Inspiratie nodig?

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
jdh1971
Pixie
Pixie

Re: Inspiratie nodig?

Bericht door jdh1971 » 24 jan 2014, 09:51

Ik heb net De engelen van de Apocalyps uit. Persoonlijk vind ik het een aardig boek om te lezen. De schrijver geeft ook een compleet eigen draai aan de schepping en sommige Bijbelse gebeurtenissen.

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 24 jan 2014, 09:59

Ik kan bijbel gerelateerde verhalen over demonen en engelen altijd wel heel erg waarderen. Dat fascineerd me al jaren, maar dan wel alleen de gerelateerde verhalen, het eigenlijke bijbelverhaal dan weer een stuk minder en erin geloven doe ik al helemaal niet. :)
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 24 jan 2014, 15:27

Ik wou hem graag hebben ik vind alleen de titel al erg goed.
Maar na een stukje gelezen te hebben is hij van het verlanglijstje af gegaan, de stijl van schrijven is niet mijn ding.
Maar mocht ik hem ergens nog heel goedkoop zien liggen..... Bij het boekenfestijn was hij 12,- euro en dat was het me in ieder geval niet waard.

raaf
Magiër
Magiër

Bericht door raaf » 25 jan 2014, 20:48

angela schreef:Ik wou hem graag hebben ik vind alleen de titel al erg goed.
Maar na een stukje gelezen te hebben is hij van het verlanglijstje af gegaan, de stijl van schrijven is niet mijn ding.
Maar mocht ik hem ergens nog heel goedkoop zien liggen..... Bij het boekenfestijn was hij 12,- euro en dat was het me in ieder geval niet waard.
Voor mij hetzelfde: na een 100-tal blz. gelezen te hebben heb ik hem snel terug naar de bib gebracht. Onvoldoende "chemie" om verder te lezen.

dion14
Pixie
Pixie

Bericht door dion14 » 27 feb 2014, 18:29

Hallo Ik vroeg me af of je aanraders hebt want moet voor mijn Nederlandse literatuurlijst onvertaalde Nederlandse volwassen boeken lezen maar vind het moeilijk om leuke fantasy boeken te vinden want ik mag maar per schrijver 1 boek lezen.
Ik hou er niet zo van als er meerdere verhaal lijnen voorkomen in het boek en hou ook niet van teveel romantiek.
En wat spanning en avontuur vindt ik wel prettig maar graag niet teveel bloed en moord want daar hou ik niet van.
ik heb al een boek van w.j maryson gelezen dat vond ik echt goed

Groeten dion14
Aan het lezen:vele goede Engels fantasy boeken en fanfiction
Gelezen: Haast alle boeken van Raymond E Feist en nog vele andere schrijvers

De Boekling
De Boekling
De Boekling

Bericht door De Boekling » 27 feb 2014, 21:58

dion14 schreef:Hallo Ik vroeg me af of je aanraders hebt want moet voor mijn Nederlandse literatuurlijst onvertaalde Nederlandse volwassen boeken lezen maar vind het moeilijk om leuke fantasy boeken te vinden want ik mag maar per schrijver 1 boek lezen.
Hallo Dion, leuke vraag! En welkom op het forum, top dat je je hebt aangemeld :) Je zoekt een op zichzelf staand fantasyboek (omdat je maar 1 boek van die schrijver mag lezen, of vind je een 1e deel van een serie ook goed?) van een Nederlandse auteur. Niet teveel verschillende verhaallijnen en niet teveel romantiek en bloed/moord...

Als je Maryson goed vond, is epische fantasy blijkbaar wel je ding. Misschien is Peter Schaap wel leuk, ook een grote naam voor de Nederlandse fantasy. Hij schreef onder andere De schrijvenaar van Thyll en Het Zwaard van Mechdany.

Ook Harten Sara van Thomas Olde Heuvelt lijkt mee een goed boek voor je leeslijst. Geen echte pure fantasy, maar meer magisch realisme. En Alice, van Tyler Mase heeft ook goede recensies gehad.

Andere opties zijn wat mij betreft ook Reigers vlucht, van Sophie lucas, een verhaal dat zich afspeelt in een wereld gebaseerd op de Oosterse cultuur. Ook is er De Vriend van de Koning van Rianne Lampers, een boek dat dan weer meer en Keltische inslag heeft.

(Overigens kun je hier op onze site een lijst van Nederlandse auteurs vinden, dan kun je zelf ook eens rondkijken)

Princess Marcella
Feniks
Feniks
Contacteer:

Bericht door Princess Marcella » 15 mar 2014, 00:31

Dion, De Boekling heeft je al een paar mooie schrijvers gegeven. Peter Schaap is voor mij een heel toegankelijke schrijver. Hij schrijft beeldend en episch. Echt een aanrader (favoriete titels van hem zijn de Wolver trilogie, Stormbreker, Mistwereld en Akan van het Hunebed)

Ik ben ook heel erg gecharmeerd van Thomas Olde Heuvelt en Paul Evanby, maar ik begrijp dat dat niet altijd even toegankelijke schrijvers zijn.

Maar als ik zo bekijk wat voor boeken je het liefst leest, denk ik ook aan M.J. Wolf, Boranda of de Kronieken van Ulriach de Waanzinnige van Atalanta Néhmoura, Tais Teng, de Grand Terre sage (zijn nu 3 boeken uit, maar ik vind overal Tais een heel prettige verteltrant hebben) en Adrian Stone (lekker weglezende epische fantasy)

dion14
Pixie
Pixie

Bericht door dion14 » 03 jun 2014, 15:50

hallo ik ben op zoek naar schrijvers die vergelijkbaar zijn met patrick rothfuss
Aan het lezen:vele goede Engels fantasy boeken en fanfiction
Gelezen: Haast alle boeken van Raymond E Feist en nog vele andere schrijvers

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 03 jun 2014, 16:02

Enkele namen die bij mij opkomen die je wel zou kunnen waarderen:

- Scott Lynch (Patrick Rothfuss gaf zelf aan zijn boeken wel te waarderen)
- Joe Abercrombie
- Brent Weeks
- Peter V. Brett
- Daniel Hanover (=Daniel Abraham)
- Anthony Ryan
- Luke Scull

Rutger

Bericht door Rutger » 07 jun 2014, 20:45

Ik heb Lynch en Abercrombie gelezen. Lynch zet een geloofwaardige setting neer met goed ontwikkelde personages en heerlijke actiemomenten. Abercrombie maakt prachtig gebruik van archetypen zodat je je gemakkelijk kunt identificeren met de personages en zijn no nonsense schrijfstijl zorgt ervoor dat je in sneltreinvaart door de boeken ploegt.

Plaats reactie