Inspiratie nodig?

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
angela
Minotaurus
Minotaurus

Re: Inspiratie nodig?

Bericht door angela »

Ik heb over het gedeelte van de middeleeuwse setting heen gelezen, dat maakt het ook wat lastiger.
Heb je van Cinda Williams Chima ook de erfgenaam serie al gelezen speelt zich wel af in het heden.
De grijze jager serie speelt zich af in een middeleeuwse setting?
PaDr

Bericht door PaDr »

Dag allemaal,

Ik ben nieuw hier en kom hier eigenlijk op zoek naar inspiratie voor een leuke nieuwe reeks boeken.

Ik heb even geleden de serie van 'ik ben nummer vier' gelezen en ben helemaal fan van verhalen met superkrachten en meerder goed uitgewerkte personages.

Hebben jullie misschien voorstellen voor mij die in de lijn van de lorienkronieken liggen? Het mag gerust ook wat volwassener. Ik vertrek bijna op vakantie dus een spannende nieuwe serie is zeker welkom !!

Grts..
José
Pixie
Pixie

Bericht door José »

hi Angela, bedankt weer voor het meedenken. De erfgenaam serie van Cinda Williams Chima staat wel op het lijstje, maar is niet waar ik nu zin in heb om te lezen. De grijze jager helemaal gelezen. Inderdaad de goede setting. Zoiets maar dan voor volwassenen zoek ik.

@ PaDr: ik heb de boeken van Tahereh Mafi gelezen en dit ging ook over mensen met bepaalde gaven. maar geen idee of het te vergelijken is met 'ik ben nummer vier'. Niet gelezen.
PeterV72
Feniks
Feniks

Bericht door PeterV72 »

Hallo PaDr, mss kan je eens kijken naar de boeken van Brandon Sanderson - Mistborn. Dat gaat over mensen die speciale krachten hebben :)
Momenteel aan het lezen: Het lied van ijs en vuur - Boek 4 - Een feestmaal voor kraaien
angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela »

Jose misschien moet je David Gemmell eens proberen?
Jammer dat je een voorkeur voor Nederlands hebt anders rade ik je de boeken van G.A. Aiken aan.
Ikaros127
Pixie
Pixie

Bericht door Ikaros127 »

Heeft iemand toevallig nog een suggestie voor een toffe (bij voorkeur Engelstalige) serie?
Ben aan het twijfelen over de boeken van de Witcher (sapkowski) maar de plaatselijke boekenboer had ze alleen in het Nederlands :(
angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela »

Wat voor iets zoek je?
The witcher is geen toppertje vind ik.
Misschien is David Gemmell ook iets voor jou?
Ikaros127
Pixie
Pixie

Bericht door Ikaros127 »

angela schreef: 03 jul 2017, 21:45 Wat voor iets zoek je?
The witcher is geen toppertje vind ik.
Misschien is David Gemmell ook iets voor jou?
En waarom zou je de witcher niet aanraden? Hoor er veel positieve geluiden over en de hele wereld die in de game wordt neergezet vind ik wel tof.
Wat ik zoek weet ik niet precies. Vind GoT of LotR wel gave boeken en een andere serie die ik heel vet vond was de Dwergen van Markus Heitz. Iets in die trand?
angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela »

Het idee achter de Witcher is goed maar de uitvoering laat te wensen over. Al zitten er heus wel goede stukken in.
We hebben hier bij de leesclub deel 1 besproken misschien kun je dat even doorlezen.

Marcus Heitz heeft veel geschreven als je de dwergen leuk vond dan zijn andere boeken waarschijnlijk ook. Bernard Hennen ook in die stijl.
Maar ik denk dat Gemmell wel iets voor je is. En in het Engels ook makkelijk aan te komen.
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Ik heb de eerste verhalenbundel en het eerste volledige boek van The Witcher tot nu toe gelezen (in het Nederlands, de rest van de reeks staat klaar). Ik heb me met beide boeken vermaakt. Je moet wel echt eerst de verhalenbundels lezen, want anders ontgaat je teveel in de volgende boeken. Dat heb ik althans wel zo ervaren. Over het verhaal kan ik nog weinig zeggen. Er zaten zeker leuke stukken in, maar ik heb vooralsnog geen idee waar het naartoe gaat. Verder vond ik de personages en de humor erg leuk, maar ergerde ik me aan de manier waarop de gevechtscenes zijn beschreven. Of juist niet worden beschreven. Conclusie: als je van epische fantasy houdt dan moet je The Witcher zeker een kans geven! Het kan zijn dat je het niks vindt, maar je kan er ook van genieten zoals ik dat gedaan heb en nog hoop te gaan doen.
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10
Plaats reactie