Inspiratie nodig?

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
Jeroner
Contacteer:

Re: Inspiratie nodig?

Bericht door Jeroner »

Hallo Allemaal,

Ik ben bijna klaar met Boek 2 van het Keizerrijk der Stormen en ik heb wat boekenbonnen klaarstaan voor een opvolger.
De vertaling van boek 3 lijkt nog niet klaar, dus ik wil jullie vragen of jullie nog wat tips hebben.

Wat ik gelezen heb en mooi vond:

Alles van Feist, het meeste van Hobb, van Jordan, van Tolkien, GRRM.

Ik zoek een aantal nieuwe fantasyboeken, het liefst een deel één van een toffe serie. Het zou leuk zijn als het zich afspeelt in een Middeleeuwenachtige setting, met een beetje magie her en der.

Ik ben erg benieuwd naar de reacties. Gr Jeroen
Marije
Griffioen
Griffioen

Bericht door Marije »

Ha Jeroen! Ik ben momenteel bezig in Nimmernacht van Jay Kristoff. Een beetje de grimmige sfeer van Game of Thrones, eerste deel in de serie, een beetje een middeleeuwse setting en een erg interessant concept. Misschien is het ook wat voor jou? Ik ben nu halverwege en tot nu toe bevalt het erg goed.

O, en de boeken van Naomi Novik vind ik ook geweldig. Vooral Ontworteld!
Salmaneser
Goblin
Goblin

Bericht door Salmaneser »

David Hair - Het Geheim van Askir
Brian Staveley - Kronieken van de Ongehouwen Troon
Brandon Sanderson - Mistborn
Anthony Ryan - Schaduw van de Raaf
Weis & Hickman - Poort des Doods
Terry Brooks - Shannara
Rothfuss - Kingkiller Chronicle
WJ Maryson - MeesterMagiër

Dit zijn zowat de reeksen die bij mij naar boven komen, en waarvan ik weet dat ze volledig in het Nederlands vertaald zijn (hoewel ze bij Brooks wat achter zitten). Als Engels geen probleem is, kan ik je ook nog Brent Weeks, Scott Lynch, Mark Lawrence, Peter V Brett en vele anderen aanraden.
Bartvdven

Bericht door Bartvdven »

Zijn er onder jullie lezers ook nog mensen die interesse hebben in een LARP event? Ik wil een event gaan houden in het midden van het land en wil graag weten hoeveel animo daarvoor is. Op de website kan je je inlezen en inschrijven! http://unbouncepages.com/larp/ PS: ook interessant voor mensen die nog geen verstand hebben van Larpen ;)
angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela »

Misschien beter om deze vraag in het larp topic te stellen in plaats van in het boeken topic?
Kym
Pixie
Pixie

Bericht door Kym »

Hoi allen

Ik kan wel wat inspiratie gebruiken :-)
Ik zoek een boek, liefst serie. Niet heel erg veel fantasy, mag we beetje, en niet met veel oorlog of veldslagen
Wat ik met veel plezier heb gelezen:
Robin hobb. Alles van de zieners/Fitz! Heeel goed!
Kronieken van kvothe. Prachtig!
George Martin, spel der tronen serie
Eerste 4 delen van terry goodkind: wetten vd magie
Deel 1 van Anthony Ryan. Wilde aan deel 2, maar las dat daar veel veldslagen in zitten.

Ik lees nu Abercrombie, macht vh zwaard. Wel leuk, maar ik ben er toch al paar x mee gestopt, nu bijna uit. Vond de personages we echt heel goed en leuk! Maar op een of andere manier blijft t geheel nog wat vaag voor mij

Dus nog leuke tips?? Altijd welkom!
angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela »

Heb je de andere boeken van Robin Hobb zoals de draken nog niet gelezen? want die zijn ook erg goed. En ook die sluiten aan bij de boeken van Fitz en de nar.
Harry Potter al gelezen?
Julliet Marillier is misschien ook wat voor je.
Yannick

Bericht door Yannick »

Hoi iedereen,

Ik heb juist het 2de boek van de draconis memoria gelezen en ik moet wachten tot februari voor deel 3. Ik ben dus op zoek naar een nieuwe reeks, maar ik kan zelf moeilijk kiezen.

Dit zijn de opties die ik heb:

De wetten van de magie van Terry Goodkind
Het geheim van askir van Richard Schwartz ( moet je eerst de godenoorlog lezen?)
Game of thrones reeks
De draken van Heitz Markus
Rad des tijds reeks
De meeste boeken van Robin Hobb, een stuk of 18 boeken ter beschikking.

De reeksen die ik onlangs heb gelezen en heel goed vond zijn:
De brug der getijden
De zwarte magiërs
De trilogie van An Janssens over draken
Eragon (mijn lievelingsreeks tot hiertoe)

Ik hou dus wel van boeken met draken, maar enkel magie kan ook perfect.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela »

Ik weet niet hoe snel je leest maar de draken van Heitz is maar een korte serie dus misschien kun je daarmee de tijd overbruggen tot je boek uitkomt?
Robin Hobb is erg goed maar haar stijl is niet echt te vergelijken met iemand anders.
Game of thrones is natuurlijk nog niet af persoonlijk vind ik dat vervelend als ik niet verder kan.
Het rad is ook een goede serie beetje een dip halverwege de serie maar de laatste delen maken het zeker goed.

Askir sluit misschien het beste aan bij het lijstje wat je aangeeft al gelezen te hebben.
Yannick

Bericht door Yannick »

Hartelijk bedankt Angela!

Ik ga je advies opvolgen en eerst de draken van Heitz lezen en dan volgend jaar na deel 3 van draconis memoria begin ik aan Askir :)
Plaats reactie