Welk (fantasy)boek heb je het laatst aangeschaft?

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
TimdeKW
Trol
Trol

Re: Welk (fantasy)boek heb je het laatst aangeschaft?

Bericht door TimdeKW » 06 feb 2016, 00:56

Ik hoop met je mee. :)
In Amerika loopt de serie op dit moment al enkele weken en de eerste waarderingen zijn positief. Ruim een 8 op imdb.com op dit moment.

Ik heb de drie vertaalde delen van Butchers reeks staan, maar moet er nog aan beginnen. Goh... :P

Ik heb weer eens ouderwets wat boeken in de boekhandel gekocht i.p.v. ergens met korting. Allemaal om Luitingh te stimuleren door te gaan met deze series uitgeven. :)

Sabaa Tahir - Vuur en As 1: De Heerschappij van de Maskers
Jonathan Stroud - Lockwood & Co. 2: De Fluisterende Schedel
David Hair - De Brug der Getijden 4: Maanvloed

De prijzen van deze boeken waren nog te doen, maar als ik zie wat de boeken van Luitingh moeten gaan kosten die de komende tijd uit gaan komen!!! Niet normaal meer!! Allemaal boven de €20 tot wel €29,99 voor de nieuwe Staveley... Bizar!
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10

Lavinia
Hobbit
Hobbit

Bericht door Lavinia » 07 feb 2016, 21:46

Ik sta ook wel verbaasd over die prijzen.. De YA houdt LS dan nog wel laag, maar Fantasy wordt steeds duurder. Zit volgens mij standaard op 22,99 oid. Ik weet de precieze reden niet echt.. Kostprijs zal wel omhoog gaan.
To the stars who listen and the dreams that are answered

Denisennn
Magiër
Magiër

Bericht door Denisennn » 07 feb 2016, 22:04

Maar die nieuwe Staveley is ook heeeeeel dik :p heb hem hier liggen. 730 pagina's. :o

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 08 feb 2016, 08:57

Niet dikker dan de nieuwe Hobb. En laatstgenoemde is nog wel een hardcover uitvoering en € 5,- goedkoper. De nieuwe Anthony Ryan die deze maand uitkomt telt ook zo'n 750 pagina's en kost net als de nieuwe Hobb € 24,99.
Volgens Bol.com is de nieuwe Staveley trouwens "maar" 576 pagina's dun. :)

Het zal ongetwijfeld een gevalletje hogere kostprijs zijn, maar dan nog... Dit is niet leuk meer! Ik heb altijd geroepen dat ik € 20,- de maximale prijs voor een boek vind, maar ik merk dat het steeds moeilijker wordt om voor die prijs nieuwe fantasy aan te schaffen. Zeker als je de reguliere winkelprijs moet betalen.
Ik kan me goed voorstellen dat dit nog meer mensen richting de Engelstalige fantasy duwt. Niet alleen qua aanbod zit je dan beter, maar de prijzen zijn tenminste zeer schappelijk.
Aan het lezen:
Gelezen:

Salmaneser
Goblin
Goblin

Bericht door Salmaneser » 08 feb 2016, 09:41

TimdeKW schreef:Ik heb in de tussentijd mijn Nederlandstalige Terry Brooks collectie compleet gemaakt met De Maatstaf van de Magie. Helaas ontbreken er nog een aantal boeken die niet meer vertaald gaan worden. :(
Zijn dat dan boeken uit de Shannara-reeks? Want voor zover ik weet, zijn de eerste 7 à 8 reeksen toch al vertaald? Met de nieuwste reeksen ben ik nog niet goed mee.
TimdeKW schreef:Het zal ongetwijfeld een gevalletje hogere kostprijs zijn, maar dan nog... Dit is niet leuk meer! Ik heb altijd geroepen dat ik € 20,- de maximale prijs voor een boek vind, maar ik merk dat het steeds moeilijker wordt om voor die prijs nieuwe fantasy aan te schaffen. Zeker als je de reguliere winkelprijs moet betalen.
Volledig mee akkoord! Ik weet nog dat ik verschillende delen van Het Rad des Tijds voor 15-16 euro aangekocht heb, nieuw. Nu vragen ze zelfs voor dunne boekjes als De Muziek van de Stilte van Rothfuss 20 euro :?
TimdeKW schreef:Ik kan me goed voorstellen dat dit nog meer mensen richting de Engelstalige fantasy duwt. Niet alleen qua aanbod zit je dan beter, maar de prijzen zijn tenminste zeer schappelijk.
Ook hier akkoord, hoewel het toch ook niet meer zo veel voordeliger is. Je moet al pockets gaan kopen om een eind onder de prijs voor Nederlandstalige boeken te blijven.

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 08 feb 2016, 09:53

Dat betreft inderdaad Shannara boeken. Boekerij is gestopt met het uitgeven van Brooks' nieuwe boeken. De laatste was De bewakers van Faerie (origineel komt uit 2012, de vertaling uit 2013), maar ondertussen heeft Brooks al 7 nieuwe Shannara boeken geschreven met een achtste onderweg. Brooks gaat dus wel door, Boekerij niet. :roll:

Geen idee of ik er echt rouwig om moet zijn. Ik heb namelijk nog niet één Shannara boek gelezen. :oops:
Het enige wat ik van Brooks heb gelezen is Het Magisch Koninkrijk boek 1 en die viel me lichtelijk tegen. Hopelijk vallen zijn andere boeken me niet tegen anders kan die hele Brooks collectie zo ongelezen de deur uit. :lol: :cry:
Ik zal de boeken wel voor iets minder geld verkopen dan de uitgeverijen dat doen hoor. :)
Aan het lezen:
Gelezen:

Lavinia
Hobbit
Hobbit

Bericht door Lavinia » 08 feb 2016, 18:58

Over Brooks: Ik heb die Koninkrijk te koop ook gelezen en vond dat niks. Shanarra vond ik geweldig, dus er zit wel een verschil tussen

Die nieuwe Staveley is HUGE! Echt heel dik. Dus dat pagina-aantal van bol.com zal wel niet kloppen. Die wordt namelijk gebaseerd op de eerste schatting van de eerste aanbieding. Dus dan weten ze het precieze aantal nog niet.

Vandaag hebben we de zomeraanbieding van Luitingh doorgesproken. Prijsklasse blijft hetzelfde. Giga discussie nog gehad om een Fantasy YA die ze in prijs naar beneden wilden hebben omdat het anders niet voordelig in de markt ligt. Het ligt dan toch wel ook aan de uitvoering naar mijn mening. Gebonden boek met stofomslag is gewoon duurder in productie. Snap niet waarom die Hobb dan wel goedkoper kon zijn (introductieprijs?) want die is inderdaad ook huge.

Ben zelf ook bang dat als dit zo doorgaat dat ze mensen gaan afstoten. Op dit moment gaan ze zeker bij Luitingh voor kwaliteit maar het schiet er nogal bij in dan bij de prijs.
To the stars who listen and the dreams that are answered

raaf
Magiër
Magiër

Bericht door raaf » 08 feb 2016, 21:11

Denisennn schreef:Maar die nieuwe Staveley is ook heeeeeel dik :p heb hem hier liggen. 730 pagina's. :o
Zelfs met de 20% korting op ECI kost hij toch nog 23,99 EUR.
Stom van mij, want ik zag hem staan op de website van Standaard Boekhandel aan 22,95 EUR en heb aan ECI gevraagd om hun prijs te corrigeren (ik dacht dat zij fout zaten). Zij lieten me zeer beleefd weten dat 29,99 wel degelijk de standaardprijs is. Enkele dagen later had Standaard Boekhandel hun prijs naar boven aangepast (wat ik pas te laat gemerkt heb :cry: ) Het prijsverschil met de ebook (12,99) wordt echt groot. "Spijtig genoeg" heb ik deel 1 op papier en had ik graag de reeks op papier verder gezet. Zien wat de portemonnee zegt :)

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 08 feb 2016, 21:23

Die dikte kan ik beamen inderdaad, het is echt een monster van een boek! Het is een lastig punt, kwaliteit en dikte vs prijs. Zeker Luitingh heeft daar ervaring mee, hun uitgaven zitten regelmatig op het randje van het maximaal aantal pagina's dat überhaupt in een paperback gepropt kan worden. Ik snap dat ze daar ook enigszins rekening mee moeten houden qua prijs..

Wel vind ik het dan apart dat de niceprice pockets lijnen, zoals ze die van Midkemia, De Wetten van Magie en Rad des Tijds hadden, dan niet aanslaan. Ze zagen er mooi uit en voor 12,50 was het een ontzettend goede deal!

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 18 feb 2016, 17:03

Bij de action nu enkele fantasy boeken voor 1.99. Ik heb er 2 gezien van Erin mc Carthy en van Philip Reeve.

(En nee ik heb geen boeken gekocht)

Plaats reactie