Welk (fantasy)boek heb je het laatst aangeschaft?

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Re: Welk (fantasy)boek heb je het laatst aangeschaft?

Bericht door Dave » 23 jan 2012, 11:47

Ik heb op het Boekenfestijn het vierde deel van Legenden laten liggen van Weis & Hickman. Had je die nou ook gelezen? Als het een deel 1 was had ik hem denk ik wel gekocht, maar met een deel 4 alleen kom ik niet zo ver :)

Het zijn wel boeken die inderdaad een plekje in de database verdienen, dus dat gaat binnenkort gebeuren, beloofd..

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 23 jan 2012, 11:52

Nee niet gelezen, de serie telt namelijk maar 3 delen.... :)

Maar ik heb de gehele serie nog niet gelezen. Ik heb alleen de Poort des Doods reeks gelezen en vervolgens alles van Weis & Hickman gekocht, maar ben er nog niet aan toegekomen :D

EDIT: Of bedoel je de engelstalige versie? Dan zou het kunnen. In het Engels zijn er nog 2 vervolgen, maar die zijn 9 à 10 jaar later geschreven dan de originele trilogie, dus ik weet niet hoe Luitingh hiermee omgaat.
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 23 jan 2012, 12:09

Ik heb even de covers bekeken van alle boeken en ik bedoelde blijkbaar het derde boek van Draken-trilogie :lol:

Het zat helemaal verkeerd in mijn hoofd, maar de cover herkende ik gelijk. Maar goed, die heb je dus ook niet gelezen.. Ik heb wel eens pocketversies van de Poort des Doods serie gezien bij de Slegte, ik denk dat ik die eerst maar eens ga proberen dan..

Bella Marsiglia
Pixie
Pixie

Bericht door Bella Marsiglia » 23 jan 2012, 13:32

HELAAS pindakaas heb ik mijn family met kerst teveel verwent en ik heb teveel boeken gekocht dus ik ben alweer failliet, duurt dus nog even voor ik deze 2 reeksen kan aanschaffen, maar gaat snel gebeuren hoor ik kan niet zonder boeken hahaha.
Ik zag de reeks van de poort ook voor 35 op mp staan maar dan ben ik weer zo'n muts dat ik denk; 'voor 15 meer heb ik totaal nieuwe versie's IN hun originele casette hahaha' dus daar ga ik wel voor.
Reading is a way of life and i love it

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 27 jan 2012, 16:23

"Iemand" had het over Het Magisch Koninkrijk van Terry Brooks. Ik moest hier alleen nog deel 4 en 5 van hebben en deze heb ik zojuist maar even besteld. Wat in het vat zit, verzuurt niet :)

De Demonkist
Afbeelding

De Heksenleerling
Afbeelding

En nu ik de reeks compleet heb, kan ik er eindelijk aan beginnen!! Ben erg benieuwd!
Aan het lezen:
Gelezen:

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 27 jan 2012, 16:33

Jij bent erg :mrgreen:

Ik wordt een beetje bang dat je door de website opeens veel meer uitgeeft aan fantasyboeken. We willen je niet platzak maken!

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 27 jan 2012, 16:49

Nee hoor, niet meer dan normaal! Ik ben altijd al ernstig koopverslaafd geweest. :oops:

Misschien dat een gesprek met een professioneel iemand me goed zou doen... :D
Aan het lezen:
Gelezen:

nobje
Pixie
Pixie

Bericht door nobje » 28 jan 2012, 08:06

TimdeKW schreef:Nee hoor, niet meer dan normaal! Ik ben altijd al ernstig koopverslaafd geweest. :oops:

Misschien dat een gesprek met een professioneel iemand me goed zou doen... :D

Grinnik..... dus je denkt dat het zou helpen om te spreken over dat wat je graag doet.
Om te komen tot het verminderen van de activitieit die je op dit forum drijft....hmm hou maar zo
(wel zo leuk of niet :D )

Als je het recept hebt stuur het dan even door :lol:
(en als je het slecht treft, en je komt bij een behandelaar die ook lees verslaafd is ??? 8-) )

Maar goed.. .hier geen steun ... ik liep door de stad...
en liep langs een boekwinkel.. en had al weken een kriebelende boekenbon in mijn binnenzak.
Toen ik thuis kwam had ik zomeer een boek van George R.R. Martin gekocht... (zucht)
Het rook zo lekker, voelde zo lekker, juiste gewicht in de hand, juiste balans in het afsteunen op je kussen... Ja sinds ik bij de media markt de e-readers heb bekeken ben ik me daar meer van bewust...
Kortom genieten..... en dat terwijl ik eigenlijk het derde deel van Karen Millers magier wilde kopen als deze in de winkel kwam....

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 29 jan 2012, 21:44

Mijn forum activiteiten hoeven er van mij niet onder te leiden. Maar iets minder kopen kan geen kwaad. Ik moet 80% van mijn boeken nog lezen en er blijft maar meer bijkomen :roll:

Helaas lees ik ook nog eens vrij rustig. Als ik iemand hoor zeggen dat ze een boek van 400 pagina's in een paar dagen uitlezen dan kan ik die persoon alleen maar ongelovig (duh) (en jaloers) aanstaren :)
Ach ja, al die boeken bij elkaar op al die planken ziet er wel erg gaaf uit, dus ja... En ik hoef me in ieder geval nooit te vervelen.
Laatst gewijzigd door TimdeKW op 29 jan 2012, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Aan het lezen:
Gelezen:

De rattenvangster
Dwerg
Dwerg

Bericht door De rattenvangster » 29 jan 2012, 22:22

Ik vraag me af hoe je ongeloofwaardig kunt staren. Ongelovig, oké. Maar ongeloofwaardig? :mrgreen:

Ik ben jaloers op jullie portemonnee. Ik lees als een trein en heb gerust een boek van 400 pagina's in één avond uit (als het lekker wegleest), maar het kopen ervan... Als puber werkte ik me krom om boeken te kunnen betalen en aan het eind van m'n boeken, hield ik altijd een hele lap maand over. Niet leuk. Ben dan ook blij dat ik voor drie sites mag recenseren :mrgreen: Want als student heb ik veel minder te besteden.
(Hoewel ik het niet kon laten en net 'De belofte van de wolven' heb besteld, maar die is ook qua uiterlijk een aanwinst voor mijn boekenkast. (Sommige vreselijke boeken bewaar ik enkel omdat ze zo'n mooi (stoffen) omslag hebben.))

Plaats reactie