeland.
Maar je hebt wel gelijk, ze wou toch kijken of die boeken ook gekocht werden zonder dat mensen wisten dat zij het was.

Kan ze beter weer een fantasy reeks opzetten onder een andere naam, kijken of die ook zo populair wordt.
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Heeft iemand Koekoeksjong al gelezen?
Aan het lezen:
Gelezen:
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Mijn vriendin is er nu toevallig in bezig, ik zal haar eens vragen wat ze ervan vind :)
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Doe dat!! Ik ben er stiekem wel benieuwd naar. Ik wacht even af tot een van mijn twee favoriete webwinkels 'm in de aanbieding heeft. Zodra dat het geval is koop ik 'm tegelijk met Dr. Sleep van King, mits ik laatstgenoemde niet win bij MagicTales. :P
Aan het lezen:
Gelezen:
BibiTotoLover
Goblin
Goblin

Bericht door BibiTotoLover »

Ik vond Een goede Raad een heel goed boek en ben ook heel blij dat hij in mijn Boekenkast staat.
En dat van de Cover vind ik echt wel meevallen, ik weet niet echt goed wat een cover nou perse spuuglelijk maakt..
Maar vond het bij deze cover in ieder geval sowieso niet terug. :P

Koekoeksjong heb ik gekregen afgelopen Kerst.
Ik ben zo goed als op de helft en vind het ook weer een top boek tot nu toe, erg goed geschreven maar weer! :D
Ik geloof er wel degelijk in dat je favoriete auteurs kan hebben, bij mij gaat het soms niet eens zo zeer om waarover het gaat, maar wel over hoe iets geschreven is. En ik vind dat zij nog steeds fantastisch kan schrijven en blijft me interesseren en verveelt geen moment.

Bij sommige auteurs heb ik dat toch echt totaal niet.
Dan kan het onderwerp nog zo leuk zijn als ik weet niet wat, maar als het voor mij totaal niet fijn geschreven is en totaal niet vermaakt, dan houd het toch al snel op voor mij.

Maar dat is mijn mening dan natuurlijk! :D
Books read in 2020: 30
Books bought in 2020: 14
Donald Duck pockets collected in 2020: 9
Manga collected in 2020: 20
Plaats reactie